Wanneer sliepen jullie kindjes 's middags niet meer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Momfulness, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik merk steeds meer dat mijn zoon eraan toe is om zijn middagslaap over te slaan, namelijk omdat hij 's avonds of 's nachts wakker wordt als hij 's middags wel naar bed gaat.

Soms geeft hij echter zelf aan dat hij moe is en dan wil hij wel naar bedje, met als gevolg dat het 's nachts best drama is.

Hij is nu 2 jaar en 1 maand. Wanneer sliepen jullie kindjes 's middags niet meer? Zou het niet te vermoeiend zijn?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier met 3,5.. Maar mijn neefje al met 2 jaar. Kinderen verschillen nogal..

Maar met 2 jaar wel een periode gehad dat hij niet wilde. En in de avonden en de middag slapen ging dwarsliggen. Ook al zag je dat hij echt wel moe was (wiebelend lopen, veel huilen).
    We hebben maar doorgezet, en hij ging dan 's avonds iets later op bed, zo rond 8 uur, half 9 tot half 8 de dag erna.

En overdag deed hij dan ruim 2 uur slaap. We hebben het geprobeerd zonder, en met een verkort slaapje. Maar dan was er ook alleen maar drama vanaf een uur of 3..

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter is 2,5 en wil nu heel af en toe s middags niet slapen. Maar meestal gelukkig nog wel!

4. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Hier is zoonlief bijna 2 en een half en gaat ook meer niet dan wel.
    Soms merk je aan hem dat hij er nog wel behoefte aan heeft en dan leg ik hem ook weg.Hij slaapt dan ook rustig nog 2 uur,soms nog langer.Maar vaak wil hij niet en dan houdt ik hem ook wel op.Aan het eind van de middag heeft hij dan wel een dip waar we dan even doorheen moeten,Maar hij slaapt 's nachts wel als een blok en klokje rond.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid stopte met haar middagslaapjes toen ze 2 jaar en 9 maanden was.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon was 2 jaar en 4 maanden toen de middagslaap voorbij was. Daarvoor ging het al een poos moeizaam. Als hij 's middags slaapt, slaapt hij 's avonds niet.

7. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Die van mij is 3 en slaapt nog in de middag. En 's avonds ook geen problemen met slapen.

8. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    beide vanaf 20 mndn ongeveer niet meer

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon begon vanaf 2,5 jaar te minderen. Voorheen was het altijd 3 uur slapen, en dat elke dag. Inmiddels kan ik hem om de dag een slaapje laten doen, en dan slaapt hij max 2 uurtjes.
    Helemáál zonder slaapje kan hij nog niet, hij moet zeker wel om de dag even slapen tussen de middag (hij is nu 2 jaar en 9 maanden).

Hier merkte ik ook dat hij eraan toe was om te minderen, doordat ik hem 's avonds met geen 10 paarden meer in bed kreeg op de normale tijd. Zat ik ineens elke avond tot 21.00 met een springende peuter op de bank. Nu merk ik dat hij op de dagen dat hij niet slaapt, helemaal instort om 19.00. Op de dagen dat hij wel slaapt gaat hij rond 20.00 naar bed, maar hij kan dan makkelijk nog later opblijven als we dat zouden toestaan. Het is een beetje zo'n tussenfase nu, denk ik.

10. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hier de laatste 2 weken moeizaam naar bed gaan 's middags, hij gaat gewoon keihard zingen in bed als ik hem erin leg. Vandaag 13.00 erin gelegd en gezongen tot 14.00. En ik ga hem zo maar weer wakker maken anders is het vanavond feest.
    Ik vind het niet erg als hij niet slaapt, maar hij heeft het eigenlijk wel nodig dus het is elke dag maar even kijken hoe we het aanpakken.

Hoe zijn jullie kindjes van de slaap af gegaan? Gewoon in een keer niet meer slapen? Trokken ze dit dan de hele dag door gewoon?

11. Emmie24

Emmie24 Actief lid

21 aug 2008
    247
    0
    0
    mijn zoontje is 3,5 en die wil nog heel graag slapen in de middag ongeveer 2 uren maar slaapt zo langer door maar dat is wat te lang.
    in avond ook geen problemen gaat zo slapen om kwart over 7

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Helaas hier ook sinds een paar weken. Steeds minder en nu bijna niet meer. Alleen op schoot, dan wil ze nog wel eens in slaap vallen (of in de auto bijvoorbeeld). Ze heeft de rust niet om te gaan liggen en te blijven liggen, maar 1 keer in de paar dagen is ze wel te moe en valt ze dan dus op schoot in slaap ofzo. Of om 5 uur en trekt 'em dan door naar de nachtslaap (ook niet handig).

Ik hoop stiekem nog op een fase, maar tis wel een lange fase aan het worden...

13. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja in de auto werkt hier ook als een trein. Mijn zoontje gaat echt niet op schoot slapen, maar dat is ook geen schoot kind. Ik blijf het voorlopig maar wel proberen. Wie weet is het een fase inderdaad..:)

14. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ons zoontje wilde op een gegeven moment niet meer slapen ;s middags. Elke middag een drama. Hele ritueel, tanden poetsen, boekje lezen en op bed, hielp niks. Na 5 minuten was het schreeuwen op bed. Hij was toen 2 jaar en een maand. Ik merk wel dat hij door het overslaan van zijn middag slaapje, 's ochtends ook eerder is (had verwacht dat dat langer zou worden). Als ik hem op mijn werkdagen bij ope en oma ophaal, slaapt hij in de auto en heel gek, dan slaapt hij de volgende ochtend ook meestal beter. Ben wel eens bang dat hij slaaptekort heeft... Kan dit?

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

bedankt voor de antwoorden.
    Gisteren heb ik Julien nog 1x 's middags op bed gelegd, omdat ik zelf even moest bijkomen van de mega drukke ochtend. Dit had ik beter niet kunnen doen, hij werd 's avonds weer wakker om 23.00 uur en wilde gaan spelen. Hij heeft nog een half uur gehuild en is toen bij mij in slaap gevallen. Ik heb hem toen weer terug in zijn bedje gelegd.

Vandaag is hij naar het kdv, meestal slaapt hij daar ook niet meer, dus dan is hij vanavond lekker moe.

Dat wordt toch maar afscheid nemen van het middagslaapje. Dan slapen we 's nachts tenminste goed. ;)

16. Bri

Bri Niet meer actief

Zoon is ruim 3,5 jaar oud, en heeft zijn middagslaap nog hard nodig. Hij slaat het wel eens over (gaat dan spelen in z'n kamer) maar dan is hij rond etenstijd (18 uur) helemaal op en niet meer gezellig.

Toen hij 2 jaar en een beetje was, had hij ook een periode dat hij niet in bed wilde tussen de middag. We hebben het gewoon consequent doorgezet met hem terug in bed leggen, en na een paar weken was het helemaal geen probleem meer. Hij kan dat slaapje niet missen, al denkt hij daar zelf soms heel anders over.

's Avonds gaat hij sowieso vrij probleemloos naar bed, of hij nou wel of niet heeft geslapen 's middags, en hij slaapt bijna altijd goed door. Als dát verandert, kan ik me voorstellen dat een kind het middagslaapje niet meer nodig heeft.

17. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Mijn dochter sliep precies in mijn kraamweek van mijn zoontje niet meer tussen de middag.
    Dus 1,5 week voor haar tweede verjaardag daarvoor ging het al moeizaam. Ze sliep vroeger van 8 tot 6 en nu van 19:15 tot 7:15 gaat heel goed. Soms bij drukke dagen doet ze wel eens een dutje op de bank of in de auto.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties slaapt nog 2-3 uur smiddags, en snachts 13 uur.

Idd net als Bri dat hij een enkele keer niet wil en daarna niet meer te genieten is, maar ik leg hem altijd op bed en haal hem er pas 2 uur later weer uit. Hebben we beiden nodig ;)

Deel Deze Pagina