Vorige week vrijdag kwam er een mevrouw lang voor de intake van de kraamzorg. Ze nam met ons de uitzetlijst nog eens door, en toen zag ik dat daar ook flanellen luiers op stonden. Om heel eerlijk te zijn duizelt het me een beetje van alles wat ik moet aanschaffen: Hydrofiele luiers, gewone luiers, en nu ook nog flanellen luiers? Wat is jullie ervaring? Heb je die echt nodig en waarvoor dan? Ik ben er helemaal vergeten naar te vragen...
Ik heb ze ook aangeschaft, maar zou ook echt niet weten waar die voor dienen. Schoonzus heeft ze bij beide zwangerschappen niet gehaald en ook niet nodig gehad.... gewone luiers en hydrofielen zijn wel duidelijk, maar flanellen??? geen idee!
Hier wel een paar keer gebruikt om de baby mee uit het badje te halen om hem even in te stoppen als je hem bij je op schoot hebt om vast te houden, als een soort dekentje. Maar daar kun je net zo goed een gewone deken of een badcape voor gebruiken. Geen idee ook waar ze "offiecieel" voor zijn. Ik vind ze qua grootte ook precies lijken op de molton onderleggers. Nu ik weer zwanger ben en alles aan het uitzoeken ben, moet ik echt goed naar het verschil kijken. De moltons zijn wat grover.... Maar nu zelfs de tweede keer duizelt het me zelfs...
Ik gebruik m als extra matras bescherming. Eerst doe ik een moltonhoes, dan een flanellen luier en daaroverheen een onderlakentje. Ik heb dit zo aangewend omdat Lars nogal spuugde. Waar ik m verder voor zou moeten gebruiken???? geen idee.
Niet kopen JE hebt het echt niet nodig. Ik gebruik de hydrofiele om mee af te drogen etc, en gebruikte ze heel in het begin nog wel onder haar hoofdje omdat ze wat spuugde. Flanellen....echt niet nodig hoor
Flanellen luiers heb je echt niet nodig. Ik heb ze toen wel aangeschaft, omdat dat werd aangeraden door de kraamzorg-intake dame (terwijl het niet op de door hun verschafte uitzetlijst stond), maar ik heb ze echt geen 1x gebruikt. Ze liggen dus nog steeds netjes gewassen en opgevouwen te wachten om voor het eerst gebruikt te worden...
ik vind ze erg fijn en gebruik ze nu nog steeds. Ze zijn heerlijk zacht. Ik zou ze zo weer kopen. Ik denk dat het in de winter overigens nog fijner is.
Wij hebben ze ook gebruikt...voor verschillende dingen eigenlijk. Voornamelijk als extra onderlegger. Maar we "moesten" ze aanschaffen voor de thuisbevalling (wat niet door gegaan is omdat ik een beetje in paniek raakte ) Daar wikkelen ze dan de baby in zodra die op je buik ligt...dat houdt de warmte goed vast en is heerlijk zacht. Het stond bij ons wel op de lijst mar wel onder het kopje "thuisbevalling" Ik zou ze zo weer kopen trouwens! Gebruik ze nu nog wel eens!
Hier gebruik ik ze in de kinderwagen en in het bedje voor onder het hoofdje tegen spugen, althans om te voorkomen dat het doorlekt op het matrasje. Een hydrofiele luier lekt toch door ( hier wel in ieder geval ) en ze zijn zachter.. Hydrofiele luiers heb ik trouwens een enorme stapel en regelmatig in de was allemaal.. dus daar heb je er zeker van nodig !!
Ik heb er een stel die ik gebruik als onderlegger in het bedje (bij het hoofdje), nemen meer vocht op dan hydrofiele.
Okee, die ga ik dus maar niet kopen denk ik...de meeste meiden gebruiken ze volgens mij als 'extra', bovenop de basis dus is het niet essentieel. Bedankt meiden!
vroeguh.. gebruikte ze deze om om de beentjes te wikkelen i.p.v. broek dus wel sokken, flanellen luier om de beentjes vast met een veiligheidsspeld en dan in bed of in een doek.. Gister nog een hele"discussie"met mijn moeder over gehad omdat mijn zusje (nu 35 weken zwanger) vroeg waar ze die voor nodig had en ik zei heb je niet nodig..mijn moeder jawel om de beentjes in te wikkelen.. mam daar bestaan hele kleine zachte broekjes voor.zelfde verhaal met navelbandjes.. kan je gebruiken maar hoeft niet, hier liggen er 3 ongebruikt in de kast