Hallo dames. Ik heb 3 dagen terug uit de vriezer kip gehaald en in de koelkast gelegd. Zou het nog goed zijn? Alvast bedankt
ai.....persoonlijk zou ik het niet doen! Laatst hadden wij kip vergeten in de vriezer te doen en het op de uiterste houdbaarheidsdatum uit de verpakking gehaald.....OMG ik dacht dat ik om zou vallen...wat een stank! Dus anders.....ff ruiken
nou, volgens mij geldt voor al het vlees uit de vriezer dat je het binnen 24 uur moet klaarmaken? en zeker met kip ivm salmonella. Maar zeker weten die ik het niet hoor!
Ik weet niet, ik zou het niet meer eten in elk geval.. en anders ff ruiken? als het "gewoon" ruikt, is het vast nog wel goed, maar als het muf ruikt niet?
Dat zou ik echt niet meer opeten. En ik ben geen watje als het op eten aankomt. Maar 3 dagen vind ik wel wat lang. Zonde zeg.
je moet het altijd binnen 24 uur bereiden..je kan het wel al maken en dan 2 dagen bewaren. Maar nu zal het beslist al vol met bacteriën zitten
Ik was steeds laats thuis de laatse 3 dagen meegeholpen in de zaak vn me man vandaar dat ik geen tijd had om te koken. Ik denk dat ik het maar ga weg gooien
Hmm dat gebeurt hier ook regelmatig hoor. Te laat thuis, geen zin, of ik wil ineens iets anders eten.
Ik meen dat dat afhangt van hoelang de kip nog goed was voor je hem ingevroren hebt. Als hij nog 3 dagen kon, zou hij theoretisch na ontdooien ook nog 3 dagen goed zijn. Ik zou zeggen, ruik eraan. Bij kip ruik je dat echt snel genoeg als hij niet meer goed is