vraagje over klaarzetten spullen thuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Irene, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Voor degenen die thuis zijn bevallen:

zijn er nog speciale dingen waar ik aan moet denken wat betreft het klaarzetten van de spullen enzo. Ik zag opeens bijv. ergens op een site staan dat je het bedje opgemaakt moet hebben met daarin 2 warme kruiken en dat je daar de babykleertjes inclusief mutsje omheen moet wikkelen? Huuu, dat staat niet in mijn gegevens van de kraamzorg m.b.t. spullen klaarzetten. En toen dacht ik, misschien zijn er zo nog wel meer dingen waar ik niet aan gedacht heb, behalve dan dat alles klaarstaat (de benodigdheden voor de bevalling). Heeft iemand tips of ervaringen?

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

het warm maken van de kruiken, direct na de bevalling, dat doet de kraam allemaal. hoef jij je geen zorgen om te maken, maar daar ben je dan ook niet mee bezig hoor. :D

ik had zelf gewoon het kraampakket klaar staan, twee vuilniszakken, een rol wc papier. eigenlijk gewoon de dingen die op de lijstjes staan.

verder zijn er volgens mij geen dingen, maar ik ben zelf in het ziekenhuis bevallen dus ik heb er geen ervaring mee.

liefs joyce

3. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Hier ook: lijstje van de vlos met daarop wat je in huis moet hebben. Naast het kraampakket waren dat 2 emmers, vuilniszak en thermometer, geloof ik. De rest: bed opmaken en zo, doet de kraamhulp lekker! Die weten ook hoe het moet, want ik heb het wiegje nu maar mooi opgemaakt, maar vast niet volgens de regeltjes. Ze hebben nog een week daarna om het uit te leggen :D

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    mijn vk zei tegen mij dat ik er alleen voor hoefde te zorgen dat het kraampakket boven stond en mijn bed op klossen. de rest van de benodigde spullen hoefde ik alleen in huis te hebben. en die heeft mijn vriend uiteindelijk klaargezet omdat kraamzorg te laat was

5. nikolletje

10 sep 2007
    7
    0
    0
    Ligt er denk ik ook aan waar je de hulp van hebt. Ik moet dus wel zelf die kruiken enzo vullen. Ook met de kleertjes er om heen.
    Ook moet ik heb wiegje opgemaakt hebben, al heb ik daar wel een beschrijving van gekregen hoe het precies moest. Dit graag voordat de kraamhulp kennis kwam maken, dan kon ze het controleren en eventueel aanpassen.

Aangezien bij ons in de familie spoedbevallingen voorkomen van minder dan 20 minuten ben ik toch wel blij dat ik alles al zoveel mogelijk klaar heb liggen. 9 van de 10 keer was de kraamhulp te laat bij die snelle bevalling. Ik heb dus alles lekker al klaarliggen. Dan hoef ik het alleen nog maar om de kruik te wikkelen. De rest staat en ligt al helemaal klaar voor het geval het gaat beginnen! :D

6. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    fijn kruiken gaan vullen als je volop aan het bevallen bent. Lijkt me niet erg logisch

7. nikolletje

10 sep 2007
    7
    0
    0

daar heb je vriend of manlief toch voor op dat moment?

Deel Deze Pagina