vragen over foliumzuur en geen vlees eten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sietske84, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske84

    sietske84 Lid

    17 aug 2007
    53
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb eergisteren mijn laatste pil genomen.

    Over een dag of twee word ik ongesteld, en vanaf dan hoop ik dat de natuur weer haar ding doet :) .

    Nu vraag ik me eigenlijk af of ik al aan foliumzuur moet beginnen, en hoe kom ik daar aan?

    Is het alleen op doktersrecept te krijgen, of kan ik het bij de drogist kopen?

    En ik eet al een jaar of drie geen vlees, wat heeft dat voor een effect op zwanger worden, en voor de eventuele baby?

    Het is niet echt een principekwestie dat ik geen vlees eet, meer dat ik een lap dood dier niet makkelijk door mijn keel krijg :oops: .

    Ik eet veel Quorn-vleesvervangers, maar ik weet ook niet of dat schadelijk is voor een baby.

    Hoe doen vegetarische mensen dat?

    Nu ik aan het typen ben komen er zoveel vragen in me op, maar ik wil het natuurlijk wel goed doen.
     
  2. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Foliumzuur kan je gewoon bij de drogisterij kopen.
    Over het vlees kan ik je niet verder helpen.
    Veel succes en hopelijk zul je snel zwanger zijn!
     
  3. linda221

    linda221 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoi...
    Foliumzuur kan je in een drogisterij(etos, kruitvat, da) kopen of bij de apotheek halen. De sterkte 0,4mg of 0,5mg moet je hebben.
    Het beste is om hiermee te beginnen op het moment dat je met de pil stopt. je moet het namelijk tenminste 4 weken voor de bevruchting tot 8 weken na de bevruchting slikken.

    Wat betreft geen vlees eten dat kan geen kwaad. De vitamines die je nodig hebt zitten geloof ik ook in dat qorn vlees. Je kan ook voor de zekerheid extra vitamines slikken. Bijv dat fem natal van davitamon. Hier zit ook foliumzuur in dus hoef je dat niet meer appart te kopen. Of gravitamon. Hier zit ook foliumzuur in. Je moet geen gewone vitaminepreparaten/multivitamine slikken want daar zitten ook vitamine in die weer slecht zijn voor de baby

    succes met zwanger worden xx linda
     
  4. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    sorry dubbel.
     
  5. sietske84

    sietske84 Lid

    17 aug 2007
    53
    0
    0
    Heel erg bedankt voor de antwoorden.

    Morgen gaan we op pad om het te halen, oei spannend allemaal!
     
  6. Ik gebruik van Etos de multi vitaminen voor zwanger worden. Zitten ook stoffen in die kunnen helpen voor een regelmatige cyclus en vruchtbaarheid kunnen bevorderen. Weet niet of dat echt werkt, maar voor mijn eerste zwangerschap heb ik het meteen gebruikt na het stoppen met de pil en werd gelijk zwanger.
     
  7. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
  8. sietske84

    sietske84 Lid

    17 aug 2007
    53
    0
    0
    Bedankt Manon en Vlinder 231!
     
  9. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hier geen DHA geslikt, maar wel extra zwangerschapsvitaminen van een Ortica en goed op zuivel en vleesvervangers gelet.
    Dit keer zelfs geen te laag HB, dus hartstikke goed gegaan.
     
  10. Niet meer actief

    Hee meissie, hier nog een vegetarier (al ruim 13 jaar).
    Voor jezelf en de zwangerschap kan het helemaal geen kwaad om geen vlees te eten. Foliumzuur moet je sowieso wel slikken en let er daarnaast, ivm het vegetarisch eten, wel goed op dat je alle B-vitamines wel binnenkrijgt (met name B12 komt alleen voor in vlees, melk en kaas)
    Slik eventueel aanvullend op je gezonde voeding een extra vitamine B-complex dat alle B's in voldoende mate in zich heeft.
    Verder wens ik je veel succes met je zwangerschap!
     
  11. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Idd zo snel mogelijk met foliumzuur beginnen! En er is enorm veel prijsverschil terwijl het allemaal foliumzuur is, dus kijk ff goed rond.

    ps heb je het artikel over foliumzuur wat bovenaan staat al gelezen?

    sterkte met zwanger worden!
     
  12. sietske84

    sietske84 Lid

    17 aug 2007
    53
    0
    0
    Bedankt weer!

    Sanneke, ik heb het artikel inderdaad net gelezen, had hem niet gezien :oops: .

    Ik slik al een tijd kauwvitamines voor extra energie van Davitamon, allemaal B-vitamines.
    Kan ik die dan gewoon door blijven slikken bovenop de foliumzuur/gravitamon/fem natal?

    Of is dat dan weer teveel van het goede?

    Sorry dat ik jullie zo bombadeer met vragen :oops: .
     
  13. Nee die moet je absoluut niet meer slikken. In de gewone vitamine pillen, zitten weer vitamines die niet goed zijn voor de baby. Zoals vitamine A. En ook zijn twee vitamine pillen natuurlijk teveel. Ik zou alleen een multi slikken die speciaal is voor de zwangere vrouw of voor zwanger worden.
     
  14. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    idd niet teveel sllikken hoor! 1 vitaminepil is genoeg. Ik zou idd een kiezen voor zwanger worden of bijv. gravitamon. Die slik ik zelf ook. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheden zijn bij gravitamon niet zo extreem hoog. Ik heb dus het idee dat het m n eigne voeding ondersteunt zonder dat ik 'overdoses' van allerlei vitamines binnenkrijg.
     
  15. sietske84

    sietske84 Lid

    17 aug 2007
    53
    0
    0
    Oké, dan neem ik die kauwvitamines niet meer.

    Sinds gisteren slik ik Gravitamon, dus dat is voor elkaar.
     

Deel Deze Pagina