vraagje over kleding prematuur kindje

Discussie in 'Prematuur' gestart door heppiedepeppie, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Dat hoop ik ook voor haar! Ik vond het trouwens erg leuk om de kraammand te krijgen toen de kleine mee naar huis kwam. Even iets om bij te tanken en je te concentreren op de leuke kant van het moeder-geworden-zijn. Sterkte voor je vriendin!

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ben er vandaag even geweest, heb haar een mooie wikkeldeken van baby's only gegeven en een tuttle doekje van ducky beau voor in de couveuse. was ze erg blij mee!

Ze is dus nog niet bevallen, ze proberen te remmen tot 32 weken. De ene arts zegt alleen dat de medicijnen niet meer werken na 4 dagen (en de longrijpers heeft ze gehad, dus dat is goed) en de andere zegt dat ze door moet slikken...
    Ze spreken elkaar dus tegen....niet handig!

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    hoe gaat het nu met je vriendin?

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113

Hoezo geen broekjes met vaste voetjes? Onze dochter is met 33 weken geboren en mijn man had juist 3 pakjes met vaste voetjes gekocht, is niks van gezegd...

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ow ja, onze dochter heeft de eerste 2 dagen in een bedje gelegen, daarna een paar dagen in de couveuse. Maar alleen met luier, geen romper. ze willden namelijk haar borstkas in de gaten kunnen houden.

Maat 44 heeft onze dochter 3 weken gepast, daarna niet meer. DUs niet teveel van aanschaffen is mijn advies...

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ja, ook mijn ervaring! Maar goed, mijn zoontje groeide de eerste weken ook als kool!

7. adi

adi Niet meer actief

Het kan onhandig zijn omdat de saturatiemeter om het voetje wordt gebonden en die draden dan van het voetje naar de monitor lopen. Het KAN natuurlijk ook met zo'n vast pakje, maar dan lopen die draadjes langs de benen omhoog en daarna pas van het kindje af.
    Wat lastiger zeg maar.

8. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Hier zelfde ervaringen als Adi wat betreft saturatiemeter. In de couveuse had ons dochtertje eerst geen kleertjes aan. (geboren met 31 weken) Toen ze kleertjes aan mocht hebben we haar een overlslagrompertje aangedaan, ook dit vond ik handiger dan een gewone romper ivm met de plakkers op de borst en de sonde in de neus. Maatje 44 is volgens mij prima zal ook afhangen van het gewicht en de lengte van het kindje.
    Veel succes, ik hoop dat je vriendin het kindje nog even bij haar kan dragen!!

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Het is een bijzonder wonder maar mn vriendinnetje is nog niet bevallen en is zelfs thuis!
    Ze heeft tot 2x toe op de verloskamers gelegen maar uiteindelijk toch te remmen! Nu 3 cm ontsluiting maar zolang haar vliezen niet gebroken zijn is het oke.
    Ze mocht naar huis omdat ze zeiden dat het nog 1 dag kon duren maar ook nog weken. echter spreken de gyns elkaar daar wel erg tegen, iets wat geen fijn gevoel geeft.
    De een zegt: je moet de natuur zn werk laten doen, de ander zegt remmen met medicatie tot 32 weken, en weer een ander zegt dat ze beter in het ziekenhuis kan blijven...

Maar goed, ze is nu thuis, woont op 5 min van het ziekenhuis dus daarom mocht ze ook gaan. Harde buiken heeft ze nog volop, maar daarvan zeiden ze: of je die nu hier hebt of thuis dat maakt geen verschil, bovendien houd ze daar alleen maar een bed 'vast' en ze vond het zelf ook wel lekker om naar huis te mogen. Morgen is ze 32 weken, we zijn dus ongeloofelijk blij dat het zo is gelopen!

Maar ik vraag me wel af of al die harde buiken/ weeen of medicatie niet schadelijk zijn voor zo'n kleintje!? Ze wordt wel goed onder controle gehouden.

Ben dus ook blij dat ik nog niet veel hele kleine kleertjes gekocht heb, ik wacht nu maar even af tot ze bevallen is!

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat fijn dat het zo goed gaat! Laat de kleine nog maar lekker zitten!

Ik en mijn broer zijn ook weken tegen gehouden met medicatie... Mijn moeder had vanaf 20 weken ofzo harde buiken en weeën. Wij zijn er best goed vanaf gekomen (al zeg ik het zelf!). En dat was meer dan 30 jaar geleden! Toen gaven ze mijn moeder zelfs valium... Mijn broer is met 35 weken geboren en ik met 38!

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Elke dag is mooi meegenomen hoor, dus fijn dat ze het nog kunnen rekken.

Simone was trouwens 39cm en 1590 gram bij de geboorte. Dat is wel gemiddeld voor 30weken werd me verteld.

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wilde jullie nog even laten weten dat mn vriendinnetje bevallen is van een zoontje! Hij weegt 2045 gram en is 46 cm. Hij is nu wel wat afgevallen, maar ademt zelfstandig en het gaat best wel goed. Nog wel veel last van apneus maar hij is sterk!

Ik heb haar vandaag een handgemaakt rompertje gegeven met de naam van haar baby in maat 46 (monpetit.nl). Ze was erg ontroerd. Ik trouwns ook toen ik dat lieve kereltje van haar zag. Zo klein maar zo perfect!

13. adi

adi Niet meer actief

Proficiat met de kleine!!

Fijn dat het zo goed gaat en hij heeft een zeer mooi gewicht!

14. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat een mooi gewicht! Met hoeveel weken is hij nu geboren? En natuurlijk gefeliciteerd voor je vriendin (en jou)! Hopelijk gaat alles voorspoedig en mag hij over een paar weken naar huis!

15. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    dikke proficiat met de geboorte van het kleintje...
    Hopelijk gaat alles goed met het mannetje...en dat hijvlug thuis bij mama en papa in de armen kan liggen!

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hij was precies met 33 weken geboren. Waarschijnlijk moet hij nog wel een week of 6 in het ziekenhuis blijven maar er wordt natuurlijk per week gekeken. Hij ligt nu nog in de couveuse, lekker bij zijn mama op de kamer (ideaal dat dit kan!!).
    En bedankt voor jullie felicitaties!!

17. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wauw, een couveuse op de kamer! Dat had ik ook wel willen hebben;) Fijn dat hij met 33 weken is gekomen en het goed gaat zodat hij niet op de NICU hoeft te liggen!

18. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ohw wat super zeg!

Ik had al gehoord van de couv. op de kamer :D, dat dat kon tegenwoordig!

Super en hopen dat hij het goed (blijft!) doen en snel mee naar huis mag!

Gefeliciteerd!

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat een mooi gewicht voor de termijn!

Ik had het idd ook al gelezen van couveuse op de kamer bij mama, helemaal geweldige ontwikkeling lijkt me dat.

Ik hoop dat je vriendin en haar kindje snel naar huis mogen!

Deel Deze Pagina