Hoi, Onze dochter is 7 weken oud. We geven sinds de geboorte flesvoeding. We gebruiken tot nu toe speen 1, weet iemand wanneer je moet overstappen op speen 2? Alvast bedankt
Wanneer je dochertje moeite krijgt met de fles als ze hem te snel of juist te langzaam leegdrinkt. Ons dochtertje is nu dik 4 maanden en nogsteeds speen 1. Neefje van 1 jaar en 8mnd met zijn laatste flesje melk 's avonds ook nogsteeds speen nr 1. Je MOET dus niet overstappen met een bepaalde leeftijd. Gewoon naar je kindje kijken
De richtlijn is rond de drie maanden, dacht ik... Maar zolang het prima gaat met speen 1, zou ik daar lekker mee doorgaan hoor. Mijn zoontje is nu tien weken en ik gebruik voorlopig nog de kleinste speen. Hij is namelijk een gulzige drinker en heeft zelfs met speen 1 de fles binnen het kwartier leeg (165 cc). Met een grotere speen zou ie met 5 minuten klaar zijn, waarschijnlijk
Ons meisje drinkt meestal ook nog steeds met speen nummer 1, we hebben wel een 2 en 3 en ook al een paar keer geprobeert maar ze drinkt veel fijner uit nummer 1. (Bij de 2 en 3 verslikt ze zich veel sneller)
Ik weet wel dat dat ik heel lang op 1 heb gezeten,ik vond die richtlijnen kwa aantal maanden niet echt kloppen bij avent,maar dat si voor ieder kindje anders...je merkt zelf wel snel genoeg als ze moeite gaat krijgen,en langer over de fles gaat doen!
Hier hetzelfde verhaal.. Gewoon als de oude speen niet meer werkt een nieuwe kopen. C heeft die 3 en 4 speen nooit gehad..