In de put..

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1989, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Zwanger van ons 1e kindje en volgende week gaan we trouwen mooier kan niet! En toch zit ik jankend op de bank te denken waarom nou?

Ik probeer het kort te houden. Ik ben een persoon die graag mensen helpt ik kan er niet tegen als iemand verdrietig is of iemand niemand heeft. Zo een paar jaar geleden ben ik M. Tegengekomen een man een stuk ouder dan ik maar toch konden we het goed vinden samen en mijn vriend ook. Nu jaren verder weet ik niet hoe ik onze vriendschap op een normaal level krijgt hij manipuleert mij gedraagt zich alsof hij mijn vader is, kleineert mij en waarschijnlijk roddelt hij over mij tegenover mijn beste vriendin D. Zij verteld dit dan weer aan mij. Er speelt nog wel meer maar het komt er grof weg op neer dat ik en mijn vriend wat minder contact willen hebben want zo is niet te doen en straks al helemaal niet met een kleine op komst. (Natuurlijk is er ook een andere kant aan hem en dat is ook de reden dat we met hem omgaan)

Nu probeer ik stapje voor stapje voor mijzelf op te komen en ben ik de confrontatie aangegaan dat ik het zat ben dat hij mij kleineert en over mij kwaadspreekt (mijn vriend word een slechte vader ons huis is te klein ik ben te jong voor kinderen enz) Uiteraard werd hij boos en beweerde juist dat D. Diegene is die kwaad over mij spreekt. Ik zou bijv volgens haar alleen maar zitten zeiken over mijn zwschap, ik ben saai en ze gaat liever met iemand anders om.

Ik heb haar nog niet gesproken maar ik voel me rot dat ik haar verlinkt heb aan M. Plus dat ik nu niet weet wie er de waarheid spreekt. En als zij dit echt over mij gezegd heeft dat ik mij aanstel en dat ze liever met iemand anders omgaat? Ik weet dat roddelen erbij hoort. Maar dit doet pijn... en het is ook nog is zo dat M onze ceremonie meester is en D. Mijn getuigen.

Ik zit gewoon in zak en as..

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik zou zeker iemand waarvan je nu afstand wilt nemen, niet willen als getuige bij jullie huwelijk. Dit kun je tot op het laatste moment nog redelijk makkelijk wisselen dacht ik.
    En hoe een goede vriendin is het dat je twijfelt aan haar woorden? Als het niet zo'n goede vriendin is, zou ik haar ook niet als ceremoniemeester willen heel eerlijk gezegd, maar op een week tijd heb je niet zo veel alternatieven meer.
    Verder heb ik geen adviezen. En gefeliciteerd met jullie huwelijk. :)

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je geeft aan dat M. je manipuleert en dat je afstand wilt nemen, hem minder zien en meer voor je op wilt komen. Dan zou ik beginnen met hem zeker geen ceremoniemeester maken op jullie huwelijk, daar komt alleen maar gezeur van. Dat staat helemaal los van de situatie nu, je hebt de beslissing over minder contact toch al genomen? Begin nu, zou ik zeggen.

En voor wat betreft je vriendin D., ik denk dat je moet nadenken hoe erg je het zou vinden als ze echt alle dingen gezegd heeft die M. zegt. En als je dat onoverkomelijk erg vindt, ga dan met haar praten. Maar ik ken jullie niet eens en weet al hoe dat gesprek gaat. Jij vraagt haar wat ze gezegd heeft, zij vraagt hoe je daarbij komt, zij zegt dat M. liegt, jij gelooft haar niet, zij wordt boos en het wordt een welles nietes spelletje. Dat lost dus geen klap op. Dus kijk naar wat je in de toekomst met haar wil, kijk hoe onoverkomelijk het is als ze echt deze dingen gezegd heeft, en baseer je beslissing daar op.

En echt een oprechte tip, ga inderdaad werken aan minder over je heen laten lopen. Het klinkt alsof je manipulatieve vrienden hebt en dat jij je laat manipuleren en alles aantrekt. En zo worden vriendschappen alleen maar drama en kosten alleen maar energie.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom zou je überhaupt nog vrienden willen zijn met iemand die je kleineert en manipuleert?

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Precies dit.
    Mooi de deur uit bonjouren en ze een fijn leven verder wensen,kom nou.
    Het zal niet makkelijk zijn om nu nog een nieuwe ceremoniemeester te vinden,maar dan nog liever dit dan 2 achterbakse vrienden op mijn bruiloft.
    Kom voor jezelf op meid en laat jullie dag niet verpesten !

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Het lijkt mij dat M. het probleem is en nu ook nog je vriendin D probeert zwart te maken.
    Je zegt dat hij het probleem is en manipuleert, geloof zijn verhaal dan niet.
    Binnen een week kan je niets veranderen voor je bruiloft, geniet van je bruiloft en denk daarna hoe je verder wilt.
    Kap in ieder geval elk geroddel meteen af.

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ten eerste knap van je dat je voor jezelf opkomt! Maar misschien is je timing niet helemaal handig een week voor je bruiloft waar ze beide zo'n belangrijke rol hebben.
    Ik zou proberen het voor nu even te laten rusten en te gaan genieten van je bruiloft.
    Bedenk over een paar weken wat je hier mee wilt, maar nu kan het alleen maar gezeur opleveren en dit zou juist een leuke gezellige tijd moeten zijn. Overal wordt geroddeld, iedereen doet het. En ze hebben vast beide het beste met je voor anders hadden ze hun rol in jullie bruiloft nooit geaccepteerd.

Heel veel plezier volgende week!

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dit.

Vriendschap stoppen.

En iemand anders vragen ceremoniemeester te zijn, je laat jullie bruiloft toch niet op deze manier verpesten.

9. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Klopt de timing was bagger maar daar kan ik niks meer aan veranderen helaas.. Ik heb D. Inmiddels gesproken ze zegt dat ze dat niet gezegd heeft en wil haar graag geloven vooral omdat M. Mijn sociale leven wil verminderen zodat hij nog meer in ons leven is. Ik snap dat jullie denken waarom ga je nog met die gast om! De situatie ligt ingewikkeld ik heb hem bv als ceremoniemeester gevraagd omdat ik bang was dat hij boos zou worden als hij alleen maar "gewone" daggast zou zijn. Nu ik deze zin terug leest klinkt dit heel zielig. Ik ben een softie altijd al geweest. Ik ben nu misschien ietsje feller omdat ik zwanger ben maar ik heb het lef niet om te zeggen van ik ben klaar met jou. Nee.. dat kan ik niet nog niet.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Dat klinkt niet alleen soft maar ook heel triest. Het klinkt bot maar ik denk dat dit de enige manier is om jou aan te spreken. Je laat je leven toch niet bepalen door iemand die jou kleineert? Ik denk dat je heel weinig zelfvertrouwen hebt en daardoor zo "afhankelijk" bent van me. Wat een sneu verhaal; iemand uitnodigen omdat je bang bent. Lees dat eens terug? Ik zou je getuige en ceremoniemeester dumpen zsm.

11. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik snap je gevoel wel bloem. Iemand loslaten is heel moeilijk. Maar iemand die je niet respecteert en of netjes behandeld is jouw vriendschap gewoonweg niet waard.

Ik zou D. voor nu je ceremoniemeester laten zijn maar wel pas nadat je van hem verzekerd bent dat hij er alles aan gaat doen jullie bruiloft vlekkeloos te laten verlopen zonder drama. Het is namelijk jullie dag en dit moet hij beseffen! Dus in gesprek gaan met hem en je dit laten verzekeren. Ook iemand vragen die hem bij staat zou een optie kunnen zijn.

Na de bruiloft zou je moeten gaan kijken hoe je (langzaam) het contact minder kan laten worden ofwel verbreken.

Je vriendin M is je getuige. Hier zou ik meer moeite mee hebben als het blijkt dat ze over jou roddelt....lastig deze.
    Weet het zeker dat ze dit niet doet en anders een familielid vragen als getuige.

Succes. Dit is zeker niet leuk......

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je wordt moeder. Dat betekent dat je eindelijk eens moet leren opkomen voor jezelf, je gezin en je kind. Want wat ga je anders doen? Hem ook voogd maken van je kind omdat je bang bent? Je kind een week bij hem laten omdat hij daar zin in heeft?

Klinkt erg overtrokken, dat weet ik. Maar soms helpt het om de extremen op te zoeken om te beseffen dat je ergens een lijn moet trekken. En als je 'nee' tegen hem zou zeggen om je kind tegen hem te beschermen, waarom zou je dat dan niet voor jezelf doen?

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Iemand die me manipuleert, kleineert, slecht spreekt over mijn vriend en mij en ook nog eens zijn zin krijgt in alles is geen vriend. Je zegt dat je hem ceremoniemeester hebt gemaakt uit angst dat hij boos zou worden. Zeg zou eerlijk, klinkt dat als een gezonde vriendschap?? Klinkt eerder alsof je hem tolereert omdat je bang bent voor hem en zijn grillige gedrag.

Sorry, maar zo'n persoon zou ik nooit in mijn leven willen hebben. Het klinkt alsof hij ook wil stoken tussen jou en je vriendin door slecht over haar te praten. Durf je hem hier niet op aan te spreken of ben je bang dat hij over je heen gaat lopen als je hem erop zou aanspreken, schrijf dan desnoods een brief aan hem waarin je jouw gevoel uitspreekt en wat je wilt.

Mijn inziens is deze relatie ongezond (op basis van jouw bericht) en moet je je afvragen met welk doel je deze "vriendschap" nog voortzet.

In ieder geval veel sterkte en natuurlijk ook heel veel plezier op jullie bruiloft en alvast gefeliciteerd.

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ben ik t helemaal mee eens

15. Deliana

Deliana Niet meer actief

Aan de ene kant begrijp ik je, maar ik vind het ook wel heel makkelijk om te zeggen "ik ben nu eenmaal een softie".

Je hebt hier niet alleen je zelf mee, maar ook je kind op den duur. Je zal je kindje ook moeten leren van zich af te bijten en niet door alles en iedereen over zich heen te laten lopen, dat doe je ook door het goede voorbeeld te geven. Daar kan je beter nu mee beginnen, als dat ze 5 zijn....

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe is jullie vriendschap ontstaan dan? En hoe, jij had medelijden met hem? Lijkt me geen goede basis.
    En hoe manipuleert ie je dan?

Deel Deze Pagina