Nu hoorde ik dat het "slecht" is om een normale fles te geven als je afkolft dit ivm tepelverwarring, nu heb je ook van die natuurgetrouwe flesjes zoals tommee tippee en adiri borstflesjes die lijken veel meer op een borst en zou minder verwarring over zijn. Wie heeft ervaring hier mee? Mijn vriend wil ook zo graag meehelpen met voeden.
Je kunt na 4-6 weken best een flesje geven de kans op tepel/speenverwarring is dan niet meer (idem voor fopspeen). Maakt dan volgens mij niet uit welk flesje/speen je geeft. En je vriend kan je ook helpen met voeden zonder dat hij het fles geeft hoor: hij kan de baby voor je halen en op bedje doen, schone broek geven, boertje laten doen enz.
Ik ben met 6 weken begonnen met een flesje BV 's avonds, mijn man wilde ook zo graag een flesje geven. Ik zou inderdaad niet voor de 4 weken ermee beginnen, heel vaak hoor je dan toch dat het met de BV niet goed gaat, en dat zou jammer zijn.
Ik moet zeggen mijn vriend vraagt nooit of hij een flesje mag geven. Hij doet gewoon heel veel andere dingen.
Mijn man heeft ook geen behoefte aan een flesje geven... hij helpt verder met van alles mee hoor en straks kan hij helpen als onze zoon vast voedsel gaat eten. Zijn hulp tijdens het voeden bestaat uit mij een glas water geven, evt helpen bij het boertje laten en hem aangeven en de eerste paar weken hielp hij met het goed aanleggen. De eerste weken zou ik niet met flesjes beginnen maar vanaf een week of 6 moet zo afentoe wel eens kunnen hoor, daar hoef je geen speciale flesjes voor te hebben.