vraagje over kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door vogeltje1, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Over drie weken ga ik weer beginnen met werken. Ik werk 4 middagen van 11.45 - 17.45. Toen ik mijn werkgever sprak over kolven op het werk (ik geef nog borstvoeding) vroeg ze of dat nodig was omdat ik maar halve dagen werk. Ik denk niet dat ze zich er goed in verdiept had. Het is toch zo dat je moet afkolven wanneer je kindje normaal gesproken een voeding krijgt? Anders loopt de voeding toch terug?
    Er zit een redelijke regelmaat in de voedingen van mijn dochtertje. Als ik weer ga werken betekend het dat ze rond 13.30 en 16.30 een voeding nodig heeft. Dan moet ik dus gaan kolven. Of kan ik ook daartussen in 1x kolven? Of loopt de boel dan terug.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
  3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Je mag een kwart van je werktijd besteden aan kolven. Als jij 6 uur werkt, dan mag jij dus 1,5 uur per dag besteden aan kolven. Misschien verstandig om even je werkgever de website www.borstvoedingverdienttijd.nl te tippen, daar staan de regels uitgelegd. Veel werkgevers kennen die niet (zelfs mijn werkgever - een werkgeversorganisatie nota bene - kende de regels niet).

Nu je praktische vraag. In het begin zou ik niet teveel afwijken van je vaste voedingstijden en het even zo aanhouden om eerst te kijken hoe het gaat. Maar na een tijdje kan je als je jouw werkgever tegemoet wil komen, ervoor kiezen om vlak voordat je weggaat nog te kolven (je mag ook later beginnen en daar je kolftijd voor gebruiken). Dan kolf je na 3 uur weer (14.45 uur) en kolf je direct als je thuis bent. Dan hoef je je werk maar 1 keer te onderbreken.

Deel Deze Pagina