Hallo mama's, Wie heeft er weleens gehoord van iemand of heeft het zelf meegemaakt dat na ruim 5 weken de borstvoeding ineens terug is gekomen? Mijn kleintje heeft een moeizame start gehad en daardoor een week in het ziekenhuis gelegen. Is niet meteen aangelegd maar moest meteen in de couveuse. Daardoor kwam de borstvoeding moeilijk op gaan en kreeg hij de eerste paar dagen de fles. Eindelijk wat melk op gang gekomen met kolven, maar na een borstontsteking was de melk ineens weg. MAAR nu ineens is de melk weer terug gekomen?! Ik begin nu als een gek weer met kolven in de hoop dat het weer opgebouwd wordt, maar ik wist niet dat dit mogelijk was? En mijn kleintje wilde vandaag ineens de borst
Wat fijn voor je! Ik zou ipv kolven gewoon aanleggen hoor! Hoe vaker je aanlegt, hoe meer productie, is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Succes ermee en vooral veel plezier!
Als je wil relacteren (opnieuw aan de borst krijgen) kan je beter inderdaad elke 2 uur aanleggen en 's nachts ook min 1-2x (wel goed opletten of hij goed hapt)
Ik was al een half jaar gestopt met voeden (10mdn borstvoeding gegeven) en ineens had ik weer melkproductie, ik was daar niet zo blij mee.. Maar het kan dus inderdaad wel.
Zeker na alle stress die je met een vroeggeboorte en een kindje in het ziekenhuis kunt hebben kan het heel goed dat je melkproductie eerst geremd wordt, maar later, als jij hersteld bent en alles tot rust gekomen is je melkproductie weer beter wordt. Fijn dat dat bij jullie gebeurt. Ik zou even contact opnemen met een lactatiekundige voor tips om je kindje gewoon aan de borst te krijgen, dat is veel prettiger dan kolven en flessen. Voor nu kun je het in elk geval goed op gang krijgen door regelmatig te kolven en die melk aan je kindje te geven (en dus minder kunstvoeding te geven).