Vacuum speen

Discussie in 'Voeding' gestart door Veertje1979, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heeft iemand een tip voor een echte goede speen voor de fles? Onze meid heeft nu de 1-2-3 speen maar die dingen trekken continu vacuum. Ze drinkt erg goed maar door dat vacuum trekken is ze erg snel moe en ik moet contstant de speen uit haar mondje halen om de speen lucht te laten zuigen. We hebben al van alles geprobeerd maar de speen is te slap voor haar.
    Dus, iemand een hele goede ervaring met een speen die (bijna) niet vacuum te zuigen is?

2. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Veronique,

Onze dochter drinkt juist wel erg goed met de Dodie 1-2-3 speen, haha... Maar heb bij haar ook de spenen van Difrax geprobeerd (speen S of M) en die zijn veel stugger van kwaliteit. Waarschijnlijk zal ze die niet vacuum zuigen. Probeer 't eens!

Succes!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien een tip om de ring een stukje losser te draaien? Kan zijn dat ie te vast zit en daardoor vacuum zuigt. Dusvast draaien en dan weer een klein stukje los. Succes! (Ikzelf heb Avent flessen en spenen)

4. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik gebruik difrax flessen, en bij mij werkt dat systeem vaak niet dat er via het ventiel lucht inde fles komt, dus ik draai vaak de achterste dop eraf.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dat doe ik ook zo. Finn zoog ze ook altijd vacuum. Sinds ik de dop wat losser draai, gaat het prima!

En als dit niet helpt, gewoon even naar de drogist gaan en wat experimenteren met diverse speentjes. Het is erg persoonlijk welk speentje het beste bij welk kindje past.

6. sim

sim Niet meer actief

het ligt er ook aan welke fles je gebruikt...

ik heb nu de nieuwe van difrax (het s model) en daar zitten meer gaatjes in de bodem dan die optiefles, het ventiel werkt bij die nieuwe beter en je hoort hem op een gegeven moment gewoon piepen, teken dat het werkt.

7. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    dat piepen vind ik zo iritant, vooral als het verder stil is in huis.
    dus draai de de dop gewoon los.
    maar nooit meer helemaal, dat deed ik laatst. toen mepte Colin ineens tegen de fles aan.......pletsj daar ging de melk, over de bank en over de vloer........verdorie

8. Ik heb sinds gister de Avent flessen. Tot nog toe gaat dat goed. Geen vacuum meer.
    Het is inderdaad effe uitproberen wat bij haar past.

9. Ik heb sinds gister de Avent flessen. Tot nog toe gaat dat goed. Geen vacuum meer.
    Het is inderdaad effe uitproberen wat bij haar past.

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

tymen had ook altij dat de speen vacuum zoog van de dodiflessen. Ik ben toen na veel uitproberen ook over gegaan op Avent, en ik heb nu nooit geen vacuum trekkende spenen meer. Ik hoop dat het voor jouw meissie net zo goed werkt!

11. sim

sim Niet meer actief

:) :)

Deel Deze Pagina