Vraagje over kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door serlovesang, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    Ik heb tot nu toe nog steeds de borst gegeven en nog nooit gekolfd.. nu heb ik een vraag over het kolven er staat in de gebruiksaanwijzing van de medela kolf dat je 2 borsten in 20 min kan kolven als je dat gedaan hebt is dat dan genoeg voor die kleine..?of moet ik dan nog meer kolven en hoeveel ml is normaal zeg maar.. alvast bedankt

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    de eerste keren zal dat waarschijnlijk niet voldoende zijn. Kolven moet je echt leren. schrik niet als je in het begin een zielig bodempje als resultaat hebt..... snel zul je merken dat het steeds beter gaat.
    Dus voordat je je eerste flesje kunt geven, zal je een aantal keren waarschijnlijk moeten kolven. Gewoon bekijken hoelang je toeschietreflex is, komt er geen melk meer, stoppen met kolven, ff masseren en nog eens proberen.
    Op www.borstvoeding.com staan veel kolftips.
    Succes!

Ter illustratie... voor mijn eerste flesje heb ik geloof ik 4 of 5 dagen gekolfd (deed het 1 keer per dag na de ochtend voeding). Nu kolf ik met gemak 200 a 250 per keer.

3. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Mijn kraamverzorgster zei dat ik eerst 3 min moest kolven, dan masseren, 5 minuten kolven, masseren en dan 7 minuten kolven. En dan de andere borst. Ik kom niet verder dan 10 min per borst omdat er gewoon niks meer uit kom. Ik kolf per keer ongeveer 130-150 cc

Gr,
    Danielle

4. serlovesang

serlovesang Actief lid

5 aug 2006
    130
    0
    0
    maar hoeveel cc heb je nodig zeg maar.. wat is normaal..?waar zij genoeg aan heeft?

5. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Als rekensommetje wordt aangehoud:
    gewicht van je kindje in kilo's x 150 en dat delen door het aantal voedingen.

Dus stel je kindje weegt 4,5 kilo en krijgt 7 voedingen per dag:

4,5 x 150 = 675 : 7 = ongeveer 95 cc per voeding.

Succes ermee. ;)

Deel Deze Pagina