Movicolon

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sunshine01, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine01

9 nov 2008
    65
    0
    0
    Sinds 2004 heb ik last van obstipatie.
    Ik heb sinds toen diverse medicijnen gehad, bij een diëtiste geweest, sporten, veel water drinken, vezelrijk eten etc. Movicolon werkte het beste.

Toen ik stopte met de pil ging het met mijn darmen ook beter, ik ben van 3 tot 4 zakjes per dag naar 2 per dag gegaan.

Van de dokter moest ik over naar lactulose. Ik gebruik dit nu 3 weken, maar ik kan zeer slecht naar het toilet. Pas na 5 dagen kan ik naar het toilet en dan nog niet eens goed. Ik kreeg ook al een paar keer enorme darmkrampen waardoor ik niets meer kon, ik dacht dat ik toen wel naar het toilet zou kunnen na die krampen..maar nee..

Ik heb dit ook al aangegeven aan de dokter maar die zegt.. ja ..ja.. veel water drinken..

Hier heb ik dus niks aan ik heb enorme pijn en ik wil het liefst weer Movicolon gebruiken, kan dit?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wat ontzettend vervelend!
    Movicolon word inderdaad afgeraden in de zwangerschap. Balen dat lactulose niet het gewenst effect heeft.
    heb je ook al een beetje met de hoeveelheid gespeeld? Importal mag wel gedurende de zwangerschap, is ook een poedertje.
    heb je aleens lijnzaadoliecapsules geprobeerd? Dit is misschien wel de moeite waard. het is veilig je kan niet overdoseren en kan je misschen heel goed helpen!.

Imke

3. Sunshine01

9 nov 2008
    65
    0
    0
    Lijnzaadolie heb ik nog niet geprobeerd. Waar kan ik dat halen gewoon bij de drogist?

Ja met lactulose heb ik wat gevarieerd qua hoeveelheid etc. maar ik krijg er hevige buikpijn/buikkrampen van, zonder dat ik naar het toilet kan.. en die krampen houden echt uren aan.. echt heel erg vervelend.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sunshine,

sommige drogisterijen en anders de reformzaak.

Mirjam

Deel Deze Pagina