wondjes op puntje tong baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Love47, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ha meiden,

Ik weet niet of ik mn vraag hier moet stellen of bij een van de andere deskundigen, als het verkeerd staat hoor ik het wel!

Mijn dochtertje van 3 maanden heeft wondjes op het puntje van haar tong. Heel klein, speldeprikjes zeg maar. Een stuk op 5. Ik had het al eens eerder gezien, maar nu vanmiddag viel het mij weer erg op. Ik ben bang dat ze straks problemen krijgt met drinken. Ze krijgt 4 keer bv en 1 a 2 keer fv op een dag.

Hebben jullie dit wel eens gezien bij een baby? Zou de tong beschadigd zijn door het drinken of is er iets anders aan de hand? Ik kan niet merken dat ze er last van heeft tijdens het drinken, maar ik maak me toch zorgen. En doordat ze natuurlijk 5 a 6 keer drinkt op een dag heeft het denk ik niet echt de kans te genezen.

Als jullie hier ervaring mee hebben en tips hebben hoor ik het graag! Of is het verstandig om langs een arts te gaan (zijn in het buitenland)?

Groetjes mij.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het zou spruw kunnen zijn. Zijn het witte puntjes die je niet weg kunt vegen? Je kunt het dan ook merken als ze drinkt hoor, dan is het pijnlijk en laat ze steeds los. Als dat zo is, dan zou ik wel even naar een arts gaan. Ze kan ook jou besmetten ermee via de borstvoeding. Je kindje krijgt er zalf voor en jij tabletten.
    Wat het anders zou kunnen zijn weet ik niet. Misschien toch even naar een arts?

Groetjes Adrienne

3. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Nee, het zijn echt wondjes, het bloed ook een beetje als ze drinkt/gedronken heeft.
    Ze drinkt meestal wel wat onrustig, aanhappen, loslaten enzo, dat doet ze heel vaak. Ze heeft nu vanmorgen wel weinig gedronken, beetje huilen enzo, weet niet of het daarvan is.
    Nou ja, ik kijk het nog even aan, anders maar even aan iemand laten zien! Haar tongetje is heel belangrijk natuurlijk! Straks wil ze helemaal niet meer drinken!

Bedankt voor het meedenken.

Deel Deze Pagina