vraagje over kraamhulp

Discussion in 'Zwangerschap' started by emje, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. ik zit een beetje in een dillema. het is voor 90% zeker dat mijn bevalling een geplande keizersnede word. nu is het zo dat je dan 5 dagen in het ziekenhuis verblijft. ik vroeg me af of ik dan wel kraamhulp moet regelen. aangezien ik dan de meeste dagen in het ziekenhuis ben. heeft iemand hier ervaring mee?

er is nog wel 10% kans dat het toch natuurlijk kan en dan heb ik wel kraamhulp nodig. nu vroeg ik me af. als ik de kraamhulp regel ben ik dan verplicht ze te laten komen of kan je later ook afbellen ofzo?

xxjen

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    altijd gewoon regelen, want na die 5 dagen heb je alsnog recht op de resterende uren zodra je thuis bent... gewoon ff met ze bellen en vragen hoe en wat te regelen ivm. een geplande KZ.

succes ermee

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    hoi hoi,

zeker als je een keizersnede krijgt is t fijn als je kraamzorg achter de hand hebt.
    want als alles goed gaat blijf je 3dagen in het zh en de 4e dag kom je dan thuis.
    en dan hebben de meeste vrouwen erg veel hulp nodig,omdat t een flinke operatie is.
    stel dat de kraamzorg de 4e dag komt en ziet dat t echt niet met je gaat kan ze met de verloskundige overleggen voor 2 extra dagen zorg.

als je helemaal geen kraamzorg regelt en je hebt het naderhand wel nodig lukt het niet meer om het dan nog te regelen dus ik zou het zeker doen.
    meestal moet de kraamzorg bijna alles doen zeker verzorging van de baby als papa niet thuis is.

ik ben namelijk kraamverzorgster dus weet hoe het allemaal in zn werk gaat succes meis en als je nog wat wilt weten zeg t dan!

4. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ik kan je geen antwoord geven, maar ik wist niet dat je met een keizersnede 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven :S is dat altijd zo?

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

nee zie hierboven mijn bericht:D

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ook ik heb een geplande ks gehad (was nog niet bekend op het moment dat ik kraamzorg geregeld heb). Ik heb voor de zekerheid al gelijk het kraamzorgbureau gebeld toen ik wist welke datum ik de keizersnee zou hebben, zodat ze er alvast rekening mee konden houden. Dat vonden ze wel prettig. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en heb kraamzorg gehad vanaf dat ik thuiskwam uit het ziekenhuis + 2 dagen extra ivm de keizersnee. Ik moest ze gewoon bellen op de dag dat ik wist dat ik naar huis mocht.
    Ondanks dat je al een paar dagen in het ziekenhuis hebt gelegen, begint het herstellen toch pas echt als je thuis bent. Dat vond ik, tenminste. Dus dan is extra hulp echt heel prettig. Zeker omdat ik borstvoeding gaf en dat door de keizersnee moeilijk op gang kwam, was het fijn dat ik een kraamhulp had die me daarbij op weg hielp.

7. emje

emje Niet meer actief

heey meiden. heel erg bedankt voor jullie reacties. ik ga de kraamzorg toch regelen. het is me eerste zwangerschap dus het is spannend en weet nog niet allemaal wat er gaat gebeuren

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb 2x een keizersnee gehad (1x spoed, 1x gepland) en bij beide keren heb ik zo;n 3 dagen in het ZH gelegen. Bij de 1e lag ik in het ZH van vrijdag tot maandag en is de kraamhulp nog gebleven tot en met zondag! Twee dagen extra gekregen vanwege de keizersnee en het niet zo mobiel zijn. Bij de 2e lag ik in het ZH van woensdag tot zaterdag en is de kraamhulp gebleven tot en met woensdag. Ik had weer recht op extra dagen, maar daar hadden we geen behoefte aan.

Share This Page