Vraagje over kraamvloed na curretage placenta

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Babyengel, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vraagje, ik ben namelijk in de nacht van vrijdag 14 okt op zaterdag 15 okt met spoed gecurreteerd omdat er nog een stuk placenta was achtergebleven in mijn baarmoeder.
    Hierna heb ik niet veel kraamvloed meer gehad, maar plots neemt het weer toe. Het is niet heel veel, maar op de wc verlies ik dan van die lange rode draden (dat had ik ook voor de curretage).
    Weet iemand of dit normaal is of moet ik me zorgen maken? In het ziekenhuis hebben ze gezegd dat als het goed is mijn baarmoeder nu leeg is.. maar 100% zekerheid is er dus niet.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het kan toenemen als je meer doet. En draden kan wel eens van de vliezen zijn, maar als ze zeggen dat het schoon is, kan dat eigenlijk niet.

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Ik heb hetzelfde gehad, ben bijna 4 weken na mijn bevalling gecurreteerd ivm een stukje achtergebleven placenta. Die draden komen me bekend voor, dit is bij mij tot ongeveer twee weken na de curretage zo gebleven en toen is het bloedverlies sterk afgenomen. Zo'n 8 weken na de bevalling (vier weken na de curretage) was ik eindelijk van de kraamvloed af. Heel veel succes en als je je zorgen maakt kun je altijd even contact opnemen met het zkh.

4. Van de vliezen zou niet kunnen, Aimée* is in de vliezen geboren..
    Ik vind de hoeveelheid wel meevallen dus maak me op zich niet erg zorgen. Hoop alleen dat het gauw minder wordt, ben het een beetje zat die kraamvloed :p

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Als je meer gaat doen dan ga je ook weer meer vloeien, dat is normaal, als je maar niet zoveel gaat vloeien dat je maandverband binnen een kwartier vol zit.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    allereerst wil ik je condoleren met het grote verlies wat jullie moeten verwerken! Ik heb je verhaal gelezen en ik vind het enorm krachtig hoe je alles verwoord en hoe een kracht en positieveit je uitstraald!

Het kan zijn dat je tot 6wkn na de curretage blijft vloeien en het kan soms zelfs weer even toe nemen.
    Het mag nooit meer zijn als een "normale" menstruatie. MAar als je het niet vertrouwd moet je het ziekenhuis bellen hoor.

Ik bleef na mijn bevalling ook vloeien en toen de buikpijn toe nam hebben ze toch maar even een echo gemaakt.......stukje placenta achter gebleven en ik ben 4wkn geleden gecureteerd. Ik heb alleen de pech dat het heel moeizaam verwijderd is en dat ze voor de zekerheid nog een keer willen kijken om zeker te zijn dat ze alles hebben en geen litekkens veroorzaakt hebben.

Maar echt als je het niet vertrouwd moet je de gyn bellen hoor! En ik snap dat je de kraamvloed nu wel zat bent hoor ;) Ik ben nu als afsluiter ongi en dan mag ik 21 nov weer voor de curatage en dan ben ik hopelijk klaar.

Deel Deze Pagina