Traktatie voor dochter op speelzaal.

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door bloemetje1985, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben nu 31 weken zwanger van ons tweede kindje. Onze dochter gaat naar de speelzaal, en we willen haar natuurlijk graag laten trakteren wanneer ze grote zus is geworden.
    Maar, beschuit met muisjes vind ik zo gedoe met dat smeren e.d en vind het ook gewoon leuker om wat anders te doen.

Voor 1 keer mag het wel eens wat ongezonders zijn van de leidsters, omdat er niet elke maand een kindje grote zus/broer word. Maar ja. Wat kan je dan doen? Vind het zo lastig, ben ook niet zo crea bea ;)

Dus, zijn hier dames met leuke ideeën? Ze zijn altijd welkom :)

Alvast bedankt.

Groetjes Bloemetje.

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Bloemetje Tygo trakteerde nijntje koekjes en dan hadden we de trui van nijntje met boter ingesmeerd en daar de muisjes op gedaan.

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lange vinger deels besmeren met boter en daar muisjes op. Onze bakker heeft chocolaatjes met muisjes erop, zogenaamde geboorteflikken. Geen gesmeer en geknoei thuis, alleen lekkere choco-vingertjes voor de juffen :p

4. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Ik zat te denken aan cakejes met glazuur er overheen en dan muisjes erop. Alleen, dat is ook zulk geknoei voor de juffen.

5. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Ik had flesjes gemaakt. Gewoon een tekening van internet gehaald en uitgeprint. Uitgeknipt, de hals van de fles roze gemaakt, de tekst hoera Kenji heeft een zusje!! Yuna erop, en toen een doosje rozijnen ertussen. En voor extra versiering een strikje rond gedaan.

6. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    wij hebben van die chocolaatjes in een papiertje gekocht, ze heten ijscups. Die heb ik (op z'n kop) boven een pan kokend water gehouden zodat er stoom tegenaan kwam, hierdoor wordt de bovenkant een beetje zacht en vochtig, en als je ze dan in de muisjes doopt, blijven er muisjes op kleven.
    In de chocolaatjes steken we zelfgemaakte vlaggetjes, met de tekst, hoera, een broertje! Heel makkelijk en goedkoop.

7. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    ik heb mijn zoontje op de speelzaal laten trakteren op slagroomsoesjes die had ik in de witte chocolade gedoopt en toen muisjes op gedaan!! Toen per 2 verpakt!!!

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    hier worden het cakepops :)
    cakeballetjes op een stokje :) doop t hele balletje in warme witte chocolade en dan alleen de bovenkant in roze-witte sprinkels geen roze muisjes ofzo die vinden we zelf ook niet lekker :p
    ingepakt in n doorzichtig zakje met een kaartje eraan .
    ik heb er al 50 in de vriezer liggen omdat ik ze ook naar mijn werk breng als ze geboren is
    kan gewoon bij iedereen in t postvakje en op de psz kunnen ze die mee naar huis nemen .

9. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    een halve kool snijden, bekleden met alu - folie...
    druivensuikerlollie en bij de yamin verkopen ze gekleurde spekjes (blauw en roze) en dat er doorheen prikken...
    Kleine kinderen zitten toch zo vol..

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier ook geen crea bea.
    Ons meisje zal straks op het kdv kleine roze cakejes trakteren
    die we dan ingepakt hebben in cellofaan met een kaartje eraan.

11. Female

Female Niet meer actief

Ik heb vierkanten geknipt van transparant folie, kleine gekleurde snoepjes erin, dichtbinden met vrolijke linten eraan en kaartje geprint met de tekst: 'Hoera, Kynan en Celeste hebben een .... (broerte/ zusje) en dan de naam vd baby erbij.

Heel simpel, wel wat uurtjes knutselwerk maar leuk om te doen. En kost maar een paar euro (folie, lint gewoon bij de Action gehaald)

Kan helaas geen foto laten zien want j/m is nog een geheim hier ;)

12. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Ik heb uiteindelijk plastic bekertjes gehaald, daar een papiertje met erop hoera jana heeft een zusje.
    Daar servetje in met roze spekjes en dicht gemaakt met een transparante folie.
    We gaan het woensdag uitdelen op de psz.

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Leuke ideetjes zeg, alvast even ideeen opdoen voor volgend jaar. Dan moet ik ook een traktatie verzinnen maar hier staan genoeg leuke ideeen.

14. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Onze zoon trakteerde op versierde lange vingers.
    Mijn vriend heeft de helft gedoopt in glazuur en vervolgens in de muisjes gedoopt (hier blauw).
    Daarna met een glazuurpen de naam van onze kleine er op geschreven.
    Voor de leiding Cupcakes met glazuur bovenop en ook even gedoopt in de muizen.

Kinderen en leidsters vonden het Super en orgineel.

Veel succes.

Anna

Bekijk bijlage 196291

Bekijk bijlage 196292

15. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik had doosjes smarties eerst ingepakt in wit papier en dan "ingebakerd" met wit crepe papier. Met krullint een babykrul gemaakt en met zwarte stift slapende oogjes. En toen de kleine er was een blauw lintje om het "kindje"gedaan.

Wij wisten het geslacht niet, daarom heb ik wit crepe papier gedaan, je kunt het ook met blauw of roze doen.

16. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Wij hebben kabelspekjes (verpakt) met vingerpopjes en een kaartje eraan met: hoera, ik ben grote zus.

Deel Deze Pagina