Beste! Het is morgen een week geleden dat ik ben bevallen. Een dag na de bevalling bleek er al 1 hechting van mijn knip los te zijn gelaten en het wondje week al. Even later bleek nog een hechting weg en nu week de wond natuurlijk meer. Er zit nog 1 hechting vast aan de binnenkant vlakbij de ingang zeg maar. De verloskundige in het ziekenhuis zeiden ach geeft alleen een iets minder mooiere genezing (kan me niet veel schelen eigenlijk). Dus heb er verder niet echt naar gekeken. De kraamhulp houdt deze wel in de gaten en de huisarts die mijn kraambed begeleid ook. Maar nu bijna een week verder is de knip eigenlijk gewoon een open wond en heb ik er veel pijn aan. Kan niet eens mijn zoon verschonen want te lang staan is echt killing! Zitten en liggen helpen ook eigenlijk niet. Ben gewoon simpel gezegd de hele tijd oncomfortabel. Moet 1 of 2x per dag in een soda badje gaan zitten . Maar merk niet dat dit verschil maakt. De wond ziet er al dagen hetzelfde uit. Ik belde even met de verloskundige in het ziekenhuis om te vragen hoe lang dit nog "open" blijft. Daar heeft ze me geen antwoord op gegeven alleen dat het goed komt. Ook gaf ze geen advies wat ik nog meer kon doen Ik lig nu al bijna een week in m'n blote kont op bed en heb bijna alle mensen die op bezoek willen komen even uitgesteld want ben gewoon niet mobiel. Mijn man moet straks ook weer werken.. hoe ga ik dat doen met een dreumes en een baby?? Help! Alle advies is reuze welkom! Liefs
Hoi hoi, Wat een pech heb je zeg! Ik weet wel dat het goed komt hoor. Groeit van binnenuit dicht. Wat je zou kunnen doen is via de huisarts naar de gynaecoloog gaan. Als die er ook niets aan kan doen nu. .. blijft er niets anders over dan mantelzorg regelen voor je kindjes. Ik laat adviezen hierover liever aan de artsen over. Groetjes Adrienne
Hi Adrienne, Ja was flinke pech! Vanavond ziet het er ook echt wat roder ui dus hoop dat de huisarts me toch antibiotica kam voorschrijven. Heeft u enigzins nog raad? Veel liggen? Of mag ik toch nog wat lopen? Ik wil eigenlijk echt zoveel mogelijk m'n bed uit. En misschien nog oude trucjes wat betreft dit soort wondverzorging? Dan overleg ik dat morgen met de huisarts. Heel erg bedankt!
Hoi hoi, Het is beter dat je adviezen van de huisarts krijgt. Dit is niet aan ons kraamverzorgende... Succes Groetjes Adrienne