Vraagje over kruiken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door homer, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    duidelijk een verkooppraatje vind ik als ik de reactie lees. Jammer van de taalfouten.

Ken de cosi bags niet dus kan er geen oordeel over geven maar ken wel de heetwaterkruiken. En weet inderdaad dat die nog steeds worden aangeraden door veel kraamverzorgers. En die mogen echt wel iets aan- of afraden.

Zelf heb ik voor onze dochter gekozen voor een echte kruik. Als ze wat ouder is dan kies ik misschien wel voor een cosibag maar een kruik werkt prima. Ik had er 1 gekocht en 1 geleend bij de buurvrouw. Vond het wel handig om er 2 te hebben. Had voor mijzelf een warmwaterzak, maar die was echt sneller afgekoeld. Onze dochter kon zichzelf snel warm houden maar vind het wel lekker om haar bedje voor te verwarmen. En stop dan de kruik in een deken (niet in haar bed maar er naast) zodat ik haar bed ook weer 's nachts kan verwarmen tijdens de nachtvoeding.

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb bij de eerste geen kruiken gebuikt en ga dat nu weer niet doen ik zet de verwarming wel wat hoger. Dat komt omdat naast me in het ziekenhuis lag een meisje waarvan de kruik was opengegaan en haar hele beentje was verbrandt dus voor mij geen kruiken!

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dames, letten jullie op de zakken die je om een RVS kruik heen doet. RVS kruiken kunnen ERG heet worden. Zodra je kind dingen omhoog beint te trekken in bed... de kruiken weghalen.

Ik heb zo'n hele mooie duimgrote litteken op mijn been, omdat ik als ukkie de RVS kruik tussen mijn benen had getrokken om warme voeten te krijgen.... gelukkig dat mijn pijamabroekje bij mijn andere been niet mee omhoogschoof, anders had ik een stereolitteken gehad. (Heb me dus aan de kruik verbrand.)

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik post net, en toen zag ik jou verhaal ineens.
    Mijne is niet opengegaan, ik ben gewoon er door heen verbrand..... om het zo te noemen. Dus ik geloof ook niet dat ik RVS zal gebruiken. Of een oplossing verzin, waarbij dat niet kan.

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik heb bij me zoon gewoon de verwarming wat hoger gezet en ze zeggen dat het instens 19 graden op het kamertje moet zijn nou bij hem was het 22 graden en kruiken heb ik gewoon niet aan gedaan was er te bang voor en zowiezo in de oertijd hadden ze ook geen kruiken :) :D

6. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    ik moet bevallen in december was wel van plan om kruiken te kopen,
    maar na een paar verhalen te horen ben ik eerlijk gezegd best een beetje
    ongerust geworden.
    zit te twijfelen of ik het wel of niet moet gebruiken

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Vaak moet je ze wel in huis hebben, probeer anders of je ze van iemand (vriendin, collega, familielid) kan lenen zodat je ze niet zelf hoeft te kopen. Sommige kindjes hebben ze ook helemaal niet nodig omdat ze al zelf goed hun temperatuur vast kunnen houden.

8. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Ik ook in aug, vanochtend de mevrouw van de kraamzorg over de vloer gehad maar moet er toch echt twee hebben :cry: :cry: :cry:
    Kan gelukkig de tweede lenen

9. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    als iemand in de buurt woont van hoensbroek mag die ze gerust komen halen ik heb er 2 van prenatal maar ze zijn nooit gebruikt

10. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik heb ook RVS kruiken. Had er 2 nodig volgens het kraamzorg bureau en heb ze ook echt alle 2 nodig gehad! Sanne is nu 2 weken oud en gebruik er s'avonds nog steeds een om het bedje warm te houden zodat ze niet in een koud bed gelegt wordt na de avond en nacht voeding.
    Ook hier niets anders als een RVS kruik aangezien de kunstoffen te snel afkoelen en snel lekken en de hittepit zakken heel snel te warm worden.
    De cosibag mocht maar die dingen zijn goed prijzig dus dat viel voor mij af.

11. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik heb maandag een intake gehad met de kraamzorg,en ik heb het nog gevraagd want ik heb er zelf maar 1 aangeschaft omdat ik 16 aug ben uitgerekend,maar moet er echt 2 hebben.

12. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ook ik ben in augustus uitgerekend, en ik moet ook 2 kruiken hebben.

13. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik moest van de kraamzorg kruiken hebben, en heb ze ook. echter ben ik dmv een keizersnee bevallen en Deniz heeft in het ziekenhuis 1 nachtje kruiken gehad. maar hij kan zich goed op temperatuur houden, dus de kruiken staan ongebruikt. maar omdat je dat niet van tevoren weet, moet je er gewoon 2 in huis hebben. toch, als je ze kan lenen, zou ik dat aanraden!

14. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hmm heb net vandaag een kruik gekocht en vond 1 stuks eigenlijk wel genoeg ( augustis uitgerekend) :(
    Dat wordt dus maar er eentje extra bijkopen.

15. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland

raar he eigenlijk dat je er persee 2 moet hebben vindt je niet!en dat in augustus ;)

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hier het zelfde.Mijn moeder heeft die van ons nog dus hoef er geen te kopen.Maar het schijnt zo te zijn dat vertelde ze me hier dat het kindje zich soms toch niet warm genoeg kan houden ook al is het zomer.

17. danielle1979

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    klopt helemaal sonja,dat zei de vrouw van de kraamzorg ook.
    ik ga denk ik lenen eentje van mijn vriendin die heb er nog 2 liggen.

18. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb er ook twee geleend. Ze moeten alleen wel zo snel mogelijk terug, aangezien de meid waar ze van zijn twee maandjes later uitgerekend is.
    Maar het is een mooie oplossing zo. ;)

19. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Ieder kraamzorgbureau is dus weer anders....

Ik beval in september en hoef er maar 1 te kopen. Sterker nog, ze raadde me aan 1 kruik te kopen en 1 cosybag. ;)
    Daar heb je veel meer aan zei ze, die is nl. ook erg lekker als je weer ongesteld bent.

greetz,
    pooh

20. Nadine1982

1 jul 2007
    51
    0
    0
    medewerker burgerzaken
    Hoogezand
    Ook ik heb de belly warmer.
    Gebruik hem nu eerst nog voor mezelf, heerlijk als je banden weer es ongelovelijk aan het uitrekken zijn.
    En idd 4 minuutjes in het stopcontact en klaaar!

Deel Deze Pagina