voor mij geen kruiken. Mijn vader heeft als gevolg van het lekken/opengaan van de kruiken nu nog maar 3 tenen aan 1 voet..... Ik weet het, het is 50 jaar geleden maar toch... voel me er niet veilig bij. Ik moet nog met de verloskundige overleggen wat er dan wel kan......
wij hadden ook de babyballey nou ideaal en de kraamzorg vond ze hier ook perfect en hij bleef echt 4 uur warm en dat in december en inderdaad in 4 min opgewarmd dus eerst belly in het stopcontact en dan teun schone luier en dan belly in zijn bed teun de fles en naar bed was het bed lekker warm... daarna lekker aan de kant aan het voeteneind...geen gemier met heet water.....
Ik heb er eentje en ben ook niet van plan om nu al een andere erbij te kopen. Als het echt nodig is kan het altijd. Vind die dingen duur genoeg. Ja, kruiken 'kunnen' gevaarlijk zijn. Maar vergeet niet dat het vreselijk ouderwetse dingen zijn. We zijn er zo'n beetje allemaal mee groot geworden. Je hoeft in principe je kind niet met een kruik in bed te leggen. Warm het bedje voor met een warme kruik. Als het kindje in bad gaat kan je de kleertjes die uk daarna aandoet over een warme kruik leggen zodat het voorverwarmde kleertjes aankrijgt. Controleer het rubber van je kruiken regelmatig, als je ze niet gebruikt, leg ze dan nooit leeg weg, dan krijg je juist dat ze doorroesten. Laat er dus altijd water in staan. Ze kunnen zeggen 'RVS' maar echt roestvrijstaal bestaat niet, dus leeg krijg je zo'n beetje altijd roestvorming. Gewoon goed doordacht met die dingen bezig zijn dan hoeft er niets gevaarlijks aan de hand te zijn!
Ik leen ze van iemand, ik vind het toch best duur die kruiken. En je gebruikt ze zo kort. Jammer van het geld!
ik hoef er maar 1 aan te schaffen. Kersepitje wat ik heb gekocht mag ik niet gebruiken. Maar waarom niet? Als je ze niet te lang in de magnetron legt worden ze niet te heet, dus niks aan de hand als je je aan de gebruiksaanwijzing houdt. En tegenwoordig worden kindjes toch niet meer samen met de kruik in bed gelegt? Dat dient toch als voorverwarming? Dan kan zo'n pitje toch prima?
ik had kruiken vond ze erg fijn, heb er nog 2, iemand die wil mag ze hebben, wil alleen de evt. verzendkosten hebben. pb maar bij interesse.