boxkleed afwijkende vorm en maat

Discussion in 'De babyuitzet' started by Missprincesa, Sep 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet waar ik voor niet zoveel geld een boxkleed op maat kan bestellen/laten maken, de box heeft namelijk een afwijkende vorm en maat. Ik heb wel wat gevonden op google, maar dat was allemaal vrij prijzig (60+ euro).

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Geen idee, maar misschien kun je hem zelf maken. Ik vind trouwens 50 à 60 euro een redelijk bedrag voor een fatsoenlijk (dik) boxkleed.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat is afwijkend? Rond zijn ze wel te krijgen (ook marktplaats)

Ik heb er twee via marktplaats en twee zelf gemaakt (die ik vervolgens op elkaar kan leggen om een extra dik kleed te krijgen.

4. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Neem 2 naailesjes, stofjes en vulling mee ( machines hebben ze meestal daar en maak er zelf 1 ( echt kinderlijk makkelijk,zelfs voor iemand die nog nooit een naaimachine heeft gezien ;))

5. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een box voor in de hoek, dus 2 rechte zijdes en wat dan de schuine zijde zou zijn is niet recht of rond, maar heeft ook weer 4 hoeken.
    Zelf maken klinkt wel interessant...wat voor vulling heb je nodig en hoe dik?

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    zoiets: http://www.bopita.com/images/products/hoekbox.jpg?

of meer zoiets: http://images1.images-speurders.nl/images/13/1340/134091391_2_big.jpg?

Ik heb er zo'n ikea sprei voor gebruikt, van dat gewatteerde spul. Dan wordt ie niet zo dik, vandaar twee op elkaar. Afzonderlijk te wassen en sneller droog; samen dubbelzijdig te gebruiken en dik.

Ik lees ook dat je er uitstekend een goedkoop ikea dekbedje voor kan opofferen. En dan uiteraard een leuk stofje.
    Ik heb het middenstuk van badstof gemaakt en de rand van tricot (bij de ene) met lipjes langs de rand om mee te spelen/friemelen. Bij de ander heb ik het midden van fleece gemaakt en de rand van tricot. De onderkant in beide gevallen stevig katoen. Daar wordt niet op gelegen.

Hier een duidelijke uitleg:
    Kris: Tutorial boxkleed

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die 2 e link kan ik niet zien, maar het is zoiets als de bovenste. Alleen het ronde gedeelte bestaat uit 4 rechte (schuine) delen, dus er zitten nog 2 extra hoeken in.

Share This Page