ik ben normaal best rustig en maak weinig ruzie over dingen maar dit is niet leuk meer sinds me zwangerschap maak ik manlief het leven zuur...voor alles wat hij doet en niet opruimd achter ze kont(ik ben namelijk bijna de hele dag aan het schoonmaken) kan bij mij erg in het verkeerde keelgat schieten als hij ze zooi laat slingeren. ik scheld echt nooit en zeker niet met K maar sinds de zwangerschap scheld ik hem echt uit voor de ergste dingen en de K vliegen om zijn oren en ik ben zooo agressief tegen hem , hij is best een slordig type en beetje laks...en nu pas denk ik dat doe je toch ook niet als die kleine er is,dan kan je dat ook niet maken. maar soms heb ik wel het idee dat ik zo erg ben dan vind ik het zo zielig,mijn bui is op dat moment niet te pijlen(erg last van stemmingswisselingen)en ik weet dondersgoed dat het zwanger zijn voor hem heel anders is dan voor mij,een man ervaart het minder,de vrouw voelt alles. ben heel benieuwd of er meer vrouwen zijn die onuitstaanbaar zijn geworden of dat ik gewoon een duivel ben geworden
hier hetzelfde hoop dat het weg mag gaan, want word om niks heel erg kwaad er vliegt dan ook van alles om ze oren. gr kreeft
heel herkenbaar, ik heb nu ook vaker en heftiger ruzie en soms gooi ik zelfs met dingen da's echt niks voor mij normaal maar op zo'n moment denk ik echt serieus dat mij groot onrecht wordt aangedaan, en als ik dan een nachtje heb geslapen valt het allemaal weer heel erg mee, ik leg mijn man wel altijd uit na die tijd dat het door de hormonen kwam etc. hij zegt altijd dat ie dat begrijpt, echt lief, ik hoop wel dat ik weer "normaal" wordt hahaha
hey, Ja ik ken dit, ik heb het zelf ook gehad. ik kon nix verdragen, troep om me heen werd ik gek! ik had konstand rusie met me vriend doordat ik hem achter de kond aan zat. Ik ken jou verhaal heel goed. xx Ramona
Hahah ja hier nog 1tje. Ik ben al een pittige tante die goed van zich af bijt en dat weet mijn vent ook wel, maar ik wil het ook tegenwoordig allemaal goed schoon hebben kan niet meer tegen rommel. En kan dan zo kwaad worden als hij bijv heel lief uitzichzelf de woonkamer gaat dweilen terwijl ik dan de badkamer eerst schoon wil hebben.....hahaha maar goed na excuses en uitleg dat het hormonen zijn (wat hij al dacht) is alles weer goed. En mannen mogen ook best wat te voorduren krijgen hoor wij doen niet voor niets het zwaarste werk.....
oef zooooo herkenbaar. Alleen in een ruzie of als er wat gebeurd word ik niet boos... maar ik word overladen met tranen en huilbuien. Als ik bv de afwas niet heb gedaan hoeft hij eralleen maar om te vragen of alles goed gaat... en ja hoor! hup de waterkranen weer open! VERSCHRIKKELIJK! Zelfs op het werk moet ik telkens bijna huilen als iemand mij belt die een IT probleem heeft AARGG te gek voor woorden
Gelukkig voor mijn man heb ik daar niet last van gehad. Geef je ma het boekje 'help ik heb mijn vrouw zwager gemaakt' van Kluun! Mijn man herkent hier toch wel kleine dingen uit en kan er (gelukkig) alleen maar om lachen!
@Jacky ja dat wilde ik ook totdat ik me bedacht dat mijn vent totaal niet van lezen houdt (lees= hekel heeft aan lezen) dus helaas gaat dat niet....
ik heb het mijn man ook gegeven, heel leuk, 1 nadeel, hij ziet het nu als een soort bijbel en gelooft werkelijk alles wat erin staat
Gister nog een flinke boze bui gehad wat uitliep op een lekkere huilbui Ach, het hoort erbij, mijn vriend heeft er gelukkig wel aardig wat begrip voor!
ik ben ook niet zo aardig tegen mijn man sinds de zwangerschap, maar probeer het goed te maken door af en toe superlief te zijn. Mijn man is geen slordervos, hij doet zelfs 10 keer meer in het huishouden dan ik. Maar over het uitschelden... het zou echt nooit bij me op komen om mijn man met k uit te schelden. Hoe boos ik ook ben ik wens mijn man nooit k toe. Hij zou dat van mij nooit pikken en ik niet van hem. Hij heeft het 1 keer gedaan in het begin van onze relatie toen hij dronken was en toen heb ik hem ernstig duidelijk gemaakt dat als hij dat nog 1 keer deed hij zijn spullen kon pakken. Ik moet zeggen dat ik zwangerschapshormonen geen excuus vind om iemand zo iets ergs toe te wensen...
zeker herkenbaar.. kan zooo boos worden om niets ! ook dat poetsen is hier een veel voorkomend ding.. ik wil alles op mijn manier en als dat wat anders is dan kan ik me hier gruwelijk over opwinden... erg vervelend voor onze mannen
Ja ik ken het wel. Alleen heb ik t niet zo extreem als jij hebt. Ik kan wel eens last hebben van intense woede in mezelf. Als hij iets stoms doet. Voorbeeldje bijvoorbeeld: we hadden nog een stuk vloerbedekking liggen die eigenlijk tegen de muur geniet moet worden, omdat onze kat maar blijft krabben aan een bepaald stukje behang. Zelfs al voor de zwangerschap hadden we gezegd, we moeten even wat bewaren. Gooit hij het zonder pardon gewoon weg?! Nou daar werd ik echt even flink pissig om. Die muur gaat er steeds meer aan, en meneer gooit het gewoon lekker weg. Nou word ik voornamelijk boos in mezelf en ga ik niet schelden, maar ik heb hem wel even gezegd wat ik er nou precies van vond, en dat kwam er niet zo aardig uit haha! Maar ik probeer me wel erg in te houden, hij kan er ook niks aan doen dat de hormonen me soms door het lijf gieren. Alhoewel, door hem ben ik zwanger
ik scheld mn man nooit uit, maar heb wel last van heftige reacties en kan soms erg bot doen, vooral sinds ik zwanger ben, hij gelukkig laat me uitrazen en daarna is alles koek en ei
dat vind ik ook een beetje een rare gedachte van zwangere vrouwen... "door hem ben ik zwanger". Volgens mij was je er zelf bij en hoopte je maar al te graag dat je zwanger werd
Hoezo? in feite is het toch ook zo? Ik bedoelde er verder niks mee hoor, zie mijn lachende smiley Niet meteen alles zo serieus opvatten.
het is niet dat ik het hem toewens ...zou nog lekkerder worden maar ik begin er wel mee te schelden..mij hoor je niet zeggen dat ik het zwanger zijn als excuus gebruik maar gewoon dat ik nooit gescholden heb daar ging het mij om en dat ik nu zo snel over de zeik kan zijn
het k woord heb ik nooit gebruikt maar gooien met spullen vind ik al erg genoeg, en ik denk ook niet dat TS haar hormonen als excuus gebruikt maar hiermee wil uitleggen dat door de hormonen je zelfbeheersing soms behoorlijk ver te zoeken is, ik denk echt dat je daar dan op zo'n moment niks aan kunt doen.
cherrylein was ook een geintje van mij... (zie mijn knipoog smiley) misschien is mijn mening over het k woord wat anders dan bij anderen dan... maar als je er mee scheld dan wens je het iemand toe zou ik zeggen... misschien woon je ergens anders dan ik. In Den Haag enzo hoor ik dat woord wel vaker, maar hier in omgeving Amsterdam wordt er eigelijk niet zo veel mee gescholden. En als het zwangerschapshormoon niet als excuus gebruikt wordt dan zou ik toch eens kijken voor hulp misschien, want met spullen gooien vind ik ook al heel raar. En lijkt me ook geen goed voorbeeld voor een kindje. Ik kan heel boos worden en heel gemene dingen zeggen, maar dat soort dingen vind ik onfatsoenlijk. Zou je dat bij een goede vriend ook doen? Ik vind het maar raar dat mensen zulke dingen doen bij degene waarmee ze het meest van houden. Ik zou me rot schrikken als mijn man met iets zou gooien en verder zou ik hem uitlachen omdat ik dat echt niet serieus zou nemen. Sorry als ik iemand kwets (is niet de bedoeling), dit is gewoon mijn mening.
ehm, ik probeer uit te leggen dat het aan mijn hormonen ligt op dit moment en nee ik ben niet van plan hulp te zoeken hiervoor want als ik in april bevallen ben dan razen die hormonen niet meer door mijn lijf en ben ik weer gewoon wie ik was voor ik zwanger was, je opmerking gaat mij te ver, het is geen excuus, geloof me nou maar, iedereen is anders.