Lage rug/bekken/bilpijn - 3e (prille) zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by evenstar, Jun 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb af en aan een lichte, wat zeurende pijn helemaal onder in mijn rug. Eigenlijk meer aan de bovenkant van mijn billen, rond de stuit zeg maar. Soms trekt het helemaal door tot mijn billen en schaambot. Ik ken dit niet direct van mijn vorige zwangerschappen (dit is mijn 3e zwangerschap). Is dit normaal of moet ik me zorgen maken? Ik heb nooit bekkenklachten gehad in het verleden, wel altijd veel bandenpijn, maar dat was dan meer aan de voorkant, dus met name voelbaar bij de liezen.

Ik ben vandaag of morgen pas 5 wk, dus echt nog heel pril.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Vriendin van mij had ook eerst deze klachten en uiteindelijk bleek het bekkeninstabiliteit te zijn. Maar je bent nog maar 5 weken zwanger dus lijkt me sterk dat dat het is.
    Van blaasontsteking kun je ook pijn in je rug en schaambot hebben.

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee, dat leek mij ook nog vrij pril, misschien toch de vk bellen als het zo door blijft gaan :( Misschien verweek ik sneller :$ Of is het de leeftijd ;) (34 valt natuurlijk ook nog wel erg mee).

Blaasontsteking, nog niet aan gedacht, maar ik zou dan denk ik wel vaker moeten plassen ofzo? De keer dat ik dat had had ik echt enorm veel pijn... (niet in een zwangerschap trouwens, was toen ik 20 was ofzo).

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Het kan ook isschias zijn! Dat is n zenuw die klem zit, pijn straalt dan uit naar je bil of been! Als je bekkenklachten vermoed, snel naar n fysio! Ik had t met 11 weken al vorige zwschap! Met 16 weken uitval verschijnselen en vanaf 24 weken rolstoelgebonden... Wil je niet bang maken, maar als t bi is dan ben je er beter vroeg bij! ;)

5. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Ik heb precies hetzelfde!
    En bij mij is er bekkeninstabiliteit geconstateerd!
    Ik was 17 weken zwanger..
    Het komt door de hormonen dat het kraakbeen verweekt en spieren slapper worden.. Ik geloof dat dat ook kan komen bij een zwangerschap van 5 weken.. De hormonen gieren dan net zo goed door je lichaam! Maar als je het zeker wilt weten dan even met de VK bellen! Rustig aan dan maar he als het wel BI is!

6. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    Ik had t hier ook de eerste 3 maanden deze zwangerschap, werd er ook bang van dat als dit nog de hele zwangerschap zo duurt en erger wordt heb ik een probleem. Nu in de 4de maand is het heel veel afgenomen ik heb het alleen als ik heel erg druk ben geweest

7. Novella

Novella Actief lid

Oct 8, 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had dat ook... werd mij verteld dat alles weker wordt.. hopelijk ben je er snel van af. een kussentje in je rug kan goed helpen en anders zo'n bekkenband

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik hoop dat het 'gewoon' verweking is en niet iets engs (zoals dreigende miskraam, BI en andere nare scenario's). Ik heb verder geen buikpijn, het voelt niet als uitstralende 'baarmoederpijn' in dat opzicht, dat zou ik dan toch ook in mijn buik moeten voelen :( Het is meer de rug zelf, de spieren/gewrichten? Ik werk zittend maar beweeg veel (fietsen met 2 kinders in de bakfiets, best heavy haha). Dat zittende is denk ik deel van het probleem, ik zit altijd met benen over elkaar...

Share This Page