Goedemorgen dames, Ik ben jammergenoeg weer ongi geworden afgelopen zaterdag na een hoopvolle week.... Ergens had ik niet anders verwacht, maar toch die hoop. Nu gebruik ik de afgelopen 3 maanden ovu-testjes, en met succes want ik kan mijn ei goed vinden. Alleen nu is het zo dat dat vaak pas op CD 19 is dat de test voor het eerst positief is dus een ei op dag 20 of 21. Vervolgens wordt ik vaak ergens tussen dag 26 en 28 ongi. Die LF-fase is dus veeels te kort om een goed resultaat te krijgen. Ik weet dat we nog geen jaar bezig zijn en dus ook nog niet (hopenlijk helemaal niet) bij de gyn zullen belanden, maar op deze manier zal ik dus niet zwanger raken. Deze ronde ben ik begonnen met tempen en zit nu op 37.0. Maar mijn vraag is eigenlijk wat ik zelf kan doen om die LF-fase langer te krijgen. Zal wel niet veel zijn maar je wilt alles proberen he? Ik slik de zwanger worden pillen van de etos (dit was al een tip van iemand op het forum) maar zijn er nog meer dingen die ik zelf kan doen??? Hope so..... Alle tips en ideeen zijn welkom.!
Je kunt twee dingen doen om je LF langer te maken: - Progesteroncapsules gebruiken - Pregnyl injecties zetten. Tenzij het ontpillen is - wat me onwaarschijnlijk lijkt aangezien jij gezien je onderschrift al een poosje bezig bent - hersteld je LF zich niet automatisch of met behulp van een paar vitaminepilletjes die ze heel handig ''zwanger worden' hebben genoemd. Een zeer korte LF is dus een probleem wat je niet met een simpel vitamientje kan oplossen, was dat maar waar!! De 1 jaar regel geld ook voor mensen waarbij het op het oog gewoon goed zit. Bij jou zit het niet op het oog goed en ik zou jou dan ook willen adviseren om eens naar je HA te gaan voor een verwijzing naar een gyn. Mocht jouw HA dat weigeren, dan moet je ff met je vuist op tafel slaan want een LF van minder dan 10 dagen is een probleem!! Sommige HA'en zijn eigenwijs... Maar als jij zo'n korte LF hebt, hoef jij niet te wachten totdat je een jaar verder bent. Als een bevrucht eitje zich namerlijk wil innestelen, dan doet het dat tussen dag 4 en 9 na de eisprong. Jij kunt nog nooit genoeg HCG hebben aangemaakt dan om je ongi tegen te houden. Ik zeg: kom in actie. Heel veel succes!! TENZIJ dit de n
hier ben ik het helemaal mee eens! Een lf van 6 dagen is veel te kort! En als er iets aan de hand is kun je beter nu geholpen worden dan over een aantal maanden..
BEDANKT DAMES, mijn vriend zei ook al gewoon de HA bellen, maar ik heb die 1 jaar regel in mijn hoofd en heb dan het idee dat er eerder toch niks gedaan wordt. Misschien stom ik weet het.... Ik weet ook dat ik het allemaal gelukkig al een keer heb mee mogen maken en een prachtige dochter van ruim 2 heb, maar nu we de keus gemaakt hebben om voor een brusje te gaan willen we zooo graag. En ik weet dat het op deze manier nier gaat lukken. Dus toch maar de HA bellen dan..!!
Die 1 jaar regel telt alleen voor mensen die perfecte cyclussen van ronde 28 dagen hebben, nooit tussentijds bloedverlies hebben, altijd op CD14 de eisprong hebben, perfecte temp-kaartjes hebben, perfecte ovulatietestjes hebben... Telt idd niet voor vrouwen die een belabberder LF hebben... Veel succes!! PS1: vaak is het op te lossen door de 2e fase sterker te maken met of progesteronbollen of met 2 of 3 injecties na je eisprong PS2: en lost dat het niet op, dan kun je altijd nog tabletjes slikken voor een betere 1e fase, waardoor vaak de LF ook sterker word!! PS3: dat je naar de HA stapt en naar de gyn betekend niet direct gruwelijke behandelingen, wie weet is het met die simpele dingen wel opgelost PS4: laat je niet door je HA afschepen!!
Ik heb maar meteen de daad bij het woord gevoegd (?) en de HA gebeld. Nu helemaal in tranen.... waarom? De assistente verteld me doodleuk dat er 2 jaar voor staat om zwanger te worden en aangezien we al een kindje hebben er bij mij dus geen problemen zouden moeten zijn!!!! En dat we eigenlijk dus toch die 1 jaar regel aan moeten houden:x. Je wordt namelijk ook ouder zegt ze. Maar ik ben 28!!! Omdat het me aan de telefoon toch al erg hoog zat heeft ze toch een afspraak voor me gemaakt. Morgenochtend kan ik terecht, maar ik ben bang dat het niks gaat worden. Bij het ophangen zegt ze nog dat ik nu eerst maar eens diep moet gaan zuchten..... Ben eigenlijk best wel boos nu. Hoop dat mijn vriend morgen met me mee kan maar ik ben bang van niet.... Julie horen het wel van me.....
Ach lieve meid, Ik ga even voor je googlen zodat je ff wat 'bewijzen' kunt meenemen naar de HA. Ik kreeg ook een dikke NEE te horen toen ik om een verwijzing vroeg en heb ook moeten vechten wel doorverwezen te kunnen worden, dat gaat jou ook lukken!!
PS dat 2 jaar slaat nergens op PS dat omdat je al een kindje hebt er geen probleem zou zijn is ook echt niet altijd waar!
belachelijk!!! Kan me zo boos maken om dit soort ongein.. Ik hoop dat je ha wat meer verstand heeft als zijn assistente (die officieel dit soort overwegingen niet kenbaar mag maken!!!)
Fijn dat hij mee gaat!! Lees dit topic eens door: Bekijk onderwerp - Wie heeft er nog meer een (te) korte luteale fase? :: Zwangerschapsforum :: Zwangerschap Forum
Mooi verhaal is dat .... ?!?!? Je moet de ass. ook nooit je verhaal vertellen, dat hoeft toch ook helemaal niet? Ik ben 1,5 week geleden weer naar de HA gegaan voor (onder)buikklachten, en sindsdien loop ik nu bij de Gyn. en wij zijn ook nog geen jaar bezig!
Altijd zeggen: 'dat is persoonlijk' of 'dat bespreek ik liever met de HA' Assistentjes hebben de nare neiging om zelf te willen gaan dokteren Ik zeg (bijna ) NOOIT de assistente waarvoor ik kom
je hebt altijd recht op een afspraak bij de huisarts; alleen al om je zorgen bespreekbaar te maken!!!! over die lf-fase: ik heb ook een ei rond dag 20 en word meestal 10 dagen later ongesteld. Dat schijnt net de grens te zijn, dus 10 dagen is nog wel te doen...... Ik denk dat je gewoon afspraak bij ha. moet maken (ga geen discussie met assistente aan; zij bepaalt toch niet of jouw hulpvraag terecht is of niet).....en bespreek je zorgen en leg duidelijk uit wat je vragen zijn. ik moet eerlijk zeggen dat het inderdaad wel een goed teken is dat je al een kind hebt. Dat betekent toch dat het wel moet gaan lukken....maar goed, dan nog vind ik dat je je zorgen moet kunnen bespreken met een huisarts!!
Ik wil de topicstartster absoluut niet de moed in de schoenen laten zakken... Maar jouw uitspraak slaat als een tang op een varken.... Ik vond de dingen die je eerst had geschreven wel echt wijsheid, maar dat het de eerste keer is gelukt, betekend niet dat het wel moet gaan lukken!! Er zijn mensen die een eerste kindje 'gewoon' hebben gekregen en uiteindelijk jarenlang, tevergeefs via de MMM hebben geprobeerd een 2e kindje te krijgen. In principe is het een goed teken dat ze al een kindje heeft, maar als haar LF zo blijft en er niets aan gedaan word, is de kans vrijwel zeker dat het ook bij die ene blijft... Tenzin ze een onbevlekte ontvangenis gaat krijgen... *sorry ben in een pestbui*
Mijn situatie lijkt op de jouwe... Wij hebben ook al een dochter (nu bijna 3 jaar). Inmiddels zijn we ruim een jaar bezig (vanaf mei 2009) en heb ik in april een mk gehad. De mk was een bbz waarbij ik met dag 22 begon met bloeden. In het ziekenhuis werd mij ook elke keer verteld dat een korte lf niets hoeft te betekenen. We hebben tenslotte al een dochter en omdat ik ook nog een mk heb gehad kan ik duidelijk wel zwanger worden. Ik heb ook een cyclus van ongeveer 28-30 dagen. Mijn ei vind ik met ovutesten en die zijn rond dag 19 a 20 positief. Een enkele keer is hij op dag 16 al positief, maar dan is mijn cyclus ook korter. Na aandringen heb ik afgelopen cyclus een hormoononderzoek gekregen. 19 oktober krijgen we de uitslag. Ik heb op dag 3 bloed moeten prikken en dag 5 en 8 na mijn eisprong. Ik ben erg benieuwd wat daar uit komt. Op de dag 8 na mijn positieve ovulatie test heb ik de laatste keer laten prikken en die nacht ben ik ongesteld geworden. Ik zou ook echt denken dat dat niet hoort... Ik heb meer het idee dat het gewoon toeval was dat het eerder wel is gelukt. Als het toch in orde blijkt proberen we nog even door en kijken dan in januari weer verder. Als ik jou was zou ik ook via de ha een verwijzing voor de gyn vragen of een hormoon onderzoek via de ha laten doen. Je hebt dan in elk geval voor jezelf een beter gevoel en meer zekerheid. Succes! Ik ben erg benieuwd wat er bij jou uit komt!
IK heb ook echt nog wel de hoop dat het gaat lukken hoor, het duurt alleen wat langer dan de vorige keer. Toen was het met 3 maanden "raak". En misschien lees ik ook wel teveel op internet en fora D) en maak ik me hierdoor gewoon wat zorgen. Maar wat ik gelezen gaat het met de LF-fase van 8 dgn zoals de afgelopen maanden gewoon niet lukken. En daar baal ik gewoon flink van; net als ieder ander trouwens hoor. Als je er voor gaat wil je ook direct. De aard van het beestje he...? Mijn vriend was trouwens ook erg boos over de reactie van de assistente. Maar mocht het zo zijn dat ik die progesteron zou moeten slikken/spuiten: hij zegt dat moet je niet doen hoor, dat is niet gezond. Eerst maar eens afwachten wat de HA morgen zegt. En dan zien we wel verder. Meiden alvast bedankt voor jullie meelevende en vooral activirende woorden (anders had ik ws de HA nog geneens gebeld) en ik laat jullie weten hoe het morgen gegaan is....
Mamavanmimi, ook ik heb altijd een te korte LF. Ik bleek een LF van 4-7 dagen te hebben. Hier uiteindelijk met 6 maanden al doorgestuurd naar de gyn, door mijn HA, want door het tempen wat ik deed was het vrij duidelijk dat er iets niet klopte. Ik had dan wel een 'mooie' cyclus van 4 weken, maar dat kwam door een laat ei en te korte LF! Daar bleek dus ook dat mijn progesterongehalte veel te laag was. Hier kreeg ik dus Clomid voor. In het begin had ik zoiets van, waarom Clomid? Ik heb toch een eisprong? Maar ik bleek dus geen goede eisprong te hebben, waardoor mijn progesterongehalte niet hoog genoeg werd en dus ook weer vrij snel ongi werd. Net de cyclus voordat ik met Clomid zou starten bleek ik zwanger te zijn, maar eindigde helaas in een mk Dus gestart met Clomid 50mg, zonder resultaat, wel een LF van 11 dagen! Daarna werd de clomid verhoogd naar 100 mg, weer zwanger, maar helaas weer een mk en curettage... Een chromosoomonderzoek volgde met verplichte pauze en ik bleek spontaan zwanger te zijn! Onderzoek bleek goed te zijn en ons zoontje word nu over 2 weken 1 jaar! Dus meid, laat je morgen niet afschepen door je HA! Zelfs na de zwangerschap bleek ik gelijk weer een te korte LF te hebben, want was gewoon weer om de 3 weken ongi! Dus als wij ooit weer voor een 2e gaan, ga ik echt niet weer aanmodderen! Succes, ben benieuwd wat je HA zegt morgen!
Nou dames, ik ben vanmorgen bij de HA geweest, alleen ben er voor mijn gevoel niet veel mee opgeschoten!! Hij vertelde mij dus dat de fase tussen ei en menstruatie niet te kort kan zijn. Zodra je ei bevrucht is heb je meteen zoveel hormonen in je lijf dat je dus niet meer ongi wordt. Hij zegt dat als je ei bevrucht is deze dus ook niet zomaar "weg kan spoelen". Een korte LF fase is volgens hem geen probleem (?) Nu snap ik er helemaal niks meer van. Ovu-testen zijn wat dat betreft ook niet heel btrouwbaar, dus eerst maar 2 maanden gaan tempen en dan zien we wel verder..... Ook vertelde hij dat het feit dat ik nu een laat ei heb niet zomaar veranderd kan zijn na een eerste zw.schap, dus wb vruchtbaarheid hebben wij in elk geval geen probleem. En we moesten maar eens bespreken met zijn 2en (vriend en ik) of we er uberhaupt klaar voor zijn om bij een gyn terecht te komen, zijn jullie er wel aan toe? Eigenlijk weet ik dus nog niks en als ik in december nog niet zwanger ben kunnen we terugkomen.....:x Nu even uitgeraasd, maar kan nog terugkomen........