Wasdroger?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wondertje1, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje1

Wondertje1 Actief lid

27 nov 2010
    204
    84
    28
    NULL
    NULL
    Even een heel praktisch vraagje: doen jullie de babykleertjes in de droger? Of krimpen ze dan te veel?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik doe het niet! Ze krimpen idd wel wat sneller, lang niet alles mag erin en ik vind ook dat het sneller slijt.

Hydrofiels, slabbetjes, spuugdoekjes, etc. etc. etc. doe ik wel af en toe in de droger als ik zoveel was heb dat ik het niet op kan hangen.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ik doe zelf geen bovenkleding van de baby in de droger, maar verder heel veel wel. Rompertjes, spuugdoekjes, hydrofiele luiers, badcape, hoeslakentjes, slaapzakken, slabben ectect Ideaal, k zou niet zonder willen! Vooral de de hydrofiele luiers blijven hierdoor heerlijk zacht!

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    onze droger zou zogenaamd niet krimpen... toch doe ik er niet graag bovenkleding en rompers in. Alleen in noodgevallen zoals vandaag: Tycho heeft een paar dagen enorme poepluiers gehad met doorlekken als gevolg. Dus er lag helemaal nikx schoons meer in de kast aan rompers en broekjes hahaha.

xx

5. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Ik doe echt alles in de droger. Heb ook 1-2 wassen per dag en zou niet weten waar ik het anders zou moeten laten drogen. Krimpen valt over het algemeen reuze mee. Alles slijt wel wat sneller, maar dat merk je (wat kinderkleding betreft) pas bij de grotere maten, waar ze langer mee doen. Tot op heden kan de 2e dochter nog zonder problemen de kleding van haar oudere zus aan (mt 104-116).

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik ben begonnen met babykleertjes te wassen maar durf het toch niet in de droger te doen...matrashoezen, hydrofiele luiers, bad cape, slabbertjes, dekens etc wel...blijft het lekker zacht..had de badcape eerst opgehangen maar daar wordt die zo ruw van..dus gewoon in de droger..

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hier ook inderdaad, alleen hydrofiele luiers, badcapen, standaard witte rompers en beddengoed als hoeslaken en moltons in de droger.
    Kleertjes absoluut niet, worden ze lelijk van (ben ik bang voor) dus die hang ik braaf op.
    Zo doe ik het trouwens ook met onze eigen kleding, alles ophangen behalve bad- en beddengoed, ondergoed, sokken en slaapoutfits.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Alles gaat hier in de droger en dat werkt prima. Nog nooit gehad dat iets echt gekrompen is of er niet meer mooi uitziet.
    Ik zet hem wel op kastdroog en niet op superdroog, want dan lijkt me dat wel eerder te kunnen gebeuren.

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik doe ook alles in de droger, tenzij het mooi weer is zoals gisteren dan gaat alles aan de droogmolen buiten.
    Het krimpt wel iets misschien, maar vind het verwaarloosbaar.
    Scheelt qua slijten ook wel als je het binnenstebuiten wast.
    En inderdaad drogen op kastdroog

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    moet zeggen dat de soort van velourse kleding..(broekjes, vestjes) wel in de droger gaan..lijkt toch dat dat juist weer mooier blijft dan dat je het ophangt...

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me bij volledig bij aan :)
    En het wordt tenminste ook héérlijk zacht voor je kleintje.

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier gaat ook alles in de droger ;)

13. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    De kleertjes hang ik op ook de "duurdere'' rompers. Ze heeft ook merk kleding gekregen in de kraamtijd en als ze dat 1 dag heeft aangehad dan was ik het met de hand uit en dan hang ik het op. En aangezien je je kindje het meeste kantoen aan doet Komt kreukelig uit de droger en ik een hekel aan strijken heb is ophangen naar mijn gevoel minder werk.

De rest van het baby goed gaat allemaal in de droger.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik doe alles in de droger.

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier gaat in principe alles in de droger,
    behalve wat kleertjes van noppies/lief enzo,
    vooral met die erop gedrukte prints (dus je voelt de print boven op de stof).

Heb wel eens gehad met mijn eigen kleding,
    dat die prints aan elkaar was vast gesmolten.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij deed ik dat bij de tweeling wel toen ze nog baby waren, al kan ik me dat niet heel goed meer herinneren.
    Nu ben ik het zeker niet van plan, heb allemaal Lief! kleertjes die ik straks graag weer wil verkopen, dus wil er zeker van zijn dat het er goed uit blijft zien.

17. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb sommige dingen wel in de droger gedaan, maar laatst kwam er een shirtje uit en toen dacht ik.... goh dat lijkt wel erg klein nou hahahaha volgens mij issie gekrompen, maar ik weet het eigenlijk niet zeker :p Het was ook echt maar 1 shirtje dat kleiner leek, en ik weet dus niet meer precies hoe groot het was voor het erin ging...

Nou ja, we gaan wel zien of het gaat passen of niet 8)

18. Storm

Storm Niet meer actief

Ik doe zelf ook maar weinig in de droger, maar ja, we hebben er ook nog maar net 1. Ik ben straks mijn drooghok kwijt en zal hem dan wel meer gaan gebruiken. Maar bovenkleding zal ik er niet snel in doen.

19. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier is bijna alle babywas gewoon in de droger gegaan hoor.
    Alles ziet er nog prima uit. :)

Deel Deze Pagina