Loopoor

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hugbear, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hallo allemaal,

De afgelopen 2 weken eet onze uk slecht en is hij niet te genieten. Vorige week heeft hij 3 dagen 40 graden koorts gehad en daarna is dat wel over gegaan. Hij wil geen brood eten en slaapt nu heel slecht. Hij wordt telkens wakker en ook in de nacht.

Nu ontdek ik net dat er gelige vloeistof uit zijn oor loopt. Terwijl de dokter afgelopen week toen hij 40 graden koorts had nog in zijn oren heeft gekeken. Kan het zo zijn dat hij het nog niet had of zal het toch allemaal met elkaar te maken hebben??

Wat kan ik verder doen voor onze man? Hij is trouwens 8 maand

Groetjes

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kan idd allemaal met elkaar te maken hebben. Bij kleine kindjes kunnen ze soms slecht zien of ze oorontsteking hebben en vaak geven ze het ook niet op de klassieke manier aan. Mijn ha gaf aan dat een loopoor een week of 2 kan aanhouden. Als het echt te erg is kun je ook antibiotica druppels krijgen. Misschien kun je even informeren bij de assistente van je ha?

Succes!!

3. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Nou het is namelijk zo dat onze huisarts alleen nog maar voor spoedgevallen bereikbaar is na 13.00 uur en blijkbaar is een baby die last van zijn oor heeft dat niet en mag ik hem volstoppen met paracetamol.......

Proef je al een beetje frustratie? :x

4. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Mijn zoontje had precies hetzelfde, veel huilen en erg slecht eten. Hij heeft ook een loopoor gehad, ben toen naar de huisarts gegaan. Hij had een dubbele oorontsteking, heeft toen 5 dagen antibiotica gekregen. Nu gaat het weer heel goed met hem, is weer vrolijk en eet weer goed.
    Vervelend dat je huisarts niet bereikbaar is! Sterkte met je kindje.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

agossie :(
    het kan indd allemaal best met elkaar te maken hebben,

hier heeft zoonlief van de week oog en oorontsteking tegelijk gehad :( zo sneu..

is er geen huisartsenpost ofzo dat je kunt bellen ?
    hoop dat het gauw weer beter gaat met je kindje

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Dat zou zeker met elkaar te maken kunnen hebben, mijn zoontje had dat ook met 6 maanden, wij wisten niet wat er nou was (tandjes, sprongetje?). Toen ie het loopoor kreeg wisten we het, hij had gewoon een oorontsteking gehad, ach gossie.
    Naar de ha gebeld, maar op het moment dat het een loopoor is, is het dus stuk en is de druk eraf.
    Dus zou je zoontje er nu minder last van moeten hebben. En doen ze er bij de ha ook vaak niets aan.
    Toen mijn zoontje voor de 3e keer in 3 weken tijd een loopoor had, heb ik er wel op gestaan dat er antibiotica kwam, want kennelijk genas de ontsteking niet goed. Daarna heeft ie geen last meer gehad, dus dat heeft wel geholpen.
    Ik heb toen daarna ook zijn oortje laten controleren, of er geen sprake was van schade. Dit komt nl soms (zeldzaam hoor) voor.
    Maar zielig he zo'n hummeltje..hopelijk voelt ie zich snel weer beter.

7. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    die koorts kan heel goed duiden op een oorontsteking, komt zoveel voor op die leeftijd. vocht hoopt zich op achter t trommelvlies. als er gelig vocht uit komt is dat heel gunstig voor je kindje, want dan is het doorgebroken. hij heeft er dan waarsch veel minder last van omdat de druk ook weg is. loopoor moet vanzelf weer over gaan na een dag of 2-3. duurt het langer of houdt de koorts ook aan dan is het verstandig om naar de ha te gaan. vaak is toch een virus de boosdoener en helpt antibioticum ook niet. houdt de koorts aan dan kan het duiden op een bacterie die wel moet worden behandeld.

sterkte!

8. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    net gebeld met de ha post en die arts zei inderdaad dat als het al doorgebroken is ze er niks meer aan kunnen doen....

Dus waarschijnlijk heeft die al wel een hele tijd last gehad van oorontsteking :( En die telefonistes bij onze dokter maar zeggen, geef maar aspirientje...

Zeker zo zielig als ze er zo beroerd van zijn.

@mmeke: waar heb jij de oortjes laten controleren dan? gewoon bij de ha?

groetjes en bedankt voor alle reacties.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben hier precies hetzelfde aan de hand gehad een aantal maanden geleden...

Als het oor eenmaal doorgebroken is, is je kindje eigenlijk door het ergste heen. De druk is eraf. Een loopoor mag maximaal 2 weken duren (zonder koorts). Je kunt gewoon douchen met je kindje maar ga niet zwemmen zolang er prut uit het oor komt. Goeie kans dat je kindje vannacht veel beter slaapt ;)
    Als de koorts aanhoudt, ga dan naar de huisarts.

Het is voor een HA heel moeilijk om te zien dat er veel druk op de oren staat. Je kunt 'm dus niet echt wat kwalijk nemen daarbij is er aan de ontsteking ook niet veel te doen. Je kunt je kindje helpen door bijvoorbeeld neusspray te gebruiken voor het slapengaan. Een paracetamol om te helpen met slapen en het hoofdeinde een stukje omhoog zetten (verleggen van de druk)

Wanneer een loopoor snel en regelmatig terugkeert, is het verstandig om echt de huisarts er even naar te laten kijken. Er is een klein risico op beschadiging en het is vooral heel vervelend voor je kleine. Buisjes kunnen dan een uitkomst zijn.
    AB kuren moet je proberen alleen toe te passen wanneer het echt niet anders kan. Hoe eerder een kind aan de AB gaat, hoe eerder er gewenning kan ontstaan.

Het is naar om je kindje zo te zien maar het gaat over en in het overgrote deel van de gevallen is oorontsteking heel vervelend maar wel onschuldig.

Deel Deze Pagina