Vraagje graag advies

Discussion in 'Baby en dreumes' started by loulappie, Jan 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Okee dit is een moeilijke kwestie een vriendin van mij heeft een dochtertje van bijna zes maanden ( 10 augustus geboren ) Ze kreeg altijd de standaard voeding van nutrilon maar om een of andere reden bleef ze spugen en niet een beetje maar de hele voeding met van alles geprobeerd om het zwaarder te krijgen maar niets hielp ook de speciale voeding tegen het spugen hielp niet. Nu geeft ze haar mageremelk met nutrix en extra vitamine k en d maar wij hebben zo'n vies gevoel dat dit niet goed is zijn er suggesties en/of meningen? Mijn eigen dochtertje is 5 augustus geboren en die doet het perfect. graag jullie adviezen

Liefs Laura

2. Niet meer actief

Ik was al lang en breed naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar de kinderarts! Je gaat toch niet zelf met voeding experimenteren!

Vitamine D en K hoeven overigens alleen bij borstvoeding gegeven te worden.... :( Kan me niet voorstellen dat dit goed is voor dat kindje!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Lijkt me verstandig om even langs een huisarts te gaan voor een verwijzing naar een kinderarts voor een onderzoek.

4. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    okee ik ben blij dat jullie er hetzelfde over denken.

5. aapje

aapje Lid

Oct 8, 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    Ik zeg ook huisarts! Vroeger, toen er nog geen kunstvoeding was en er geen borstvoeding gegeven kon worden. Werd er volgens mij vollemelk met een bepaalde mengverhouding gegeven (maar wat er verder meegemengd wordt?). Als je kijkt wat er allemaal in kunstvoeding zit. Dat kan volgens mij nooit in magere melk met nutrix en druppeltjes zitten.

6. eko

eko Actief lid

Jul 22, 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Spuugt ze gewone melk niet uit dan?
    lijkt mij helemaal geen goed idee om nu al gewone melk te geven.
    Er zijn speciale voedingen maar ik zou eerst naar de dokter gaan om advies te vragen.

7. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    nee de gewone melk houd ze wel binnen nu was ze bang voor koemelkallergie toen zei ik ook tegen haar dat ze dat eerder op gewone melk krijgt dan van babymelk. lijkt mij iniedergeval maar ze is ook heel erg aan het kwakkelen met de gezondheid wat ik niet vreemd vind maar ja ze is zo bezorgd. (terecht naar mijn idee) en ik voel me ook een beetje lullig omdat mijn eigen dochtertje het perfect volgens de boekjes doet zeg maar. Maar ik snap dan ook van haar kant niet dat ze idd niet naar de huisarts gaat ik had er allang gestaan

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, bij gewone magere dagmelk is het wel een goed idee om D bij te geven. Maar magere melk is een heel slecht idee voor een baby. Kind loopt zo allerlei tekorten op.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel raar hoor. Dit schreeuwt aan alle kanten uit dat het iets ernstigs als reflux of allergie kan zijn.
    Wat zeggen ze op het CB?

10. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    ja daar moet ze deze week heen maar ik krijg het idee dat ze het niet durft te zeggen. ik had zelf ook wel bedacht dat het niet goed kon zijn maarja ze doet toch wat ze zelf het beste vind denk ik.

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zou eens friso proberen als nutrilon niet gaat. maar eerst naar de dokter

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Meteen naar de huisarts of het op het CB aankaarten. Ik begrijp niet goed dat je zo lang blijft tobben, of heeft ze het al eerder aangekaart?

13. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ja ik begrijpt dat ook niet sor ymaar ik sta bij wijze van spreken bij het eertse kuchje al bij de dokter laat staan met zoiets..
    en helemaal om dat de hele voeding uitgespogen word...

14. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Volgens mij mogen die kleintjes tot hun eerste levensjaar helemaal geen 'gewone' melk hebben. Huisarts bellen en overleggen!

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    huisarts bellen en niet zo doorgaan.
    Gewone melk mogen ze helemaal nog niet hebben

16. arabia

arabia Lid

Aug 21, 2007
    31
    0
    0
    misschien is de nutrilon te sterk voor haar, als je vriendin een andere merk probeert bijv friso?

17. Niet meer actief

Maar aangezien het voor dit kindje nog niet verstandig is om magere meld te geven is vitamine D ook niet echt nodig...

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Naar de huisarts, was allang geweest en zou echt niet zelf gaan zitten experimenteren met gewone melk en supplementen. Ik hoop toch wel dat ze dit bij het CB aankaart.

19. Corrievan

Corrievan Actief lid

Sep 26, 2007
    139
    0
    0
    Eefje spuugte bij elke voeding ook. Nu bleek dat ik een andere speen nodig had. Ze kreeg teveel binnen.

Ik wist het helaas niet dat er nummertjes waren voor de spenen. Stom en nooit op gelet.

Nu denk ik dat jullie dat wel weten met een oudere baby, maar ik geef het toch even aan.

Ik heb inmiddels alle spenen uitgeprobeerd. Het was een heel gedoe en vaak begon ze te huilen omdat ze uiteindelijk geen genoeg voeding binnen kreeg.

Share This Page