bugaboo parasol of breezy uv scherm ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door linda84, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wie heeft er een nieuwe bugaboo parasol of breezy uv scherm.

Ik heb nu namelijk de "oude" bugaboo parasol. Maar hij is zo slecht wendbaar. Je kan hem niet op meerdere plaatsen buigen. Nu vroeg ik me af of zit wel kan bij de nieuwe parasol ?
    En heeft er iemand ervaring met het uv scherm ? Kan je kindje daar wel doorheen kijken of ziet hij dan niets ?

2. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    ik lees mee.............. twijfel ook welke van de 2 ik zal gaan kopen!

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nieuwe parasol maar die gaat ook stroef hoor. Je moet hem echt met 2 handen buigen.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat UV scherm is toch een kap? Ipv de kap die je al hebt? Dat is helemaal niet praktisch tov de parasol naar mijn mening. Je gebruikt de parasol juist op het moment dat de zon, ondanks de kap, toch de kinderwagen in schijnt. Dat ondervang je dus helemaal niet met de kap.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Yukl je hebt idd een breezy kap maar je hebt ook een uv scherm deze maak je vast aan de kap.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ah oke, die ken ik nog niet!

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wat vaak ook verkeerd gedaan wordt met de parasol is dat als het heel warm is, is dat de kap omhoog staat en dan buigen ze de parasol zo dat de zon eruit is. Maar dit zorgt er juist alleen maar voor dat het veel warmer wordt en gaat broeien onder de kap. Je moet juist de kap naar beneden doen en dan de parasol er zo boven zetten dat je kindje geen last heeft van de zon en frisse lucht er lekker doorheen kan.
    Het Uv scherm zorgt ervoor dat de schadelijke uv stralen niet bij je kindje kunnen komen en gefilterd worden, je kindje kan hier door heen kijken. Die Uv protectie zit ook aan de binnenkant van je parasol (het zilveren gedeelte aan de binnen kant) Het Uv scherm wordt niet vaak verkocht in Nederland, maar meer in landen met warme temperaturen en veel zon.
    De breezy zonnekap heeft ventielatie delen in de kap waardoor je de kap wel omhoog kunt laten wanneer de zon erg warm is. Je kunt hem dan ook in combinatie gebruiken met een parasol omdat de warmte via de ventilatie kanaaltjes weg kan.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Jewe ik weet dat je de kap in pricipe naar beneden moet doen omdat het er erg warm onder word. Maar in de praktijk blijkt dat je dan nooit je kindje helemaal uit de zon kan halen. De parasol is te klein.
    Ik vind de parasol ook zo moeilijk te buigen. Als je loopt en de zon valt anders moet de parasol er weer af en dan zou je hem ook van te voren moeten buigen want anders ligt hij van het frame af. (ik heb de oude parasol)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind die parasol ook drama!
    Je loopt de bocht om, en je moet de parasol alweer anders plaatsen.

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik heb zowel zo'n zonnekap als een uv-scherm. Het staat voor een ander misschien wel raar, maar wij vonden het vorig jaar heerlijk, zeker als we langer buiten waren. De kap is ook fijn omdat ons zoontje daar heerlijk aan de zijkant doorheen kon kijken. Het uv-scherm hebben we wisselend gebruikt. Deze kan makkelijk op en neer geklapt worden, alleen de aansluiting op de kap is een kwestie van over de kap schuiven. Ons zoontje kon goed door het UV-scherm kijken, wij van buitenaf in de volle zon iets minder. Een ander voordeel was dat als we het zitgedeelte plat legden met alles dicht, ons zoontje minder prikkels van buiten kreeg en heerlijk kon slapen. Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je wilt, het blijft een hoop geld.

Even een foto'tje (niet op de troep in de wagen letten, we hadden onze voeten gedroogd nadat we een stroompje hadden overgestoken ;)):

Deel Deze Pagina