vraagje over maat kleding

Discussie in 'Prematuur' gestart door Sylvia29, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hallo meiden.

Ik zit hier omdat mijn schoonzus opgenomen is en nu 25.1 zwanger is, ik ga niet alle deatils neergooien want dat is natuurlijk haar verhaal (ik weet niet eens of ze hier actief is) maar het komt erop neer dat de artsen per dag bekijken of de baby kan blijven zitten of niet.
    Natuurlijk vinden we het allemaal erg eng, maar ze wil graag een setje hebben voor straks, ook al mag het nog niet meteen kleertjes aan, en kan me dat best voorstellen, en ik heb gezegd dat ik een setje bij elkaar ga zoeken.

Wat raden jullie aan? De baby wordt geschat op nog geen 600 gram, en ze hopen dat ze het kunnen rekken tot 26 weken, hopelijk nog langer natuurlijk.

Ik heb op verschillende sites gekeken, en op www.prematuur.nl hebben ze wel erg veel keus vergeleken met de rest, maar welke maat moet ik nemen?
    Ik vind het erg moeilijk om te beslissen dus dacht misschien hebben jullie een goede tip, meerdere tips mag ook hoor, we willen allemaal erg graag helpen, en aangezien er weinig is wat we kunnen doen halen we er maar uit wat er in zit....

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    ons kindje is 900 gram en heeft maatje 38. Persoonlijk vind ik dat de rompertjes van prematuur.nl erg slecht vallen, alsof ze voor een babyborn 32cmpop gemaakt zijn, veel te breed en geen ruimte voor de luier. Want ik kan je verzekeren dat een prematuur kindje in de verste verte niet op een kleine babybornpop lijkt.
    Ik weet niet hoe dat met de kledingsetjes zit, wel is me opgevallen dat de kleding grotendeels over het hoofdje getrokken moet worden, wat erg onhandig is.
    Mijn zoontje heeft overslagrompertjes van Duns Sweden BlijBlij.com
    Ze kosten wat, maar passen veel beter en hebben ruimte voor de kabeltjes van de monitor + coole prints :D

Ik wens je schoonzus heel veel sterkte in deze spannende periode en hoop dat ze die minikleertjes niet nodig heeft maar dat de baby nog lang blijft zitten!

3. Clauo1

Clauo1 Lid

9 aug 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Onze dochter woog 955 gram bij de geboorte. De eerste tijd hebben ze geen kleding aan in de couveuse. Na ongeveer 3 weken hebben wij voor het eerst een rompertje aangedaan bij haar van Ducky Beau (was nog veel te groot) en van mijn zus had ik kleertjes gekregen van neomaatje.nl. Die kleding houdt rekening met alle infuus-en monitorsnoertjes.
    ik hoop voor haar dat haar kindje zo lang mogelijk mag blijven zitten, en ik wens jullie alle sterkte toe.

4. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    #4 Paske, 29 jan 2011
    Laatst bewerkt: 29 jan 2011
    Gebaseerd op lengte en gewicht als het kindje er straks is kun je een passend rompertje kopen.

Mijn zoontjes 1e rompertje was maatje 44. Veeeeeel te groot en te wijd van prenatal. Prematuur rompertjes van prenatal zijn echt te wijd, en echt kleertjes mochten ze (in het WKZ) nog niet aan. Veel te warm in de couveuse. Later in bed mocht het wel en toen was 44 van prenatal prima om te doen.

Pak idd niks wat over het hoofdje moet, maar gewoon overslag, en dan als je kunt vinden met klitteband (knoopjes aan de zijkant liggen zo lastig als ze op hun buikje liggen lijkt mij)

Heel veel kracht toegewenst de komende tijd!

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik vind zelf klittenband niet echt fijn, dat kan schuren aan handjes en huidje, drukknoopjes hebben geen scherpe randjes en blijven goed zitten

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Meiden dank je wel, ik ben de sites af gaan lopen en rekening gehouden met de dingen die jullie zeiden....alleen wordt het als ik tik gehaald omdat het niet goed ging.

7. Clauo1

Clauo1 Lid

9 aug 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onwijs veel sterkte...ik hoop dat alles goed heeft mogen gaan met beiden...

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb ook maat 44 gekocht. Maar dan wel van lief! die valt erg goed vond ik. Prenatal was ik niet tevreden over qua maat.

Ohh ik lees dat het kindje gehaald is. Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het goed gaat met papa, mama en baby! Mijn duimen draaien.

Deel Deze Pagina