Hoe laatste twee bv af te bouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door appel4, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ben toen Jasper ongeveer 5 maanden was begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Ik geef nu nog twee keer bv, de 1ste en de laatste voeding. Sinds maandag heb ik de enerlaatste voeding laten vallen.
    Nou vraag ik me af hoe ik die laatste twee bv moet laten vervallen? De laastet voeding krijgt hij rond 21.30 uur. M'n borsten voelen dan wel vrij gespannen aan en ben dan echt blij dat hij gaat drinken. Hoe kan ik dan zometeen de laatste voeding laten vallen en helemaal tot de volgende ochtend moeten wachten. Volgens mij knallen ze dan! Zou graag horen hoe dit het beste afgebouwd kan worden. Wil de 1ste voeding 's ochtends trouwens nog minimaal een paar weken bv blijven geven.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je het beste even een weekje of wat rust kunt nemen voor je verder gaat met afbouwen. Rond deze leeftijd komt er heel veel op ze af, veel ander eten, ze worden zich bewuster van de wereld en van mama. Juist de avondvoeding is voor kinderen dan echt een ankerpunt op de dag, om weer even helemaal tot zichzelf te komen.
    Ook omdat je schrijft dat je borsten nu nog gespannen zijn rond die tijd, kun je die voeding het beste gewoon nog even blijven geven. Zodra je minder spanning voelt rond die tijd (dat zal echt niet zo heel lang duren) kun je aan afbouwen gaan denken. Maar bedenk wel dat voor een baby een borst veel meer is dan alleen maar eten.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    De laatste twee voedingen heb ik afgebouwd door eerst een flesje aan te bieden en daarna pas de borst aan te bieden. Eerst 30cc een paar dagen later 60 cc en zo door tot het op is.

Deel Deze Pagina