hallo, Onze zoon en dochter hebben beiden adhd medicatie, stratterra en medikinet. Nu hadden we het afgelopen jaar een goede zorgverzekeraar die 100 pr vergoedde maar die stopt met die vergoeding alleen nog 200 euro per kind per jaar.... Hebben jullie misschien een betere optie? ONVZ hebben we aangevraagd maar worden we geweigerd Hoop dat iemand anders een betere optie heeft anders word het een duur grapje.....
Je bedoelt de eigen bijdrage van de medicatie, neem ik aan? IZA zorgverzekering. Daar kan je sinds dit jaar ook zonder werkgeverscollectief verzekeren. De premie is dan wel iets duurder. https://www.iza.nl/vergoedingen/geneesmiddelen Edit: IZA kent geen selectie of wachttijd.
Wij hebben ernaar gekeken maar bijverzekeren was (in ons geval iig) net iets duurder.. wij gaan de strattera van de extra kbs betalen en de Medikinet is niet zoveel gelukkig.
hier ook van 1000 per jaar vergoeding eigen bijdrage naar max 200 voor adhd medicatie. Nu hebben wij alleen onze zoon op ( concerta) ADHD medicatie zitten en de melatonine die hij ook nodig heeft valt wel nog onder de 1000,- en mijn medicatie ook ( nu is dat een minimaal bedrag), maar samen zorgt het er toch voor dat de extra verzekering goedkoper is. Ik lees dus sowieso even mee. IZA vergoed 1250 ? en salland 450??umc en pno 500 ? Ik weet zo niet welke voorwaarden . De boven de 4000 vergoedingen komen wij sowieso niet voor in aanmerking want we mankeren wat.. https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/adhd-medicijnen
Correctie : de melatonine word helemaal niet vergoed.. stelletje ..piepppp. dus komenmd jaar gaat de verzerking betalen ook duurder zijn dan wat we ervoor terug krijgen. ga kijken of ikzelf met de kids kan overstappen. Man kan niet overstappen, chronische ziekte en word slecht geaccepteerd, maar dat maakt niet uit, die kan blijven zitten waar hij zit
Ik ben overgestapt naar zorg en zekerheid. Ik slikte zelf Ritalin maar het was toch lastig om het niet steeds te vergeten ( om de 3 a 4 uur) en ben Concerta gaan slikken. Dat kost me 30 euro per maand. Mijn psychiater attendeerde me op de regenboog apotheek . Die maakt zelf methylfenidaat retard., Bijna het zelfde als Concerta.en dexamfetamine. Met zorg en zekerheid hebben ze een afspraak dat die het volledig vergoed vanuit de basisverzekering. 2 januari wordt er recept voor mij naar die apotheek gestuurd en ik krijg het via de post. Misschien ook een idee? https://www.regenboogapotheek.nl Hier staat u een overzicht van welke medicatie door welke zorgverzekering wordt vergoed.
Een vriendin van mij zit bij ONVZ (meest uitgebreide pakket meen ik) en krijgt alles vergoed voor haar zoontje.
Ik zit bij Interpolis, 1000 euro vergoeding per jaar, per kind. Ik weet alleen niet hoe dat volgend jaar gaat. *zie net dat het 200 per jaar wordt.. ga eens rondkijken voor een andere verzekering.*
Ik zit ook bij interpolis, en heb mij en de kinderen aangemeld bij ONVZ, ben benieuwd of we aangenomen worden.
Wij hebben ervoor gekozen om zelf te betalen, als we ons bijverzekeren om het vergoed te krijgen, zijn we veel duurder uit dan dat we het zelf betalen. Reken het je maar eens uit. Afgelopen jaar hebben we bij Interpolis veel te veel betaald bleek achteraf. Independer kan je hier ook bij helpen.
ik heb het uitgerekend, met zijn melatonine ( 3 mg per nacht) erbij is het op deze hoeveelheid medicatie elke maand zo'n 20 euro goedkoper om de verzekering te betalen en dan zitten mijn meds er nog niet in , ong. 25 euro per maand en hij moet binnenkort omhoog met concerta dus dan zou het nog meer schelen. maar inderdaad reken het na enals je erg veel extra kosten en zorgtaken heb die niet meer bij de leeftijd van je kind passen kijk dan eens nasr dubbele kinderbijslag. zelf douchen is hier hier geen optie ( hij is nu 8 jaar en 9 maanden), hij vergeet de helft , geen inzicht in dat je moet douchen,sokken aantrekken is iets erg moeilijke qua prikkels op zijn voeten, hij bijt alle bovenkleding onbewust stuk.. Dat soort dingen.
Iemand er al meer duidelijkheid in wat je komend jaar daat doen. ONVZ heeft de aanvullende verzekering afgekeurd voor onze zoon, had ik wel een beetje verwacht ,maar he proberen kan altijd.