ik had laatst een playstation op mp staan voor 75 euro, kreeg ik een bod van 100 euro en daarna een mailtje in gebrekkig engels of ik het op wilde sturen naar zijn neef in afrika. Als je daar op in gaat, maken ze het geld over bijvoorbeeld door een cheque op sturen ofzo. Jij stuurt het artikel op en wil je de cheque gaan in blijkt die vals. Artikel kwijt en geen geld. Schijnbaar kunnen ze ook bankbetalingen weer terughalen maar daar weet ik het fijne niet van. Ik heb mail gestuurd dat hij het artikel op kan halen en een melding gemaakt bij mp. Heb van bieder nooit meer iets gehoord en hij is door mp verwijderd.
Ze doen het ook wel eens via Paypal. Dan maken ze het bedrag naar je over en zodra je het hebt opgestuurd trekken ze de betaling terug.
dat zijn idd oplichters als je zon mail krijgt, heb ik zelf ook gehad ook zon verhaal over neef die studeert met een verhaal naar zuid afrika ofzo sturen en een verhaal over de betaling via een of ander iets.... hier dus wel melding van maken want dit mag niet en is vaak al naar boven gekomen dat mensen die erin trappen opgelicht zijn... en ook bij mij was dat toen een bod wat te mooi was om waar te zijn ook iets wat bijv maar 50 euro waard was en werd boven de 100 op geboden... maar goed dat iemand net 1 dag lid is wil niet meteen zeggen dat je diegene moet melden vind ik er zijn wel meer mensen die nog geen account hebben en dan iets zien en dus een account aanmaken .. maar nu je zon mail gehad hebt zeg ik wel melden! zeker omdat anderen er misschien wel in trappen anders :S
@collo kan dat dan via paypal je betaling terugtrekken wist ik niet eens, ik doe zelf betalingen via paypal voor mn webshop en ik krijg geen betalingen dus loop geen risico maar zat er wel aan te denken om via mn webshop ook een keer paypal betalingen aan te bieden maar als ze dan betalingen terug kunnen trekken doe ik dat echt niet :S
als hij nou 100 en verzendkosten betaald dan is er toch niet aan de hand jij hebt dan het geld binnen en je stuurt het naar hem op ik snap je vast niet maar heb liever niet iemand aan de deur stuur het liever op helemaal met jouw vertrouwen in iemand.
Maar zijn er dan echt mensen die daar intrappen, zo'n raar mailtje en dan iets opsturen naar Afrika? Het zou niet eens in me opkomen om daar aan mee te werken. Maarja, dat geldt ook voor die nepmails die zogenaamd namens banken verstuurd worden. Kan ik me ook niet voorstellen dat mensen daar intrappen en toch schijnt t wel te gebeuren
idd ff melden via de contact. ik had laatst een mail in het engels op mn zakelijke account, heb netjes geantwoord in het engels, kreeg weer mail terug dat ze het graag zelf wouden afhalen maar dan vooruit wouden betalen met een lijst aan punten erbij die ik dan moest invullen voor hun betaling etc en naar ze toe sturen.....dacht het dus niet! Hier ging het om een adres in Londen. heb MP getipt en idd was een oplichter die geblokt is.
ik kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat je je betaling via paypal terug kan trekken. Het wordt juist aangegeven als veilig betalen, als je die terug kan trekken is het toch niet veilig meer???
en wat ook altijd standaard berichtje is is dit: what is the present condition of the item and the last price
In de 1ste mail bij mij werd er ook gezegd dat ze per paypal willen betalen..... verolg mail wordt dit gevraagd; so i will be offering 600.00 Euro for the furniture so let me know if you are ok with the prize and the furniture will be picked up by my shipping company from your home so let me have your full home address so that i can forward it to my shipping company ok ....your full home address like this below: NAME ADDRESS STATE CITY COUNTRY POST CODE/ZIP CODE and you are to provide to me your full bank information like this so that i can wire the money into your account Account Holder Name; Account Number; Bank Name: Swift Code: Phone Number: or your paypal account like this Name: PayPal Email address Cell Phone No.: so i will be waiting for your response Thanks&Regards
Als je bij paypal een claim indient wordt die gewoon afgewezen als de verkoper een bewijs van verzending kan laten zien.. Lijkt me dat dat bij een telefoon of playstation gewoon het geval is, die doe je niet even in de brievenbus Dus tja, je geld zomaar terughalen via paypal; echt niet hoor!
was indd laatst bij radar meen ik, ze maken de paypal site na, lijkt zo goed als echt en daardoor gaat het mis, je krijgt helemaal geen geld. Goed opletten dus en niet meedoen aan deze zaken.