Wanneer eerste tandje? en wat merkte je?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skippy87, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Wanneer kwam bij jullie kindje het eerste tandje door, en merkte je van te voren iets?
    Mijn zoon is deze week 16 weken, en sinds gister erg mopperig.. Hij is duidelijk een beetje van slag, het is ook echt jantje huilt-jantje lacht, en we snappen niet waarom..
    Nu heeft hij de hele dag (bijna non stop) zn handje in zn mond, hij deed dit al veel, maar vandaag echt extreem! Ook alles wat hij in zn handen krijgt wordt echt afgekloven (hij "bijt" best hard met zn tandvlees in mijn vingers)
    Ook kwijlt hij in ene heel veel en had hij vanmorgen een spuitluier..
    Ik heb al in zn mondje gekeken, maar zie nog geen tandjes.. maar mn gevoel zegt dat het niet heel lang gaat duren..

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Dat dacht ik ook met een week of 16, maar sinds een week heeft hij pas 2 tandjes. Hij is nu 8 maanden.

3. tuc

tuc Niet meer actief

de oudste met 8 maanden, de jongste met 7 maanden, maar die kwijlde al vanaf zn 3 maanden. De tekenen waren uiteindelijk verhoging en een bobbel in het mondje...wordt wat wittig.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb een vlotte met tandjes, met 5 maanden de eerste en nummer 9(!) komt er inmiddels aan. Zl had dezelfde symptomen die jij omschrijft. Ik voelde op gegeven moment een bobbel onder het tandvlees. Als het tandje eenmaal door was verdween in elk geval het onrustige in hem. Het kwijlen en op handjes (of alles wat los en vast zit) kauwen bleef, maar das logisch aangezien ze zo rap achter elkaar komen;)

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    hier kwijlt ze al een maand heel erg. ook alles gaat haar mond in en bijt hard.. nog geen tand in zicht..

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Met 3 maanden dacht ik al dat 'ie last had van tandjes wegens kwijlen enzo. Uiteindelijk met 7 maanden de 2 ondertandjes en nu zijn van het weekend 4 tandjes tegelijk doorgekomen, 2 bovenhoektandjes en 2 middelste boventanden.
    Met de ondertandjes had jjj niet veel last maar de afgelopen wek en weekend heeft semih bijna non-stop gehuild. Niet zo gek ook als er 4 tegelijk komen.

7. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is 9 maanden en wij roepen al maanden, zal wel een tandje zijn:p, maar nog steeds niks! Hij loopt al rond de tafel, dus denk dat hij eerder rond rent dan tanden heeft:cool:

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook nog steeds niks! Mijn vriend en ik waren allebei laat met tandjes, schijnt erfelijk te zijn. :D

9. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    papa met 4 maanden, zl met 4 maanden. volgens mij ook erfelijk dus.

10. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Mijn meisje was vorige week ook heel huilerig enzo maar bij haar heb ik het idee dat het een sprongetje is. Kan ineens ook weer allemaal nieuwe dingen en het huilerige is nu ook weer over. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Want ook het kwijlen, bijten en handje in de mond gebeurd hier heeel erg veel.

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Wij dachten bij de oudste ook al maanden op voorhand de symptomen te herkennen van het doorkomen van de tandjes. Maar er kwam niks. En ineens op dik 11mnd, bijt ze me tijdens het voeden, AU :( Eerste tandje was geruisloos doorgekomen, en scherp dat dat is!

Zo ging het ook met alle andere tandjes, geen herkenbaar verband tussen de bekende symptomen en het doorkomen van de tandjes, zelfs niet de kiezen. Idem bij zus, alleen alles net iets eerder. Eerste tandje bij haar ook weer tijdens het voeden ontdekt, rond 9mnd.

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier ook veel gekauw en gekwijl :D maar nog geen tandje te zien. Volgens het consultatiebureau is het gemiddelde 6 maanden, maar zijn er kindjes die 1,5 jaar zijn. Ik was zelf ook aan de late kant, dus maak me geen zorgen :) hoef je je ook nog geen zorgen te maken dat je wordt gebeten haha

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hier ook al vanaf 3-4 maanden de bobbels en kwijl en alles maar hij kwam pas door vlak voor zn eerste verjaardag. En toen ging het rap, in totaal 6 tanden in iets van 10 dagen.

14. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

7,5 mnd de eerste tandjes. Merkte er nauwelijks iets van bij hem. Behalve in de maanden vooraf extreem kwijlen. Iets moeilijker met eten, maar dat kan toeval geweest zijn.

15. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn zoon is vroeg met de tandjes

5 juni een mini wit puntje wat doorkwam

was mijn zoon bijna 5 maanden en vorige week woensdag de tweede ondertand ontdekt

allebei mini tandjes :) ga maar eens tandjes poetsen met een 6 maanden oude baby. Die ook nog eens constant zijn hoofd draait omdat hij het niet wil

te schattig die mini witte tandjes en geen pijn bij het doorkomen

16. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oudste de eerste tandjes met 7,5 maanden.
    Ze had er niet veel last van. Alleen van het krijgen van kiezen had ze veel last.

Jongste had haar eerste tandje met 13 weken. Ze was huilerig, slecht drinken en had een dikke rode bobbel in de mond. Ik dacht eerst dat het een dikke aft ofzo was want dat heeft mijn man ook vaak en een tand met 3 maanden leek me erg vroeg. Maar het was toch echt een tand.
    En nu komt de tweede door. Weer een dikke rode bobbel te zien en wat huilerig.

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Denk ook eerder aan een ontwikkelingssprong dan een tandje. Het kan, maar is best vroeg met 16 weken. Symptomen kunnen zijn: veel willen bijten, kwijlen, hangerig/ huilerig, verhoging, bobbel onder het tandvlees (ziet dan nog geen wit puntje van de tand) en dunne ontlasting (ineens, als ze alleen BV krijgen heb je sowieso dunne ontlasting).

Hier nu waarschijnlijk het eerste tandje wat eraan komt met 6 1/2 maand. Zoonlief was een maand eerder en had met 8 maanden ook 8 tanden.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Onze uk is vroeg was net geen 3.5 maand. Was/ is tegelijk met zijn sprong. Overdag weinig slapen, huilerig, moet vermaakt worden of mee rondlopen.
    Kwijlt nog meer.

19. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    Met 5 maanden kwamen er 2 tandjes (onderin) tegelijk door.
    Sinds gisteren (6 maanden) is er bovenin 1 tand door.
    De eerste twee tandjes heeft ons zoontje 2 avonden erg lang gehuild, nu niets gemerkt. Behalve met z'n handjes continu in z n mondje en veel kwijlen. Wij zijn sinds een week druk aan het poetsen, meneer vind de tandpasta heerlijk :)

20. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier had ze met precies 6,5 maar haar eerste 2 ondertandjes.
    Het was echt een drama! Ze heeft zeker eerst 2 maanden als een bezetene op alles zitten bijten. Ze kwijlde heel erg.
    Toen die tandjes eindelijk doorkwamen mocht niemand het zien. Hnha alsof ze er heel zuinig op was.
    Maar die dentinax (schrijf ik het goed?) werkte perfect.
    Het jeukte niet meer zo. Ik heb niet het idee dat het pijn deed trouwens.

Nu die bovenste tandjes door gaan komen merk ik er bijna niks van.
    D'r tandvlees is wel opgezwollen

Deel Deze Pagina