vraagje over maxi cosi

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikkert, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    :idea: vraag 1

    laatst had ik een discussie met iemand over of de maxi cosi nu wel of niet achter in de auto mag?

    wij willen hem graag achterin zetten ivm de airbag...anders moeten we die onklaar laten maken en dat willen we liever niet.


    :idea: vraag 2

    mag je een pasgeboren kindje in de maxi cosi vervoeren of moet dat perse in de wieg van de kinderwagen?



    alvast bedankt voor jullie reacties liefs kikkert
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    vraag 1...Tuurlijk mag dat! let er wel op dat de voetjes naar de achterbank gericht zijn.

    vraag 2
    dat mag wel maar niet langer dan 45 min...Een maxi cosi is toch echt een auto stoeltje, niets meer niets minder
     
  3. PoezieQ

    PoezieQ Bekend lid

    31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hier sluit ik me volledig bij aan. Wat betreft vraag 2: Je mag je kindje niet te lang in het autostoeltje houden, maar als je even boodschappen wilt doen, is dit natuurlijk geen probleem. Als je langer weggaat moet je wel je reiswieg meenemen.
     
  4. Samama

    Samama Niet meer actief

    Aan mij is verteld toen ik de MC ging kopen dat een baby max. 3 uur per dag in de MC mag. Als je boodschapjes gaat doen mag het wel, maar ga je een hele dag shoppen dan moet het in de reiswieg.
     
  5. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bedankt meiden voor jullie reacties.
     
  6. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Dat is aboluut geen goede voorlichting geweest meid! een baby zijn ruggetje is daar nog helemaal voor bestand! De max staat toch echt op zo`n 45 min...
     
  7. Samama

    Samama Niet meer actief

    :confused: Nou lekkere medewerkers heeft Prenatal dan. :p Dank je wel voor het corrigeren dan! :D
     
  8. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Graag gedaan hoor! waar dit forum allemaal wel niet goed voor is :)

    Geniet van je zwangerschap verder!
     
  9. kreeftje1984

    kreeftje1984 Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Dit vindt ik ook nuttig om te weten...wat betreft de achtrerbank bij ons zou het anders niet kunnen wij zitten met 2 maxicosi's die mee moeten ;)

    :idea: Dus begrijp ik het goed dat als je weg gaat naar bijvoorbeeld ouders oid dat je dan wel gewoon je beeb in de maxi mag vervoeren ALS het dus maar niet langer dan 45 min is?
    En met reiswieg bedoelen we dan gewoon de kinderwagen bak?
     
  10. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    inderdaad kreeftje kinderwagen bak...Maar passen in jullie auto dan geen 2 maxi cosis?
     
  11. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Claudia, er zit een kleine nuance in..
    Het liefst niet langer dan 45min achter elkaar, en 3 uur totaal op een dag.

    En voor wat betreft de achterbank, dit wordt zelf aangeraden. En dan het liefst achter de bestuurder, maar ja.. das wel lastig met een tweeling, dan moet je gaan stapelen.
     
  12. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Tegen ons is het volgende gezegd: maximaal 2 en en half uur achter elkaar in de MC, want hoe moet het anders als je lange(re) ritten gaat maken?
     
  13. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Mijn schoonzusje deed haar zoon in de maxi cosi als ze op visite was en hij viel in slaap. Ik snap dat het slecht is voor het ruggetje maar deze grote jongen mankeert er helemaal niks aan.
     
  14. kreeftje1984

    kreeftje1984 Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Jawel we hebben een station dus dat moet wel passen hahaha, maar ik bedoelde dat als het op de achterbanmk niet mocht ik had anders met een tweeling niet zou weten ;)
    Nou ja we doen dus 1 achter de bestuurder en achter de pasagierstoel zo lijkt het mij de betse oplossing...en als we dan weg gaan nemen we de reiswiegjes wel mee.
     
  15. moeders

    moeders Lid

    14 feb 2007
    54
    0
    0
    Volgende heb ik van de maxi cosi site geplukt.


    Je hoort vaak dat een baby max. 2 uur in een baby-autozitje mag liggen. Wat is daar van waar?

    Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. baby’s en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor baby’s in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden.

    Groet,

    moeders
     
  16. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Weet je wat ik vind? Ik vind dat ze niet zo moeilijk moeten doen met zoveel minuten en zoveel uren etc.

    De MC is voor ons een autostoeltje, we plaatsen hem tegen het einde van de zwangerschap in de auto en hij gaat daar alleen maar uit als ons kindje in een andere auto vervoerd moet worden.

    maar ja, gaan wij op vakantie naar Oostenrijk (en dat is wel de bedoeling) zal het daar toch effe anderhalve dag in moeten zitten. Daar krijgt het echt helemaal niets van.

    Wij kopen geen adapter voor de MC op de kinderwagen. Want dan is het altijd wel makkelijk en dan ligt je kindje er zo vaak in dat je je later scheel kan gaan betalen aan de fysio (kan hoeft niet). Ook hebben we een wipstoeltje. Dus gebruik de MC nou alleen als autostoeltje, dan ben je gewoon klaar.

    En natuurlijk mag het op de achterbank. Onze airbag voor kan niet eens uit, waar moeten we het kind dan laten? Op het dak?

    Linda
     
  17. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bedankt voor de reacties. nu weet ik ook een beetje waar ik aan toe ben want je krijgt overal z'n slechte info.
     
  18. loodje

    loodje Actief lid

    1 feb 2007
    241
    0
    0
    goede info allemaal. bedankt
    prachtig toch dit forum.
    meiden geniet allen
     
  19. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    @ linda,
    het word aangeraden om je mc wel uit de auto te halen, als ze dan in je auto inbreken en ze jatten je mc dan krijg je niks vergoed ,want zegt men je kan hem er uit halen , wij hadden eerst ook zo van kan mooi in de auto blijven maar dat werd afgeraden.
     
  20. AlRe

    AlRe Bekend lid

    8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Nou goed dat dit topic geopend is want dit is allemaal nieuwe info.
    Ik wist niet dat er een adviestijd gegeven wordt. ;)
     

Deel Deze Pagina