Ik was er al niet zo voor om met de motilium te starten, maar in overleg met de kinderarts zijn wij vrijdag begonnen. Omdat hij ondanks de Nexium nog veel last had. We moeten 4 maal daag 0,7 mg gebruiken. Nu doen we dat sinds gister en ons mannetje heeft altijd einde van de dag wel wat last van onrust, maar vandaag is het duidelijk erger. Hij heeft echt pijn aan zijn buikje. Komt dit door de motilium? Is dit tijdelijk (een dag of 2 a 3 of langer) of blijvend? Ik ben echt geneigd gelijk weer te stoppen
Stop maar gewoon, Motilium is niet een fijn middel als je de bijsluiter leest (effect op zenuwstelsel) en je kindje is nog maar 6 weken. Onze dochter (nu 4) had precies dezelfde reactie, ze werd heel onrustig en beweeglijk. Ik vond het al gelijk niets. Nexium bestond toen nog niet voor babies. Misschien kunnen jullie Zantac proberen? bij onze dochter werkte het heel goed, ons zoontje deed het niets. Het verschilt heel erg per kind. Maar ik zou de Motilium gewoon laten. Huisarts hier vertelde dat het niet bewezen is te helpen bij reflux...en 4 keer per dag....ik vond het maar niets. Het is gewoon een anti misselijkheid middel wat de voeding sneller de maag doet verlaten zodat het minder omhoog zou kunnen komen, maar volgens velen zijn de bijwerkingen niet zo fijn. Lees maar bij het grote reflux topic. Sterkte, Charlie
Wij hebbenhet 2 jaar geleden ook voorgeschreven gehad in combi met zantac. Zantac wel gebruikt, maar mottilium laten staan na het lezen van de bijsluiter.. ik zou er dus ook mee stoppen.
Nou we gaan inderdaad stoppen, hij huilt nog steeds en heeft erg veel pijn. Dit hebben we al 2 weken niet meer gezien (sinds start nexium niet meer) !
Goed besluit, even een paar dagen terug naar de basis en overleggen met de arts. Nexium is ook een redelijk zwaar middel bij zo'n jong kindje. Hoe veel krijgt hij? Zantac is het minst ernstig omdat het niet een zuurremmer is maar een binder (zoals rennie), maar hier deed het wonderen na 4 dagen gebruik. Succes,
Hij krijgt 10 mg nexium, dat haalt de scherpe randen er gelukkig af. Arts is niet zo makkelijk,ik moet nu weer 2 weken aankijken. Wellicht overstap naar andere voeding om in te dikken. Nutriton gaat ook niet. Wellicht Enfamil of NAN AR ..? Gebruiken nu hypoallergene melk.
Enfamil werk niet goed met maagzuurremmers, omdat Enfamil maagzuur nodig heeft om in de maag dik te worden. Sommigen zeggen ook dat ze helemaal kunnen stoppen met Nexium en andere middelen nadat ze beginnen met Enfamil, alleen Enfamil kan erg verstoppend werken, het is een soort zetmeel wat in de maag indikt. Tenzij je heel erg te maken hebt met allergieën in de familie zou ik zelf Hypoallergeen even laten en kiezen voor een voeding met Johannesbroodpitmeel er al in. Zeker als hij erge reflux heeft. Je zal merken dat het beter gaat dan wanneer je het zelf indikt met nutriton. Wij waren heel blij met Friso Comfort, deed zijn werk hier goed en smaakt ook lekker. Hoor vaker dat Nutriton op zich ook heftiger is (anders bewerkt, meer buikkrampen) dan de voedingen waar het al in zit (dus Nutrilon AR of Friso Comfort). Over Nan AR hoor ik ook goede dingen. Charlie
Charlie, bedankt voor je goede reacties. Wij hebben er echt wat aan. Helaas heeft mijn man verschillende allergieën en mijn oudste zoontje en ik hebben astma. Zo ook mijn vader. Dan spreken we nog niet over de mensen met eczeem. Van de HA afstappen is voor ons dus heel erg moeilijk en niet zo wijs. Mijn oudste zoontje reageerde allergisch op de nutriton, ons jongste zoontje heeft op alles dezelfde reacties. Hij heeft verborgen reflux en is dus erg onrustig na de fles, hij slaapt snachts erg slecht en wil continue zijn speen, zonder huilt hij dus. Daarvoor kregen we nu de motilium, maarja die krampen is gewoon niet normaal. NAN AR lijkt ons op dit moment dus de juiste keus, aangezien Nutriton/johannesbroodpitmeel zoveel pijn oproept, idem voor de motilium
Nan Ar is een hele fijne voeding volgens een van de meiden hier op het forum. Misschien kan je er meer over lezen via de zoekfunctie rechtsboven in deze pagina. Heel veel sterkte ermee! C.
Hahaha, oke ik doe duidelijk iets verkeerds met de zoekfunctie, want het lukt me dus niet! In ieder geval heel erg bedankt!
Stoppen?? En dan?? Wat is dat nou voor advies! Er zijn maar 3 medicijnen geregistreerd voor kinderen dus het alternatief is dan reflux. Krampen is een bijwerking maar daar komen ze overheen. Daarna doet motilium gewoon zijn werk. Dus: NIET stoppen en het aanzien. Het lijkt nu alsof het middel erger is dan de kwaal maar dat gaat over!! Je gebruikt nu nog maar een hele lage dosering omdat je kindje nog klein is. Elke keer als de doses omhoog gaat dan kunnen de bijwerkingen ook weer optreden. Maar nooit zo erg als de krampen van toen je begon met motilium. Onze dochter gebruikt al een maand of 4 motilium en het gaat steeds beter met haar. Heel veel sterkte gewenst!