Dag lieve dames, Ik wil graag met jullie delen hoe onze eerste ICSI poging tot een nu 9+2 weken zwangerschap is gekomen. Toen ik zelf nog midden in het ICSI proces zat was ik op zoek naar alle mogelijke info en daarom dat ik nu denk dat misschien sommigen van jullie hier iets aan kunnen hebben. Veel van de factoren zijn natuurlijk onbekend en/of hebben we helemaal geen invloed op, maar desondanks zou ik bij een toekomstige poging toch altijd weer hetzelfde proberen te doen als deze ene keer. Onze geschiedenis: bezig sinds november 2010. Later bleek dat ik een baarmoederafwijking heb en bovendien slechts 1 eileider en mijn man had minder goed zaad. We hebben een IUI poging gedaan, maar vanwege het weinige zaad bleek dat niet zo kansrijk en toen konden we beginnen met het hele IVF/ICSI traject. Wat heb ik gedaan voor en tijdens de stimulatie-fase: - heel gezond gegeten (veel groente, fruit, geen alcohol, niet roken (deed ik al nooit), geen suiker en geen caffeïne). - veel sporten (4-5 keer in de week hardlopen of aerobics) Ik heb uiteindelijk 6 dagen stimulatie gehad met 150 Gonal-f. Toen waren er 9 volgroeide follikels. 8 daarvan bleken goede eitjes en alle 8 zijn met ICSI bevrucht, waarvan er 7 zich goed gingen delen. Toen hebben ze een 2-dagen oude embryo teruggeplaatst en 2 weken na het terugplaatsen hadden we onze eerste positieve test ooit. Tijdens die twee weken heb ik crinone gel gebruikt. Dat is best vies en ik dacht dat alle symptomen die ik al snel voelde (grotere pijnlijke borsten en vaak naar het toilet) vooral door de crinone kwamen, maar mogelijk was dat al een teken van zwangerschap. Ik heb op de dag van mogelijke innesteling hele scherpe steken gehad in mijn onderbuik; duurde kort, maar het benam me wel even de adem. Op dit moment probeer ik nog een zelfde soort gezonde levensstijl aan te houden, maar ik heb te weinig energie voor al het sporten en ik ben ook weer suiker gaan eten. Haha! Vorige week eerste echo gehad en alles leek goed te gaan. Nu fingers crossed voor een goede afloop en ik wens jullie natuurlijk ook het aller-beste toe!
Gefeliciteerd Ettol met je zwangerschap. Ik hoop dat ik ooit ook een succesverhaal mag vertellen. Helaas nog steeds niets. Onbegrepen verminderd/niet vruchtbaar. Ik (en mijn man) leef gezond, hoewel ik niet zo vaak naar de sportschool ga als jij deed. Zo vaak is lastig met ons werk te combineren, maar 2x pw gaan we sowieso. Ontspanning zoeken is voor ons belangrijker zegt ook onze f.a., dus als dat een avondje op de bank met een boek is... Ik eet en drink zo gezond mogelijk. Ik zoek zo goed en kwaad als het kan ontspanning. Maar ja na ruim 4 jaar, wil je weleens zondigen... Maar je lichaam gezond houden om een zwangerschap te mogen ontvangen is zeker goed!! Ben ook al jaren op zoek naar de gouden tip om zwanger te worden. die drang is alleen maar erger geworden nu de 3e en laatste poging voor de deur staat. Ik wil niets meer aan het toeval overlaten. Misschien een beetje doorgeslagen, maar dan ik achteraf (als ik met een lege baarmoeder achterblijf), in elk geval zeggen dat ik er alles aan heb gedaan en alles voor heb gelaten! Ik ben blij voor je dat het zo snel gelukt is! Hopelijk blijft het ook goed gaan en ga je een voorspoedige zwangerschap tegemoed!
Hi Ettol, jouw verhaal klinkt hetzelfde als de mijne! Mijn icsi is ook een succes. Ik had 5 eitjes waarvan 4 waren bevrucht. Ik deed wel Gonal F 125 mg hihi. Orgalutran 10 mg en de grote progestron spuit Ovitrelle 250 mg en daarna gebruikte ik op de punctie dag en dagen daarna de Crinone vagina gel. Ze hebben bij mij ook én 2 dagen oude embryo geplaatst en ik deed er ook 6 dagen over bij de stimulatiefase, ofwel hele korte schema. Echt ongelooflijk dat ik zo snel zwanger ben geworden! Tijdens de stimulatiefase deed ik precies hetzelfde als jij. En vooral goed bewegen, ik deed 3 keer per week fitness. Dit zijn de medicijnen in Denemarken. Ik zag dat in Nederland andere medicijnen zijn. Maar jij gebruikt hetzelfde? Goed he!! Ben echt blij dat we zwanger zijn!
Dames wat een goed nieuws!! Mompelientje jij dus ook zwanger ik ken je nog uit een oud topic! maar wat goed geniet van je zwangerschap! Mag ik jullie vragen of die crinonegel vergelijkbaar is met utrogestan? want utro werkt bij mij voor geen meter! kan iedereen die crinonegel voorschrijven en wordt het vergoed? Sorry voor de vele vragen, maar ook wij zijn opzoek naar die ene ontbrekende link. Gezond leven en eten doen wij sowieso met daarnaast de nodige supplementen en infuzen, maar helaas geen succesverhaal! dus wie weet ook met die gel
Wij lopen al 4,5 jaar in de mmm 1 x iui en 5 x icsi waaruit 4 cryo's zijn gekomen. Met zoveel tp's kun je ook veel vergelijken. Hier was onze derde icsi een succes. Heb helemaal niks anders gedaan dan anders, geen extra sapjes, geen extra gezond leven of eten etc. Gewoon doorgeleefd en voila: zwanger! Loopt hier nu al drie jaar vrolijk rond. De 5e poging (voor een tweede kindje) heb ik juist alles gedaan om het te laten slagen. Extra sapjes, aspirine, geen alcohol, veel sporten en heel gezond eten en voila: geen zwangerschap Ik hoop van harte dat er veel dames zwanger worden via icsi, wat je ook doet, invloed heb je eigenlijk niet. Het is geluk als het lukt en pech als het faalt
Bij ons was, na een mislukte iui, de eerste icsi behandeling een succes. Hoewel ik gewoon ongesteld leek te worden een paar dagen voor ik moest testen. Waarschijnlijk werd 1 van de 2 teruggeplaatste embryo's afgestoten, waardoor ik een paar dagen bloedverlies had.. Op de testdag heb ik toch maar,in mijn eentje de test gedaan, mijn man was aan het werk en we waren echt overtuigd dat de poging mislukt was. Toen ik toch 2 streepjes zag heb ik meteen mijn man gebeld en heb ik in ons ziekenhuis urine ingeleverd, ik was toch echt zwanger! van ons zoontje.( na 4 jaar proberen en dokteren en een zware buikoperatie,had een endometriose cyste van 9 cm aan mijn eierstok). Helaas kreeg ik door de hormonen die ik had gespoten, al vrij snel een behoorlijke zwangerschapsdepressie, waar ik begeleiding bij heb moeten zoeken. Na de bevalling ging deze depressie gelukkig snel weg. Een jaar na de geboorte van ons zoontje, bleek ik spontaan zwanger te zijn van ons jongste zoontje. Deze keer had ik gelukkig geen zwangerschapsdepressie. Ik wil de mensen die nog bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen, veel geluk en succes wensen!