Morgen ga ik een afspraak maken voor een intake in UZ Gent (ivf/icsi). Wie heeft er ervaring in Gent en wilt me vertellen wat er precies gedaan/besproken wordt tijdens een intake? Ik ben graag voorbereid zoals je ziet .
Hoi Leentje, Ook wij zitten sinds kort in Gent. Morgen toevallig weer een afspraak. Na aanmelding krijg je een vragenlijst opgestuurd die je in moet vullen. Deze neem je het 1e gesprek mee. Wij hebben ook alle papieren en uitslagen van eerdere onderzoeken in Nederland gehad. Bij ons hebben ze bij de intake de vragenlijst doorgenomen, gevraagd wat er allemaal al gebeurd is, ik kreeg een echo omdat zij zelf ook graag willen zien hoe het er allemaal uitziet. Verder hebben we beide dezelfde nog bloed moeten laten prikken en na het maken van een vervolgafspraak mochten we naar huis. De volgende dag belden ze wel al over de uitslagen van het bloed. De intake hebben wij gehad bij een andere arts dan de uiteindelijke arts die ons zal behandelen, dit puur omdat dit sneller ging. Morgen komen we voor het eerst bij ons behandelend arts en ik heb begrepen dat als je die eenmaal hebt gezien, dat je dan ook snel in het traject terecht komt. Voordat je naar de ARG afdeling gaat, moet je langs het onthaal. Hier moet je al je gegevens doorgeven, 100 betalen en je ponsplaatje laten maken. Zij geven je informatie wb de verzekering. Trek hiervoor wel even voldoende tijd uit, want je zit er zo een half uur. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog iets willen weten, dan hoor ik het wel. Groetjes!
Dank je wel voor je duidelijke reactie. Dus toch wat kleine onderzoekjes tijdens de intake, daar was ik benieuwd naar. Ik heb nog wel wat vraagjes: welke arts heb je voor de behandeling? En hoe lang zat er tussen de intake en de afspraak van morgen? Goed dat we weten dat we bij de intake een half uurtje eerder moeten vertrekken. Waar betaal je 100 euro voor en krijg je dat terug van de verzekering? Voor jou succes morgen! Mag ik nog vragen waarom je naar Gent moet?
Hoi hoi, Ook ik wil graag even reageren. Ik heb inmiddels contact gehad met Gent voor het maken van een afspraak. We hadden 2 opties: optie 1 een afspraak maken voor intake en daarna een nieuwe afspraak maken voor een gesprek met een behandelaar optie 2 een mail sturen met hierin een korte beschrijving van alle stappen die je tot op heden hebt doorlopen, een ingescande verwijsbrief en mogelijke dossierpapieren die je hebt. Je krijgt dan een mail terug waarin een datum voor je wordt geprikt en dan krijg je op 1 dag je intake en een gesprek met de behandelaar. Je casus wordt dan al vooraf besproken in het medisch team hebben wij te horen gekregen. Ik heb het mailtje net vandaag opgesteld dus we zijn benieuwd wanneer we reactie krijgen. Omdat de reisafstand voor ons groot is, hebben we gekozen om op 1 dag intake te krijgen en een gesprek met de arts. Ik weet niet wat jullie ervaring is, maar enkel al telefonisch erdoorheen komen was niet makkelijk. We wachten nu maar de reactie van Gent af. Lieve groetjes, Juf80
@ Juf: handig dat je niet perse naar Gent hoeft voor een intake. Voor ons is het een uurtje rijden, dus valt dat wel mee. Maar nu zie ik dat je ook in Zeeland woont, is het voor jullie zo ver dan? Ik ga morgen bellen, wel lastig dat ze telefonisch moeilijk te bereiken zijn.
Hoi Leentje, Nou het is zeker 1,5 uur vanaf mij voordat we er zijn, het ligt niet zo heel centraal dat ziekenhuis. En ja fijn dat we intake en eerste afspraak kunnen combineren, want we zullen toch nog genoeg rondjes er naartoe moeten denk ik zomaar. Aangezien we beiden fulltime werken zal het een heel gepuzzel zijn om dat zo goed mogelijk zien te combineren. Succes met het maken van een afspraak, en mijn tip is, gewoon vaak de herhaaltoets van je telefoon gebruiken, net zolang totdat er opgenomen wordt! Groetjes, Juf80
Het is inderdaad een gepuzzel met werk he, zie daar best tegenop. Ik heb net gebeld en had na 2 keer proberen verbinding, dus dat viel mee. We kunnen over een maand terecht.
Daar heeft ze niks over gezegd. Zou het dan langer duren voor we terecht kunnen of is bij jou de wachttijd ook een maand?
Ik schrijf hier niet heel vaak, maar hier wilde ik toch even op reageren. Ik heb begin januari gebeld met Gent, na een doorverwijzing vanuit Rotterdam. We konden toen begin februari al terecht. Van de opties zoals hierboven omschreven heb ik niks gehoord, maar wij hadden als voorbereiding ons volledige dossier opgevraagd in Rotterdam. Dit hebben we meegenomen, en voor de rest alles op papier gezet wat er nog van belang was. Wij kwamen terecht bij dokter Gerris. Die liep het dossier door, stelde nog wat vragen, en veel sneller dan we ooit hadden gedacht zei hij: ga maar door naar de wachtkamer, dan komt de vroedvrouw jullie zo halen en dan gaan we alles inplannen. (Wij moesten ons inhouden om niet keihard te gaan lachen door dat woord, maar oke) Nou ja, toen moesten we bij de vroedvrouw komen, die ons ging vertellen dat het heel vervelend was, want ze hadden een wachttijd. 3 maanden. Dus wij: huh?! Dan al!!! En toen stonden we ineens ingepland voor mei, om te beginnen met ICSI. We kregen alle informatie mee, moesten nog bloed afgeven, en voor mijn vriend moesten er nog wat andere afspraken gemaakt worden omdat er van hem nog zaad moest worden ingevroren. Half mei zijn we begonnen. Na veel gezeur heb ik kunnen regelen dat ik de follikelmetingen in Nederland kon doen (begin hier op tijd mee want ze doen echt moeilijk!), dus dat scheelde een hoop. Controleer ook altijd of er netjes gefaxt wordt want dat is bij ons ook misgegaan. Begin juni had ik de punctie. Erg fijn, want je krijgt er een bed en tijdens de punctie zelf een roesje en plaatselijke verdoving. Onze eerste poging lukte niet, maar we hadden nog 10 (!!) cryo's. Na de verplichte maand rust mislukte de eerste cryo terugplaatsing, vorige maand ging het niet door omdat ze het ontdooien niet hadden overleefd (en dat hoorden we pas toen we al bij Antwerpen waren :x ), en voor de derde keer hebben ze alle overige embryo's moeten ontdooien. Maar... Ik had vanmorgen een positieve test!!! Mijn ervaring in Gent is dat ze heel erg meedenken met je, maar je moet er wel zelf goed bij blijven. Wij hebben ook aangegeven de vorige keer dat we het niet zo leuk vonden dat we zo laat gebeld werden dat het niet doorging. Ze zouden tussen 8 en half 9 bellen en dat werd vijf over 9. 1,5 week geleden belden ze netjes om iets over 8, dus dat hielp wel. Let er ook op dat je ruim op tijd wegrijdt! Het is echt een puinhoop op de weg. Richting Antwerpen zijn ze aan de weg bezig en staat er mega file, de weg via Bergen op Zoom is dicht, en wij zijn de laatste 2 keer via Vlissingen gereden. En mocht je nog leuke tips willen voor in Gent zelf, dan heb ik die ook wel. Wij hebben een paar leuke eettentjes en koffiebarretjes gevonden en iedere keer als we geweest zijn proberen we nog even de stad in te gaan. Zo wordt het toch nog een beetje leuk...
@ Karen: leuk dat je toch even wilde reageren, voor mij heel fijn om meer te weten te komen over Gent. En gefeliciteerd met je positieve test, wat super voor je! Ik wil ook de follikelmeting in NL laten doen, want anders blijven we heen en weer rijden, goed dat ik weet dat we daar flink achter aan moeten zitten. De autorit naar Gent zal ook wel wat zijn elke keer, Belgie heeft nogal eens een wegopbreking. Maar ja, dat hebben we er dan wel voor over. Bedankt voor je reactie!    
@karen Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik denk dat het bij ons iets specifieker ligt aangezien wij een doorverwijzing hebben gekregen voor één arts, en daar deed men nogal moeilijk over want ze heeft nogal een lange wachttijd. En de reden waarom je er komt voor ICSI is ook verschillend. Wachttijd weet ik nog niet, want ik heb het mailtje gisteren verzonden naar Gent en heb nog geen reactie ontvangen. Lieve groetjes, Juf80
Ben jij specifiek doorverwezen naar dokter de Sutter? Wij zijn doorverwezen in verband met een TESE operatie. In Rotterdam wist men zeker dat dit nodig was, de operatie was al ingepland, en toen zijn wij nog wat gaan zoeken op internet en kwamen we tot de conclusie dat we naar Gent wilden. En boos dat ze waren dat we de operatie annuleerden! (Onze ervaringen in Rotterdam zijn niet heel positief, dit was echt de laatste druppel) In Gent vonden ze de operatie helemaal niet nodig. Uiteindelijk hebben we met vers aangeleverd zaad 20 embryo's gekregen! Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze in Rotterdam zo op die operatie hebben lopen hameren... (Maar goed, later bleek dus dat de betreffende androloog die operatie zó graag zelf wilde doen en het nooit eerder had gedaan ook!!)
Hoi Leentje, Wij zijn twee weken geleden in Gent op intake geweest, bij ons was het eigenlijk helemaal hetzelfde als bij Kiekske, alleen hebben wij bijna een uur zitten wachten om een ponsplaatje te laten maken!! en inderdaad het verkeer is een ramp dus ik kan je alleen adviseren op tijd weg te gaan!! Wij hebben ook eerst een gesprek gehad met een arts assistent en ons geval werd de dinsdag daarop besproken in het medisch team. Die avond werden we nog gebeld met de uitslag hiervan en dat hebben we vervolgens ook nog via de post een keer op papier gehad. De dag daarna kwam de brief met de bevestiging van de afspraak, die was dan weer wel veel te laat, maar ja dat kan natuurlijk ook gewoon aan de post liggen. Bellen is inderdaad een ramp, mijn ervaring is dat het via de mail vaak wel goed gaat! Bij ons deden ze trouwens helemaal niet moeilijk over follikelmetingen in Nederland of Antwerpen (is een stukje dichterbij) Als wij iemand konden vinden die het kan en het wil doen, was dat absoluut geen probleem zeiden ze....??! Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om niet naar Gent te gaan, omdat ze ons eigenlijk niet veel meer kunnen bieden dan in Tilburg en omdat we verder eigenlijk best goed zitten, gaan we voor de derde poging gewoon naar Tilburg, wel met in ons achterhoofd dat we voor een eventuele vierde poging dan wel naar Gent willen gaan. Ik moet wel zeggen dat ik door alle positieve verhalen hier hele hoge verwachtingen had van Gent, maar dat is me eigenlijk wel tegen gevallen. Maar ik hoop voor je dat het bij jullie wel heel positief is, succes!
@ Mus: Toevallig las ik hier ergens op het forum ook dat ze in Gent helemaal niet moeilijk deden over een follikelmeting in NL. Ligt misschien aan de professor die je hebt. En een uur wachten op je ponsplaatje, pff. Nou ja, we zullen maar op tijd vertrekken dus. Als Tilburg dichterbij is en ze kunnen hetzelfde, dan snap ik je keuze wel. Gent is voor ons het dichtsbij, maar heb er ook meteen het meeste vertrouwen in.
@Karin, Ja wij zijn idd doorverwezen naar dr. de Schutter. Maar wij weten wel zeker dat het iig Tesa of Mesa zal moeten worden... We wachten het mailantwoord maar even af. Groetjes juf80
Mus en leentje, Gent doet helemaal niet moeilijk over echo's en FM in Nederland. Het probleem is juist dat de ziekenhuizen in nederland er heel erg moeilijk over doen! Juf, pff... Heftig traject voor jullie hoor, met mesa of tesa. Gelukkig in Gent wel veel ervaring! Ik duim voor jullie hoor!
Gelukkig! Mijn gyn hier wil de echo's doen, dat heb ik zondag al gevraagd, dus dat zal hopelijk geen probleem zijn.