Ik ben me eens aan het verdiepen in onze verzekeringen, even kijken of het elders niet goedkoper kan. Nu ben ik zo aan het kijken op independer.nl en zie ik dat het gewoon 30-40 euro per maand scheelt als ik me bij een andere maatschappij verzeker. Maar ik ben eigenlijk altijd een beetje bang om over te stappen. Nu is het goed en weten we waar we aan toe zijn. Ben bang dat als we ergens anders ons verzekeren, het alleen maar slechter wordt. Alleen 30 euro per maand vind ik toch wel veel geld. Waar hebben jullie je auto verzekerd? En zijn jullie daar tevreden over? Iemand toevallig ervaringen met verzekeruzelf.nl of Premio?
Ik zit voor 30 euro zoiets bij Klaverblad via Independer. Ben er wel tevreden over maar heb ze tot nu toe nog niet nodig gehad gelukkig . Charlie
Hoi hoi, Het heeft geen nut om premies te gaan vergelijken, want dat is per auto en persoon (woonplaats, schadevrije jaren, leeftijd) verschillend. Ik ben verzekerd bij ASR Verzekeringen. Ben erg tevreden over de dienstverlening (tussenpersoon is mijn vorige werkgever, dus heb wel connecties haha). Moet wel zeggen dat als ik geen personeelskorting meer zou krijgen, dat ik waarschijnlijk wel zou gaan vergelijken. Goede ervaringen verder: Allianz, Erasmus, Aegon. Maar dat is meer de zakelijke afdeling... Succes!
Ja, maar ik heb alle gegevens ingevuld en aan de hand daarvan komt er een bedrag uit. En dan heb ik alle dingen hetzelfde aangevinkt zoals de verzekering die we nu hebben. Maar ik vind het zo raar dat het verschil dan zo groot is. We betalen nu 65 euro voor een allrisk verzekering. Als ik kijk naar bijv. verzekeruzelf kom ik uit op een verschil van ongeveer 35 euro.
Das inderdaad ook wel een erg groot verschil. Kon je nagaan waar dat verschil in zat? Ik heb net vorige maand een nieuwe (althans, 2ehands) auto gekocht en ook ff verzekeringen vergeleken, maar kwam hooguit op een paar euro verschil uit, dus ben bij FBTO gebleven.
Ik doelde ook meer op dat mijn voorgangsters de prijzen van hun verzekeringen erbij zetten in de reacties. Dat heeft geen nut. 35 euro is inderdaad een groot verschil. Kijk goed de voorwaarden na, of er geen bepaalde voorwaarden bij schade oid gesteld worden. Waar ben je nu verzekerd? Via een tussenpersoon of rechtstreeks bij een maatschappij? Want daartussen zit natuurlijk een behoorlijk verschil in service. Die heb je bij die internetaanbieders natuurlijk niet. Hoe lang loopt je verzekering al? Als ie al een aantal jaar loopt, kan het goed zijn dat je idd ergens anders flink goedkoper uit bent.
Uhh volgens mij loopt ie nou een jaar ongeveer. Tussendoor zijn we een paar maanden bij een andere geweest. Ik kan niet zien waar het verschil vandaan komt, want ik heb alles hetzelfde aangevinkt als wat we nu hebben. Daarom ben ik bang dat we genaaid worden. We zitten nu bij ZLM. Rechtstreeks verzekerd. Bij Achmea kwam ik op hetzelfde bedrag uit trouwens. En bij FBTO ben ik duurder uit. Wat raar allemaal...
Zit even snel voor je te kijken naar de voorwaarden van verzekeruzelf.nl. Kom al snel de volgende dingen tegen die niet standaard zijn bij een autoverzekering: Bij schade moet je naar een autobedrijf dat aangesloten is bij Schadegarant (bij de begripsomschrijvingen: Herstelbedrijf). Goed nakijken dus of je eigen garage daarbij aangesloten is of een garage in de buurt. Na schade heb je 3 maanden de tijd om een schade voor eigen rekening te nemen, zodat je niet terugvalt in no claim. In de regel is dit een jaar. Verder kom ik zo snel geen gekke dingen tegen, maar heb de voorwaarden ook niet heel uitgebreid bekeken.
Ik heb mijn auto verzekerd bij centraal beheer en het bevalt me heel goed. Je kan er ook pechhulp in je pakket mee verzekeren, ben je altijd goed onderweg
het verschil in premies schijnt vaak in de dekking te zitten, eigen risicio met name, en ook de service (vervangend vervoer /afhandeling e.d.) is mij verteld iig..