partner verliefd op een ander..

Discussie in 'De lounge' gestart door mirella1979, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirella1979

1 mrt 2009
    8
    0
    0
    wie heeft dit ook mee gemaakt dat je partner of jij verliefd was geworden op een ander?
    mijn partner zegt niets met deze gevoelens te willen doen en dat hij verder wil met mij, maar ik heb het er heel moeilijk mee..
    kan dit gewoon verder gaan en die gevoelens negeren of gaat dit vroeg of laat toch stuk?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje meis dat is heftig en erg schrikken.

Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Liefs Jada

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje meis dat is heftig en erg schrikken.

Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Liefs Jada

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn man is ook verliefd geweest op een ander, ik moet er wel bijzeggen dat het toen niet goed ging tussen ons en ik hem compleet negeerde, de eerste leuke vrouw die hem aandacht gaf was natuurlijk alles voor hem, wij hebben relatietherapie gehad en alles goed uitgepraat en de tijd genomen om te kijken of onze relatie nog te redden was, ik moet wel zeggen dat ik goed wakker ben geschud toen mijn man zei gevoel te hebben voor een ander, gelukkig zijn we eruit gekomen en inmiddels dit jaar 10 jaar getrouwd.

meid ik begrijp je schok, praat goed met elkaar en ik denk persoonlijk toch, als er ruimte is om verliefd te worden op een ander dan zou ik even goed kijken waarom dat zo is en wat er aan gedaan kan worden.

heel veel sterkte!

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Jeetje meid, wat een klotesituatie. Net nu je zwanger bent, dan heb je wel wat anders aan je hoofd. Mijn mening over dit soort dingen is altijd dat als je relatie goed is je niet openstaat (je partner in dit geval) voor dit soort dingen.
    Zit het al langer niet goed tussen jullie of komt dit voor jou echt totaal onverwachts? Hoe staat hij er zelf tegenover? Onderdrukt hij die gevoelens of gaat hij erin mee? Je moet nu goed met elkaar gaan praten hoe dit nu verder moet. Kan je verder eigenlijk weinig advies geven, heb het zelf nooit meegemaakt. Weet wel dat als jullie echt van elkaar houden dat jullie er allebei voor moeten gaan. Dan kan het waarschijnlijk nog allemaal goed komen. Maar kan me wel voorstellen dat jij daar erg onzeker van wordt en dat gevoel nog lang zal blijven houden. Ik wens je heel veel sterkte met wat jullie beslissen.

6. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik ben absoluut niet van mening dat je alleen verliefd kan worden op een ander als je eigen relatie onbewust niet goed is! Ik wordt vrij snel verliefd maar heb een top relatie, zou hem nooit kwijt willen en doe dus ook niks met dergelijke gevoelens.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb dit ook eens meegemaakt, en ik begrijp heel goed hoe je je nu moet voelen....
    Naar mijn mening was onze relatie toendertijd niet echt mis ofzo (het werd misschien een beetje een sleur, maargoed, dat gebeurd wel eens. Voor mij in ieder geval geen reden om de vlinders ergens anders te 'zoeken') en het kwam ook echt onverwachts. Ik was helemaal kapot van verdriet. Het heeft mij érg onzeker gemaakt, en dat ben ik nu (helaas) nog steeds.

Praat er over met je man! Dat is nu het allerbelangrijkst! Hij geeft al aan dat hij niet met die gevoelens doet, dus dat is al een pluspunt!
    Hij zou nu extra zijn best moeten doen om naar jou toe te bewijzen dat hij met jou verder wil, en dat jij de enige bent!
    Maar ook jij moet aan het werk! Ik kan me nu zo indenken dat je boos bent. Maar het belangrijkst is, dat je niet 'boos' op hem blijft! Anders blijft het jou (jullie) altijd achtervolgen.
    Héél moeilijk, dat weet ik. Ik ben daar de fout ingegaan toendertijd (ik bleef onbewust zo ontzettend kwaad) dat het een nasleep van bijna meer dan een jaar heeft gehad. Het heeft zelfs weer bijna voor een breuk in onze relatie gezorgt.

Mocht je willen praten mag je me altijdPB-en!

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

nou ik denk..

je kan er echt niets aan doen voor wie je gevoelens krijgt.. dat is gewoon niet aan de persoon zelf om te bepalen voor wie hij wel of niet gevoelens krijgt .. die gevoelens die zijn er of ze zijn er niet..

waar het wel om gaat is.. wat die persoon met de gevoelens doet...

gaat hij erop in? of doet hij er niets mee..

en ik denk als jouw vriend zegt, dat hij niets met die gevoelens doet,. dat je hem daarin moet vertrouwen..

gevoelens zijn gewoon menselijk.. iedereen kan wel eens een keertje verliefd worden.. of denken dat ze verliefd zijn op een ander..
    maar dan nog zoveel houden van de persoon waar ze bij zijn.. dat ze niet naar die gevoelens handelen.. en dat is waar het om gaat vind ik

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben zelf ook ooit verliefd geweest op een ander, toen ik al een relatie had met mijn huidige man. Ik heb er bewust voor gekozen om afstand van diegene op wie ik verliefd was te nemen en dus voor mijn (toen nog) vriend te kiezen. Door heel veel met elkaar te praten en alle contact met "de ander" te verbreken is het bij ons allemaal weer goed gekomen. Bij ons was het ook zo dat onze relatie niet goed zat op dat moment en dat die andere man mij heel veel aandacht gaf die ik zo nodig had. Ik ben er dus van overtuigd dat die verliefde gevoelens over kunnen gaan, mits jullie beide heel hard aan je relatie willen werken en je vriend/man dus ook bereid is alle contact met die andere dame te verbreken.

10. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ik ben in mijn vorige relatie ook eens verliefd geweest op een ander. Heb daar toen niks me gedaan, maar uiteindelijk is de relatie wel mede daardoor stuk gelopen. Die relatie was toen ook al niet echt top, maar mijn partner ging toen ook meer 'om zich heen kijken', en werd uiteindelijk ook verliefd op een ander.
    Als jij er mee kan leven dat hij op dit moment verliefd is op een ander maar jullie willen toch samen verder, dan moeten jullie er samen aan werken. Het moet eerst opgelost worden voordat je echt verder kan.
    Succes meid!

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Als je partner al aangeeft dat hij niks met die gevoelens wilt doen, is er niet veel aan de hand denk ik. Ik begrijp jou natuurlijk wel, dat je het er heel moeilijk mee hebt. Het enige wat jullie nu kunnen doen is erover praten en er met zijn tweeen uitkomen.

Heel veel succes

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wat een kl*te situatie zeg. Weet jammer genoeg maar al te goed hoe je je voeld. Mijn vorige relatie is vreemd gegaan met een collega van hem. (de sleur was er een beetje ingeraakt) Hij vertelde het me eerlijk en heb hem vergeven. Alleen hij bleef die collega ook vriendschappelijk zien en daar kon ik niet tegen, werd er dood onzeker van. Uit eindelijk heb ik hem voor de keus gesteld: contact verbreken met haar en met mij verder of ik ben weg. Nou ja ik ben weg gegaan, die vriendschap was belangrijker blijkbaar.

Ik denk dat als jou man zegt dat ie echt voor jou wil gaan en geen contact meer zoekt met die ander, dat het best nog wel goed kan komen. Maar je moet er natuurlijk samen aan willen werken.

Succes en sterkte meid.

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Lastig hoor, zeker nu je zwanger bent.

Wij kunnen er vanalles van vinde natuurlijk maar ik denk dat het belangrijkst is dat jullie samen hierover praten en eens heel eerlijk zijn. Soms is dat pijnlijk maar het is nu wel erg belangrijk om actie te ondernemen. Als de baby er straks is dan kom je daar ook niet meer aan toe lijkt me zo.

Heel veel succes meid!

14. Breg

Breg Nieuw lid

6 mrt 2009
    4
    0
    0
    Brabant
    Hoi is natuurlijk erg moeilijk je voelt je toch onzeker worden.
    Ik heb het een paar jaar ook meegemaakt.

Het is natuurlijk al een teken van vertrouwen dat je partner er met je over praat. Er hoeft ook helemaal niet mis te zijn met je relatie.

Praat er gewoon over met je partner zodat hij ook zijn verhaal kwijt kan dan heb je naar mijn mening het minste kans dat er ook iets gebeurd.

Sterkte.

15. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Ik heb het zelf meegemaakt, maar dan andersom. Ik werd verliefd op een ander.
    De relatie met mijn ex is toen daarom ook stukgelopen.
    Niet zozeer omdat ik verder wilde met die ander, want daarvan wist ik wel dat het uiteidenlijk niks zou worden, maar meer omdat die ander mij de ogen had geopend, en ik toen inzag dat het in een relatie ook heel anders kan gaan dan ik gewend was. Ik heb toen dus voor mezelf gekozen, en inmiddels een relatie met een hele lieve man die toen nog helemaal niet in de picture was.

Het is hoe dan ook heel moeilijk, en wens je heel veel sterkte!

16. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik ben zelf eens verliefd geworden op een ander tijdens een eerdere relatie. Ik wilde toen gaan voor mijn relatie en heb dus niets met mijn gevoelens gedaan. Mijn toenmalige vriend had wel in de gaten dat er iets was en was er van overtuigd dat ik vreemd ging. Ik heb hem toen verteld van mijn gevoelens en mijn beslissing om bij hem te blijven, maar het is nooit meer geworden zoals het was. Hij vertrouwde me niet, ging me volgen en ondervragen en uiteindelijk is de relatie dan ook kapot gegaan...

Ik denk dat het helemaal goed kan komen met je relatie zolang jullie allebei eerlijk zijn, je blijft praten en je hem blijft vertrouwen. Als het vertrouwen weg is, lijkt me dat het niet goed komt.

17. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    is bij mijn man ondertussen zo'n 4.5 jaar geleden

ik was eerst en vooral blij dat hij het eerlijk kwam zeggen dat hij gevoelens had voor andere meid

het was niet makkelijk, maar wij zijn er sterker uitgekomen (2 weekjes zijn we uit elkaar geweest - om hem tijd te gunnen om na te denken)

en ja nu zijn we half jaar getrouwd en zwanger van onze eerste !

Deel Deze Pagina