Graag advies

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door suusjesanne, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusjesanne

suusjesanne Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb gister een bijna positieve ovulatietest gehad maar hij was nog niet zo donker als de controle streep.
    Dit was vorige maand ook het geval en toen de dag erna knalde hij er uit.

Nu heb ik net getest en het streepje is gewoon heel erg licht(test is gied uitgevoerd)

Betekend dit dan toch dat ik mijn eisprong al gehad heb?:(

Zo ja dan kan ik vandaag toch nog klussen met misschien toch een positieve test?

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hij moet eerst positief zijn geweest voordat je je eisprong krijgt. Als je elke dag op dezelfde tijd een testje doet, kan je hem eigenlijk niet missen.

Je mag niet met ochtendurine testen he.

3. suusjesanne

Ik heb het gisteravond gedaan toen was hij nog niet zo donker als de controle streep dus ik denk nou dan moet dat vandaag wel het geval zijn. Heb inderdaad getest met ochtenurine alleen het lijkt me sterk dat dat zo'n groot verschil moet maken dat de 2e streep zo licht is.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    kan wel :) als ik veel heb gedronken komt er ook geen streep. en nu ook een aardig donkere streep in vergelijking met de testen ervoor :D beste is beetje rond de middag heb ik gemerkt

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Beste is om elke dag rond dezelfde tijd te testen. Van het ziekenhuis moest ik in de ochtend testen, maar NIET met ochtendurine. Dan lijkt hij idd al snel 'bijna positief'.
    Bijna positief is gewoon 'niet positief' en geeft geen garantie dat hij dat de volgende dag wel gaat worden.
    Zelf denk ik dat je ei gewoon nog moet komen.

6. suusjesanne

Dat ik zaterdagmiddag testte was hij dus bijna positief. We hebben toen niet geklust. Toen deed ik m zondagmorgen en avond en toen was het 2e streepje niet meer te zien.
    We hebben toen gistermiddag geklust, zal het nog op tijd zijn geweest?

7. suusjesanne

122 keer gelezen en zo weinig reacties, jammer

8. napatalama

napatalama Actief lid

5 jul 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar heb je nog geklust voor zaterdag toen je de positieve test had?

9. suusjesanne

Hoi,

We hebben het woensdagavond gedaan en ook vrijdagnacht alleen ik zeg niet altijd wanneer mijn eisprong is en hij heeft toen voor het zingen de kerk uit gedaan want dat vind hij erg opwindend..(sorry hoor)

Dus ik was daarna natuurlijk erg boos en ik legde toen het verhaal uit dat mijn eisprong er aan kwam.

We hebben het nog wel gistermiddag gedaan...
    Maar de vraag is nu ook dat ik niet weet of ik zaterdag of zondag mijn eisprong heb gehad. Voor mijn gevoel zaterdagavond..

10. napatalama

napatalama Actief lid

5 jul 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja lastig... sommige mensen beweren dat als je de eisprong hebt gehad je daarna ook nog twee dagen kan klussen en alsnog kans hebt om zwanger te worden.

Ik zeg altijd wel wanneer ik mijn eisprong verwacht tegen mijn man...

11. suusjesanne

Ik ben erachter dat ik dat ook moet doen ja..

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik ben ook geen deskundige, maar als ik het mee zou maken, zou ik toch hoop hebben. Na een positieve ovutest springt je ei naar 20-48 uur, dus ergens zondag-maandag. Prima timing toch?
    Verder zou ik je lief wel verzoeken voortaan in jou klaar te komen, anders wordt het toch wel lastig zwanger worden. Dus ook als je geen positieve ovutest hebt, want de zwemmers zijn iig 72 uur in leven en zelfs in uitzonderlijke gevallen wel een week!
    En als je dan zwanger of ongi bent, is het voor hem weer "extra spannend" als hij weer ergens anders kan klaarkomen.

13. suusjesanne

ja je hebt helemaal gelijk hoor..

Maar zaterdag had ik pijn in mijn buik en is mijn ei volgens mij toen ook gesprongen, ook omdat mijn test zondag negatief was.

Dus ik denk toch dat ik geen ' geluk' heb.. Wat denk jij?

Vind het zo moeilijk, pff

14. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Tsjaaa, als je je eitje zaterdag gevoeld hebt, zal het zondag wel te laat zijn geweest. Maar dan zou toch je ovutest ook vrijdag of zaterdag positief moeten zijn? Kun je je rijtje ovutesten eens onder elkaar plaatsen? Misschien dat je dan een curve ziet...
    Maar als je echt je ei zaterdag had, dan heb je toch woensdag nog geklust? Die zwemmers moeten dan toch nog in leven zijn?

15. napatalama

napatalama Actief lid

5 jul 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @suusjesanne: ik bewaar vanaf vorige cyclus mijn ovutesten. En schrijf er op welke datum ik heb getest. Gewoon voor de duidelijkheid voor mezelf. Dan hoop ik hier een patroon in te ontdekken.
    En tja, toch afwachten denk ik, je hebt idd woensdag nog geklust, en wie weet is dat wel gewoon genoeg geweest!

16. suusjesanne

Ik zal ze ook moeten bewaren en dat heb ik nu dus niet gedaan:(

Maar ik heb pas zaterdag mijn ovulatietest gedaan omdat ik dacht dat mijn ei op dag 12 of 13 zou zijn. Dus zaterdag was dag 11 en toen was hij flink positief maar nog niet zo donker als het teststreepje..
    Dus ik dacht nou dan doen we het zondag dan moet hij dus eruit springen en toen was hij dus negatief...
    Is best raar toch?

17. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Hij wil toch ook een kind?! Wel beetje dom om dan voor t zingen de kerk uit te gaan... Lijkt me ook veel handiger om niet te doen, want waar laat je het spul dan?! :p Maar goed, de zaadjes van woensdagavond lagen nog te wachten, dus misschien hebben die wel iets gedaan :)

18. napatalama

napatalama Actief lid

5 jul 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeft opzich niet raar te zijn. Heb ook wel eens gehoord dat sommige vrouwen twee keer per dag testen omdat ze anders hun 'piek' missen.

19. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad: donderdagavond lichte streep, vrijdag half 12 's ochtends dikke vette streep, vrijdagmiddag half 5 niet meer zo dikke streep. Dus piek vrijdagochtend gehad (heel kort). Vrijdagmiddag voelde ik m'n eisprong ook.
    Dus het kan echt dat je zo kort maar posi test!! Fingers crossed voor de woensdagavond zaadjes!

Deel Deze Pagina