wordt ik gek??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door milly88, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milly88

milly88 Lid

12 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wie kan mij eerlijk vertellen of ik overdrijf.
    Momenteel maak ik me echt om heel veel dingen druk, en heb soms het idee dat mijn gedachtes niet meer realistische zijn.
    Ook voor deze situatie zou ik graag eerlijk willen vragen, of er meerdere zijn, die zich hier zorgen om zouden maken.

Ik was aan het werk, kwam thuis en partner had hele vieze zwarte nagels.
    Ik vroeg hem natuurlijk wat hij heeft gedaan.
    Blijkt dat hij in de tuin bezig is geweest, hij heeft met blote handen wat plantjes verwijderd, en is daarbij gaan graven met zijn handen.
    En daarna heeft hij even snel zijn handen onder de kraan gedaan, maar toen ging de telefoon, en was hij vergeten dat hij nog bezig was zijn handen te wassen.

Daarna heeft hij ook de was opgehangen, waar jawel ook wat babykleertjes tussen zaten.

Ben ik nu te overdreven, als ik nu het idee heb dat er wel eens toxo eitjes op de babykleding kan zitten?
    En niet alleen daar, maar ook op al het andere wat hij aangeraakt heeft?

Ps ik weet dat er altijd veel buurt katten in onze tuin zitten...
    Wat is jullie mening?
    Dank alvast.

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toxo eitjes? :)

Als je bang bent dat hij iets heeft besmet kan je eerlijk gezegd weinig meer doen. Bij iedereen waar je komt kan iemand met zandhanden aan de deurklink hebben gezeten. Niet dat ik je nu straatvrees oid wil aanpraten hoor... ;) Ik zou je niet al te druk maken!

En anders grondig gaan wassen/poetsen als dat je een beter gevoel geeft. Maar ik denk dat dat niet nodig is hoor ;)

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Je overdrijft!

Als je zo gaat denken kan je beter de rest van je kinds leven samen met kind in een grote luchtbel gaan wonen. Houd gewoon rekening met de dingen die o.a. de vk je adviseert en ga verder gewoon door met je leven ;).

4. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Eerlijk gezegd denk ik ook dat je overdrijft..

En anders voor je gevoel de babykleertjes wassen op hoge temperatuur, maar weet niet of ze er dan nog zo mooi uitzien.

Ik hoop voor je dat je je verder minder zorgen kan maken, anders krijg je het nog heel erg moeilijk. Misschien deze zorgen bespreken met je vk, zodat zij je tips kan geven om hiermee om te gaan...
    Sterkte

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk idd dat je overdrijft.
    Wat betreft de kinderkleertjes: die gaat je uk pas NA de geboorte aanhebben, dus ookal zitten daar 'toxo-eitjes' (haha) op, dan kan het tegen die tijd geen kwaad meer....
    Relax en geniet van je zwangerschap!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik denk dat je overdrijft. Het gaat ook alleen erom dat JIJ niet in de tuin werkt (en zelfs al doe je het een keer dan nog is maar de vraag hoe groot de kans is dat je toxo oploopt maar goed) Je kan moeilijk vragen of alle mensen om je heen dingen niet meer willen aanraken. Je weet toch nooit hoe goed zij hun handen wassen. Het gaat er echt puur om dat jíj het niet binnen krijgt TIJDENS je zwangerschap.

Lekker relaxen!

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik snap je gedachte wel hoor, ik kan ook zo denken. Waarschijnlijk blijf je er toch over nadenken dus ik zou als ik jou was de kleertjes dan nog een keer wassen, desnoods een kort programma of op koud ofzo. Dan ben je er waarschijnlijk vanaf en kan je weer door.
    Gebruik je gezond verstand dan heeft mij ook wel geholpen en als het blijft malen dan maar nog een keer wassen.

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn mening: je overdrijft. Zo kan je helemaal niets meer doen, aangezien er overal wel bacteriën etc. op zitten.

Ik heb ook echt niet altijd mijn fruit van tevoren goed gewassen, ik heb rauwe kip gesneden met mijn blote handen, ik heb wel eens onkruid weggetrokken zonder erbij na te denken en ga zo maar door. Alles gaat nog prima hier :) Ik zou me als ik jou was niet te druk maken, want je maakt jezelf echt helemaal gek als je zo blijft denken. Gewoon lekker genieten!

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ja, je bent gek!
    Nee hoor, helemaal niet!
    Zelfs al heb ik met een nagelborstel mn handen schoongemaakt na t tuinen zijjpn ze nog niet schoon. Pas als ik mn haren was en goed met mn handen over mn hoofd krabbel worden ze schoon.
    Maak je niet te druk, er zijn veel meer dingen 'gevaarlijker'

Maar weet je, je bent heel beschermend naar je buikbaby, dat is logisch en in combinatke met hormonen en gedachten krijg je soms ideen die niet realistisch zijn.

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    haha wat een giller. ik werk dagelijks in de tuin. meest van de tijd met handschoenen aan, maar ik vind zonder veel fijner werken..
    maak je niet druk alsjeblieft. dat is veel erger voor de baby

Deel Deze Pagina