Hallo Meiden, Zat er nog even over na te denken. Heb net mijn tweede nuva-ringloze ongi achter de rug. Had afgelopen maand al veel minder last van het ontpillen dan de maand ervoor. Alleen was mijn ongi deze maand heel anders dan die maand ervoor. Ik had namlijk heel helder rood bloedverlies en ook best veel. Dit heb ik nooit zo gehad, meestal zeer donker rood met veel slijmdraadjes. maar nu was het heel vloeibaar en helder.Alsof ik een wond had waar bloed uit kwam. Hebben jullie nu zonder pil ook zo'n menstruatie? Is dit hoe het hoort te zijn zonder pil? Groet Snoozie
Hoi Snoozie! Ik had na het stoppen met de pil ineens ook een heel andere menstruatie. Ik heb de pil ongeveer 10 jaar geslikt en moest weer enorm wennen aan mijn lichaam, wat dit betreft. Sowieso voelde ik veel meer en ook het bloed was anders. Nu heb ik het geluk gehad dat het juist veel minder was dan tijdens de pil, maar inderdaad ook, op die ene dag dat ik dan 'echt' ongesteld ben (was) veel roder en meer 'echt' bloed. Het schijnt zo te zijn dat je door het slikken van de pil niet echt menstrueert. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Maar ik weet niet hoe het met die ring zit. Groetjes! Esther
Hoi Konijn, Ja, dat had ik ook gehoord, dat het tijdens pil gebruik eigenlijk alleen een onttrekkingsbloeding is. Dus dat zal het verschil ook wel verklaren. Ik heb nu ook veel meer buikpijn tijdens mijn ongi, maar dat heriner ik me nog van voor dat ik aan de pil ging, toen had ik daar ook altijd zo'n last van. Hoe is het verder met je? Voel je je goed? En voel je je al echt zwanger? Heb je al afspraken bij de gyn of ha. Lijkt me zo gek dat je ineens aan al dat soort dingen moet denken... ahhh, ik hoop dat het voor ons ook vlot raak mag zijn Groet Snoozie
He Hoi, Ik heb afgelopen keer mijn ongie gehad zonder pil. Echt gigantisch veel buikpijn liep er gewoon krom van maar dat had ik ook voordat ik aan de pil begon. Wel ook helderer bloed maar ook (sorry alvast) stukjes. Ben benieuwd hoe het de volgende keer is, hoop dat die natuurlijk een hele lange tijd wegblijft Liefs Monique
Mijn 1e keer na het stoppen van de pil. Werd ik na 37 dagen ongesteld. Ik was maar 1 dag ongesteld. Alleen maar bruin/zwart meer niet ! Ik heb nergens last van gehad geen buikpijn niks. Volgens mij is het bij iedereen anders. Liefs
Sorry hoor, maar ik moet ff off-topic: Hey Esther, ik zie nu pas dat je zwanger bent! GEFELICITEEEEEEEERD! En hup; weer on-topic... ik heb ook de Nuva-Ring gebruikt. Mijn ongi is juist donkerder van kleur. Ik zit nog maar in de tweede ronde en zal nog wel flink aan het ontpillen zijn. Groeten, Aleida
Ja, het is ook eigenlijk moeilijk om er iets van te zeggen, bij iedereen natuurlijk weer zo anders. We heb ik het idee dat je met de nuva ring, snel van de ontpilverschijnselen af bent. De eerste maand had ik ook maar 2 dagen menstruatie, nauwlijks genoeg voor een tampon en geen buikpijn. maar deze maand gewoon 5 dagen en idd de eerste dag ontzettende buikpijn. Heb er 2 advil pillen voor in moeten nemen om een beetje normaal te kunnen werken. (maar ken dat ook nog van toen in 16 was). Hoop dat het bij iedereen weer snel normaal is allemaal en dat we allemaal snel zwanger zullen raken! Groet Snoozie
Hoi! (Dank je Aleida!) Ik voel me totaal niet zwanger... het is dat ik niet ongesteld word en een duidelijk positieve test had, maar verder... Ach ja, laat ik er maar blij mee zijn dat ik verder geen klachten heb... Ik begin nu wel steeds meer een trekkend/stekerig gevoel in mijn onderbuik te krijgen, dat is wel een beetje eng. Mijn huisarts weet al dat ik zwanger ben, omdat ik ziek geweest ben, maar ik ga maandag een afspraak maken met de verloskundige. Waarschijnlijk zal ik daar over een week of drie heenmoeten. Het is vooral nog heel onwerkelijk hoor.... En er kan nog zoveel misgaan. Ik probeer maar heel nuchter en realistisch te blijven. Groetjes! Ik had trouwens ook ineens veel meer buikpijn dan met de pil. Toen voelde ik bijna niets...
Zonder pil heb ik meer pijn in buik en benen vooral, soms ook in de onderrug, meer bloed, langer ongie (ipv 4 ong. 6 dagen). Dus ja, de ongie verschild wel als je ineens weer zonder pil zit.
Hi ladies, Ik ben ook net voor het eerst zonderpil ongesteld geworden. Ik had dus ook veel meer bloedverlies (en stukjes). Het was 2 dagen heftig bloedverlies, 3e dag bijna niks, nu ben ik klaar. Had ook veel krampen dan normaal. Ik had verwacht dat het ook lang zou duren voordat ik ongi zou worden. Dat viel allemaal wel mee.
hoi ik heb ook nuvaring gebruikt. Ook ik heb als ik ongi ben een andere ongi dan toen ik nuvaring nog gebruikte. Inderdaad veel echt rood bloed met stukjes. Zal er bij horen denk ik. Margot