Even een vraagje aan jullie. Ik gebruik zo n vruchtbaarheidsapp en daar moet je je eerste menstruatiedag op invullen. Nou heb ik elke maand eerst een dag of 3-4 een klein beetje bloedverlies, waarna het echt doorbreekt. Dan houdt het nog een dag of vijf aan. Wanneer is volgens jullie dan het begin van mijn menstruatie? afhankelijk van wat ik invul berekent de app mijn vruchtbare dagen, dus ik wil het graag goed invullen Iemand die weet hoe het zit?
Ok, dat kan ik altijd vanuit gaan? Want dan is het dus wel iets eerder dan wat ik Tot nu toe mee rekende. Ik begin meestal direct met helder rood. Daarna is het 3 dagen oud bloed. Daarna weer helder rood voor 4 dagen. (Sorry voor de details). Maar dan is het dus echt direct bij het eerste helder rode het begin?
Ik had de eerste dag dat het goed doorbreekt genomen als eerste dag. Dit moet dan wel overdags zijn. Als dit savonds gebeurd dan de volgende dag nemen als dag 1.
Zodra je rood bloedverlies hebt. Maar ja bruinverlies is eigenlijk ook rood alleen wat ouder. Is altijd moeilijk he, maar ik zou echt de dag aanhouden waarop je rood verliest
Ik heb altijd alleen maar bruin bloedverlies. Is eigenlijk bijna nooit helder rood. Dus ik hou altijd gewoon als 1e dag het bruine bloedverlies aan. (De HA zegt dat dit niets uitmaakt trouwens).
De 1e dag van het helderrood bloedverlies, als dat savonds begint is dat alsnog dag 1 en niet de dag erna. Zo rekenen ze bij ons in het ziekenhuis, dus als je helderrood bloedverlies om 10.00 of 22.30 begint dat maakt niet uit dat is dan dag 1
Lotsoflove, ik zou niet blindeloos varen op de app, maar eerder op symptomen, ovulatietesten of temp. Ik heb 2 rondes getempt, 1 ronde testen en toen leerde ik mijn cyclus en symptomen kennen. Op basis daarvan kan ik nu ook controleren hoe het loopt.