titel zegt mijn vraag al : Op wat voor manier hebben jullie je ouders het duidelijk gemaakt? en natuurlijk ook je schoon ouders?? (over de zwangerschap) Als dit topic alleen op antwoorden gebasseerd word is het heel overzichtelijk voor als mensen gaan googlen. (net zo iets als het eerste symptomen topic). Liefs Hbbeestje
schoonmoeder verteld met een rompertje met "I love oma" rest komt nog, nog niet zeker hoe we dat gaan doen. Denk met een fotolijstje met gedichtje (en misschien foto van de echo)
Toen ik 3 maand was en voorbij die magische grens was hebben wij het op een originele manier verteld aan mijn ouders. Ik zei namelijk tegen mijn moeder dat ik een heel mooie foto had van ik en mijn vriend en dat ze toch best eens haar bril zou uithalen zodat ze het beter zou kunnen zien. Dus moederlief bril uithalen en dan heb ik haar de eerst echo getoond. Ze had eerst niet echt door wat er op de foto stond, alleen Tjiens rare foto hoor ik herken jullie niet.
haha die moeder van jou. Maar ik denk dat ik het zo ga vertellen : een slabbetje zoeken met gefeliciteerd jullie worden opa en oma!
Mijn ouders wisten het direct, omdat ik onzeker was over de test stormde ik bij mijn ouders naar binnen om de test te laten zien. En schoonouders ook op een normale manier verteld dezelfde dag. Kwam ook omdat wij in de MMM zaten en beide ouders wisten hier alles van. Dus wij zijn niet echt orgineel geweest
Aan mn schoonouders dmv een positieve test te laten zien. Ik heb daar op de wc ff snel weer testje gedaan en toen aan mn schoonmoeder gegeven. Nu ik erbij nadenk...lekker fris idee En mijn ouders heb ik rompertjes gekocht met i love oma en i love opa. Maar mn moeder had het amper open en ze was al aan t schreeuwen van geluk. Ze zag alleen het prenatal labeltje. Ze had de tekst nog geen eens gezien. En mn pa was nog rustig aan t uitpakken en heeft eerst de tekst op het rompertje gelezen. Niet super origineel maar wel erg geslaagd.
Misschien ook een idee, dat ik gewoon een wipstoeltje omwikkel in pakpapier, en die als cadeau geef met daarbij zeggend : Hier komt jullie kleinkind in te zitten.. ofzo hahaha tja heb een heugelijke fantasie
Ik was superorigineel bij deze zwangerschap . Ik was gevallen thuis en lag met mijn knie uit de kom in de gang. In afwachting op de ambulance heb ik mijn moeder gebeld om de tijd even wat snelller voorbij te laten gaan omdat ik pijn had. Heb gejankt 'Mamaaa, ik ben gevallen en mijn knie is uit de kom en ben ook nog eens zwanger!' Goed nieuws en minder goed nieuws dus haha.
Mijn moeder kwam net uit Azië (vakantie) en vertelde honderduit over de open riolen, ranzige vuilnisbelten en dergelijke. Dus ik verzocht gewoon vriendelijk om even naar een ander onderwerp te switchen 'want ik ben al heel de dag zo misselijk' en toen snapte ze 'm wel!
Mijn vriend woont in Amerika en daar ging ik 2,5 week naar toe. Mijn moeder wist dat we het zouden gaan proberen. Mijn eisprong was in het begin van de vakantie en 11 dagen later in Amerika test gedaan die positief was. Kon niet 2 dagen wachten, tot ik thuis zou zijn, om mijn moeder te vertellen. Dus ik bel en zeg "Ha oma" Zij nog "Pgg, oma" en toen heel verbaasd "Is het gelukt?"
door mijn eerdere miskraam en bbz heb me vriend ze opgebeld ik had de miskraam in november 2007 en de bbz in februari 2008 en zwanger julian op april 2008 wij belde bij de zwangerschap van julian op toen ik die morgen de test (alleen heb gedaan)ventje direct gebeld en ziekenhuis moest gelijk komen bloed prikken in verband voor geschiedenis . en paar dagen later hun gebeld mijn moeder goed contact mee heb ik direct gebeld na dat ik ventje gebeld had . ja veder mijn ouders waren erg betrokken bij de zwangerschap en me schoonouders niet zo
Is ook een leuk idee, maar ik weet niet zeker of dat lukt omdat de echo zwart/wit is. Mijn beste vriendin had iig een taart laten maken met de doop van een zwart/wit foto en die was blauw/wit uitgeslagen.. Ik vind het idee van de rompertjes wel een leuk idee. Ben op zoek naar iets om het zo leuk mogelijk over te brengen, omdat ik ervan uitga dat er nogal negatieve reacties zullen komen.. vooral van beide moeders.
Hi Wij gaan morgen voor het eerst naar de vk en daarna gaan we naar mijn pa/ma Ik ga morgenmiddag kleine caketjes bakken en glazuur erop doen en dan met van die versierletters "opa" "oma" "tante"""oom" erop schrijven dit doe ik in een koekjes trommel en zeg dat ik zelf koekjes heb gebakken voor bij de koffie en laat ze het zelf open maken.. Daarbij geef ik eerst een doosje van de juwelier met daarin een roze muisje en blauwe muisje en daarna de koekjes kijken of ze het snappen hahaha Ben heel benieuwd heb er ook heel veel zin in!! Liefs emni
Jee meid, dat is ook wat, dat je van beide moeders negatieve reacties verwacht. Zullen ze er niet blij mee zijn dan? Bij mijn 1e zwangerschap was ik zo superenthousiast dat ik het direct tegen mn moeder heb verteld. Zonder iets te kopen. Heb haar de test in handen gedrukt. Voor mijn schoonouders had ik twee regenlaarsjes gekocht. Met in de ene een rompertje opa en in de andere oma. Deze zwangerschap ging jammer genoeg niet goed, dus bij de tweede zwangerschap was het enthousiasme om het te vertellen wat minder. Heb toen gewoon de test op tafel gelegd, tot ze het door zou hebben. Mijn schoonvader zag het gelijk. Mijn schoonmoeder had een half uur nodig. En wij daar maar zitten op de bank, hahaha...
mijn dochtertje is bijna jarig... ik ben dan 10 weken geweest.. wij doen haar een bedrukt shirtje aan met een tekst.. "op het kadootje van papa en mama moet ik nog een tijdje wachten!" of "ik wordt grote zus" of "over een tijdje speel ik niet meer in mijn eentje (en dan een eendje als afbeelding ipv de tekst eentje)" of "tjonge wat een klus, ik wordt grote zus" of "geef mij een kus want ik wordt grote zus" we zijn er dus nog niet helemaal aan uit
'bij de eerste hadden we er al over nagedacht. het plan was: beide ouders uit te nodigen om te eten en om als voorgerechtje beschuit met muisjes te serveren tot de moment van de zwangerschapstest.... toen ik zag dat hij positief was meteen mijn ouders en schoonouders gebeld en het telefonisch mee gedeeld helemaal niets spannend ofzo plan mislukt bij de 2de hebben we voor jamie en polo shirt laten maken met op de voorkant: Sterk & Stoer en op de achterkant: Grote broer!