Vraagje over mogelijk besmette klasgenoot

Discussie in 'Corona forum' gestart door Somita, 26 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Gaat er bij niemand in de klas het klasgenootje naast de positieve in quarantaine dan? (Een hele kromme zin volgens mij ;) )
    Hier is dat vanaf groep 3 wel de regel.
     
  2. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij beschouwen een positieve zelftest ook als geldig..
    Maar pas bij 3 besmettingen of meer gaat hele groep in quarantaine.
    Klasgenootjes worden niet als nauwe contacten gezien.. wij als school doen ouders wel berichten dat er een besmetting is in de groep maar geven niet door wie..
    dus ouders weten ook niet of hun kind er naast zit of iets dergelijks…
     
  3. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik had overigens ook een besmette leerling in de groep.. hele dag op school geweest en ze houden geen afstand. Leerling heeft verder niemand besmet.. ook de kinderen die naast haar zaten niet..
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  4. Zwaangerevrouw

    Zwaangerevrouw Actief lid

    22 sep 2021
    133
    88
    28
    Vrouw
    mijn kinderen hebben continue klachten, maar steeds negatief. En maar testen. Ben het goed zat. 1 van de twee is altijd verkouden. Nu mogen verkouden kinderen (snottebellen) ook niet meer komen in groep 3. Zal ik de juf een bericht sturen?
     
  5. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Wij kregen bericht van school dat er bij zoon een klasgenoot positief was getest. Daarom direct oppassen van opa en oma gestopt en thuis gaan werken. Bleek een juiste keus, want enkele dagen later had mijn zoon een snotneus en een klein kuchje, en een positieve thuistest. Het uitte zich bij hem dus echt alleen als een lichte verkoudheid! GGD test ook positief.
     
    Syane en Bloempjelief vinden dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier werken ze niet in vaste indelingen. Dochter bv doet pluswerk rekenen met 1 klasgenootje, op het leerplein, en met lezen in een ander groepje die voorlopen. Ze hebben alleen bij de opening van de dag een vaste plek, en in de kring enzo.
     
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Oke, ja hier volgt dochter ook soms andere lessen, maar het merendeel van de tijd zit ze gewoon naast haar klasgenootje.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Bijzonder hoe dat gaat hè. Want hier al 4x 1 positieve klasgenoot gehad en geen een keer zijn er anderen besmet geraakt in de klas tot nu toe. Daarnaast ook op de BSO 3x en ook hetzelfde.

    Middelste heeft 1x besmetting in klas gehad maar ook niet verder gegaan.

    En vorige week zondag zijn de kinderen bij opa en oma geweest en de volgende dag kreeg oma klachten. Positief (van vrijwilligerswerk) Kinderen hadden geknuffeld en alles en klachten (en voor die klachten waren ze een dag ervoor ook al negatief getest). Maar toch na quarantaineop dag 6 allemaal negatief bij GGD.

    Ik zou wel eens wat meer willen weten hoe dat virus zich verspreidt. Ik hoor zoveel mega random verhalen.


    Hier is het overigens bij 3 of meer klas in quarantaine.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Wij waren ook al eerder bij besmette nauwe contacten van zoon de dans ontsprongen, maar nu niet, Delta verschil of toeval? Jullie zijn denk ik nog immuun van vorige infectie, anders was je vast en zeker besmet geweest toch.
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee want wij hebben in principe nog nooit Corona gehad. Tenminste niet aangetoond. Wel vermoeden dat ik het maart 2020 heb gehad (en ik bleek ook antistoffen te hebben) en ik ben gevaccineerd. Maar de kinderen zijn bij klachten of contact getest maar vooralsnog dus niet.. of ze hebben het al een keer zonder klachten gehad inderdaad…of het komt nog . Maar het is zo dichtbij dat het me verbaasd nu…steeds denk ik nou nu dan..
     
    Lafayette vindt dit leuk.
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Of je naast iemand zit hoeft niks te zeggen… Bij mij in de klas was er totaal geen patroon in te herkennen met wie besmet was en wie nief. Qua zitplaatsen dan.
     
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Het hoeft idd niks te zeggen, maar de kans is gewoon wel wat groter.
     
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Hier worden positieve zelftesten gelukkig wel gelijkgesteld aan pcr (die iemand natuurlijk ook nog moet doen). Dus bij een positieve zelftest blijft dat kind thuis en worden andere ouders op de hoogte gesteld. De andere kinderen doen dan ook een zelftest. Indien die positief is natuurlijk de pcr. Bij 3 of meer positieve testen gaat de klas in quarantaine.

    Naast iemand zitten maakt niet uit. Je bent minimaal 15 minuten in dezelfde omgeving geweest.

    Wat mij betreft zouden alle ouders open en eerlijk moeten zijn over (zelf)testen, de uitslag en klachten.
     
  14. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Hier ook een positieve zelftest bij de oudste in de klas, ze appte er net over.
    Ze heeft vanmorgen nog contact gehad met de klasgenoot. Klasgenoot is wat verkouden.
    Niemand hoeft verder een zelftest te doen terwijl er een aantal verkouden zijn.
     
  15. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    De klas van mijn oudste is naar huis gestuurd er waren 12 afwezigen.
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoezo naar huis gestuurd? Ik kan dat niet eens opvangen. Vooral als kind niet eens ziek is.
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Je moet toch altijd je kind kunnen opvangen?
     
    Syane en GoldenClown vinden dit leuk.
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja hoor, als ze ziek is ofzo wel. Niet omdat school ineens een klas naar huis stuurt omdat er kinderen niet zijn. Dan zorgen ze maar voor een noodoplossing. Kan mn vrije dagen wel beter besteden. En oma wil je nu juist liever niet te vaak inzetten, was het verzoek vanuit de overheid.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  19. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Als je kind ziek is, is toch een wezenlijk andere situatie in de ogen van een werkgever dan naar huis omdat er te weinig leerlingen zijn. Dan kan je toch niet zomaar even je werk stoppen.
     
    Iertje81, Mapje en Liekje81 vinden dit leuk.
  20. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Op de dag zelf mag niet eens, school moet de eerste dag altijd een oplossing zoeken.
    Maar daarna... tja denk dat werkgevers in deze tijd toch ook wat flexibeler moeten zijn.
     

Deel Deze Pagina