Vraagje over mogelijk besmette klasgenoot

Discussie in 'Corona forum' gestart door Somita, 26 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, ik heb maar 1 collega. Als die dan niet extra kan werken of dagen kan ruilen, wat dan? En dat is prima een keer te doen als er echt wat is met kind, maar niet vanwege zoiets. En mn werkgever is flexibel zat, als er maar iemand achter de balie zit. Maar goed, dan neem ik dr maar mee naar mn werk. Bij een huisarts...
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  2. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Sorry, ik verwoord ik me onhandig, ze hebben wel de normale schooltijd uitgezeten, maar daarna naar huis met laptop en huiswerk voor t/m vrijdag.
     
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    En wat als jullie beide ziek zijn of in quarantaine moeten? Er moet toch altijd een oplossing zijn? Ik snap dat het lastig is hoor maar je kunt het niet bij de scholen neerleggen op dit moment. Die hebben corona ook niet bedacht.
     
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, dat is in dit geval niet he. Dat zeg ik toch, dan is er een reden. Niet omdat mijn niet zieke kind naar huis gestuurd wordt. Zijn de scholen open, zit ze nog thuis. Ja, dan zal ik haar dus echt mee moeten nemen naar mn werk.
    En ik heb zeker wel een flexibele werkgever en collega hoor, in verleden meerdere malen nodig geweest, bij ernstige ongelukken en overlijden enzo. Maar in dit geval zal ik dr echt mee moeten nemen naar mn werk. Want daarvoor ga ik geen vrije dagen opnemen. Scholen kunnen ook niet alles dan maar bij ouders neerleggen he, ik heb Corona ook niet bedacht, en ik kan nou eenmaal niet thuiswerken.
     
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Bij ouders neerleggen? Hun eigen kind? Ja schandalig...
     
    LaLaS vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zou fijn zijn als je samen met school wat kan bedenken, dat bedoelde ik meer. Want niemand kan hier iets aan doen, ook wij niet, ook zij niet. Maar ik heb zelf wel een oplossing, mee naar werk wordt het dan, als ze nu ineens de rest van de week thuis zou zitten zonder dat ze in q zit of zelf ziek is. Ik kan niet thuiswerken en heb geen boel invallers achter de hand en er zal toch iemand in de praktijk moeten zijn.
    Maar goed, ik hoef dus nu niet alleen maar bang te zijn voor zelf ziek worden, voor verkoudheid kind, voor evt quarantaine. Maar dit komt er dan ook nog bij, kind thuis die nergens last van heeft. Goed voor mn stresslevel. Dat schiet toch al omhoog bij elk bericht van school op dit moment.
     
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Dat snap ik, alleen weet ik niet wat school er aan moet bedenken. School is geen opvang. Als een klas naar huis moet vanwege besmettingen of gewoon omdat er geen leerkracht beschikbaar is, valt er niks te bedenken.
    Ik weet dat het irritant is, een niet ziek kind thuis. Had er vorige week de hele week eentje die nog verplicht 5 dagen in quarantaine moest terwijl ik zelf ook moest werken. Rete irritant en sneu en vervelend. Maar dat is deze crisis nou eenmaal.
     
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, de hele situatie is irritant. Dat was het enige voordeel aan dat scholen dicht zouden gaan. Dat je niet meer telkens in de stress zit bij elk berichtje wat je krijgt. En dan is het bij ons op school nog rustig met Corona. Afgelopen jaar paar keer maar een klas thuis, 1x die van dochter. En nu vooral kinderen waarvan ouder(s) corona heeft/hebben. Maar ja, kan zo maar omslaan natuurlijk. Nou ja, ik neem als ze niet ziek is of in q moet gewoon mee naar werk, vindt mn werkgever ook wel prima. En bij echt nood is het maar zo en moet er wat anders geregeld worden.
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Hier is het nog bijna niet voorgekomen dat er een klas thuis moest blijven omdat er geen leerkracht was.
    Maar als dat wel gebeurd is dat altijd met de mededeling dat je kind naar school kan komen als je geen oppas kunt regelen.
    Pas heeft er dus idd een kindje uit de parallelklas van jongste zoon een dagje meegedraaid in zijn klas.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    In geval van geen leerkracht beschikbaar kan dat, in het geval van quarantaine niet. En dat is tegenwoordig een scenario waar je toch rekening mee kan houden.
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.164
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn relaas ging ook over dat he, dat er geen quarantaine was, maar geen leerkracht of veel thuis, dus dan de hele zooi maar thuis. In geval van quarantaine snap ik dat school niks anders kan.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.440
    1.611
    113
    School heeft zeker wel een opvangplicht
    https://oudersenonderwijs.nl/kennisbank/schooloverkoepelend/medewerkers-van-de-school/zieke-leerkrachten-en-vervanging/

    Natuurlijk is er momenteel veel sprake van overmacht. Maar school moet zeker meedenken over het opvangen van leerlingen en in overleg gaan met ouders. En de meeste ouders werken gelukkig mee (maar ook bij hen kan er sprake zijn van overmacht).

    Wanneer een klas naar huis moet in opdracht van de GGD ivm corona besmettingen is het natuurlijk een ander verhaal:)
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Dat klopt, maar ik reageerde op het feit dat het nu ging om een klas die naar huis gestuurd werd. Niet vanwege quarantaine
     
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.991
    113
    Vrouw
    En de juf/meester had geen zin om de andere helft van de klas gewoon les te geven?
     
  15. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.991
    113
    Vrouw
    Zover ik lees moest deze klas naar huis omdat er 12 kinderen niet waren. Waarom kregen de andere kinderen geen les? Die. Stuur je toch niet naar huis omdat het er te weinig zijn?
     
    Malbec vindt dit leuk.
  16. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Nee die had zin in een vrije dag. Dat is waar je naartoe wilt toch?
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Denk dat de leerkracht vond dat hij/zij geen kwalitatief goed onderwijs meer kon garanderen met de helft van de klas fysiek aanwezig en de andere helft online. Leerkrachten kunnenveel, maar toveren nog altijd niet. Daarom gekozen voor een uniforme wijze van onderwijs zodat dit kwalitatief beter uit de verf komt. Wilde gok.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.991
    113
    Vrouw
    :confused:
     
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.991
    113
    Vrouw
    Ik vroeg het niet aan jou, snap dus niet zo goed waarom je zo’n antwoord geeft terwijl je ook niet weet hoe het zit.
     
  20. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Ik mag toch wel reageren op een vraag als ik het vermoeden heb dat ik het antwoord weet?

    Beetje het idee van een forum dacht ik.
     

Deel Deze Pagina