vraagje over naar de kermis gaan...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 13 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi allemaal,

ik vroeg me eigenlijk af of het ook kwaad kan als je in actracties gaat terwijl je bezig bent zwanger te raken. Want ik hoef nog maar een week tot mijn NOD. Mocht ik wel zwanger zijn kunnen actracties dan al kwaad? Ben er gister geweest en ben vaak genoeg over de kop gegaan enzo :oops: Ik heb al zo vaak gehad dat ik bepaalde dingen niet doe in deze periode (bijv. drinken) en als je dan ongi wordt dan baal je weer want dan had het dus wel gekunt. Weten jullie dat of het al kwaad kan?

groetjes lauraatje

2. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Hoi Lauraatje.

je verhaal herken.
    Dit vraag ik me ook vaak af. Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om in een heet bad te zitten, maar doe dit expres nu niet. Je weet maar nooit. Heb veel verhalen gehoord over oververhitten e.d. :(

Succes!

3. Niet meer actief

he suus78

ja lastig is dat he...want je wilt niet dat het achteraf toch slecht was om te doen. Zo heb ik weleens feestjes als ik in mijn 3de week zit, dan neem ik nooit alcohol ...nou ben ik zover dat ik zoiezo niet meer drink. Gewoon omdat het ook beter voor me is. Maar ik heb nou ook echt niet het gevoel dat ik zwanger kan zijn, heb nergens last van.

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Zolang je nog niet zwanger bent, kan je dat allemaal gewoon blijven doen hoor...

5. Niet meer actief

ja maar nu weet ik nog niet of ik zwanger ben. De kans is er wel..

6. Niet meer actief

Ik vraag me dat idd altijd af met het in bad liggen... sauna is immers ook niet goed? Maar ja, voor hetzelfde geld duurt het nog een hele tijd voor het lukt. En met alcohol precies hetzelfde. Heb binnenkort een verjaardag een week voor NOD en teveel drinken voelt niet goed, maar aan de andere kant wil ik niet alles laten... Zucht! :(

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik dacht dat het altijd meer was als je wat verder bent in je zwangerschap.
    Je wordt door sommige apparaten behoorlijk door elkaar geslingerd en dat is beslist niet fijn voor je buik die dan al behoorlijk dik is.
    Als je elke keer met je buik tegen die stang aangaat is dat niet echt lekker lijkt mij.... En ook niet goed....

8. Niet meer actief

ja dat is zo, zodra ik weet dat ik zwanger ben dan zou ik daar ook zeker niet meer in gaan, dan zou ik zoiezo geen dingen meer doen of eten/drinken wat niet mag....ik vind dat je dat ook verplicht bent aan je toekomstig kindje...je wilt toch niet dat er iets is met je kind is wat je had kunnen voorkomen...

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    toen ik van mijn eerste zwanger was ( en ik wist dat nog niet) ben ik in de efteling geweest ...pyton , schommelschip bobsleebaan ...en toen dacht ik dat ik misselijk werd van een kroketje .. ;) ...hij is nu 13 jaar hahahha en heeft er niets mee geleden

10. sjaak

sjaak Actief lid

10 apr 2006
    154
    0
    0
    rotterdam
    Volgens mij moet je gewoon je gang gaan en lekker naar de kermis als je nog niet (weet dat je) zwanger bent.

Joe meer je leest, minder je mag! Tijdens mijn 1e ronde had ik zelfs zoveel gelezen dat je ook niet meer mocht sporten als je probeerde zwanger te worden (zou je ook een temperatuursstijging van krijgen net als bij sauna en bad)... :oops: Gekkigheid dus. Sauna, badderen en sporten staan dus gewoon weer op het program! :) :)

Mijn enige regels: dagelijks foliumzuur en een alcohol na je ovulatie. 8)

Groet, Sjaak

11. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    sauna is niet goed als je nog nooit naar een sauna bent geweest, als je vaker bent geweest kan het wel, zeker in het begin, weet niet of ik het zelf zou doen.

Maar precies wat je zegt, stel dat het een flinke tijd duurt, dan kun je nooit meer wat drinken, of iets anders. Ik let wel op hoeveel ik drink (max 3 als ik een feestje heb of uitga (zo'n 1x in de maand). Maarre er zijn heel veel meiden die het niet weten en dan nog alles doen, en er geen problemen aan overhouden. Maar opletten kan geen kwaad, denk ik

12. Niet meer actief

Haha ik heb daar inmiddels wat op uitgevonden... we hadden visite en ik heb gewoon mijn wijn aangelengd met water. Dus heel klein beetje wijn met net zoveel water dat het net niet opvalt qua kleur. Bijkomend voordeel: zo fit als een hoentje vandaag :)

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Er is laatst een vraag aan de verloskundige op dit forum gesteld over attracties door iemand die zwanger is. Dit was haar antwoord:

Inderdaad klopt het dat je als je zwanger bent niet overal in mag bij de attracties van de Efteling. Dit doordat je zelf goed, heen en weer geschud/geslingerd wordt, in sommige attracties. De schokbewegingen van je bekken tegen de stoeltjes is niet prettig. Omdat de hormonen je bekken soepeler maken. Ook vang je bewegingen op met je buik en zeker als je rond de 16 weken en/of verder bent, wordt adviseerd om niet in zulke attracties te gaan. Ik kan me voorstellen dat je het graag nog eventje voor jullie zelf willen houden maar ook het advies bij attracties is niet voor niks.
    Het is een keuze aan jezelf, heb je zoiets ik heb nergens last van en ik ben nog zo pril zwanger (dus minder dan 10 weken) je baarmoeder zit dan nog achter je schaambotje. Dan kan het hoogstwaarschijnlijk niet veel kwaad. Je hebt niet meer kans op een miskraam

Als ik dit lees denk ik dat je het niet hoeft te laten als je nog niet weet dat je zwanger ben (al heb ik daar ook wel bij stil gestaan toen ik nog niet zwanger was).

14. Niet meer actief

oke dan..bedankt voor jullie reacties!

Ik word nooit misselijk van actracties. Nou ben ik 2x misselijk geweest nadat ik uit een atractie kwam...dus toen was ik bang dat ik straks dus wel zwanger ben..maar dag later was ik niet misselijk na die tijd..mischien heel lichtjes maar verder niet....Dus zal wel ergens anders aan hebben gelegen. Maar zoals ik nu lees kan het dus voor de 10de week zelfs nog niet echt kwaad dus dan hoef ik me al helemaal geen zorgen te maken!! haha

groetjes laura

Deel Deze Pagina