Hallo, mijn zontje van 5 weken, is sinds 3 dagen erg onrustig (van te voren ook wat maar nu heel erg), flesgeven is een draama, slapen/ rusten overdag gaat ook bijna niet meer. hij krijg nu standard 1 met schepje jbp, en na paar slokjes word hij boos, rood en trekt met zijn beentjes, met paar pouzes krijg hij 80 cc op (hij is nu 5 kilo) en toch niet tevreden - hij heeft wel honger -denk ik wannt hij is aan het zoeken, en op mijn pink zuig hij erg kragtig (heeft wel een spruw gehad die nu bijna weg is). smidags word het nog erger, ontrotsbaar huilen, denk ik heeft hij hongen geef ik hem fles na paar slokjes valt hij in het slap, leg ik hem op bed/ kinderwagen,box word hij meteen wakker meteen erg huilen.... ik weet het niet meer???? hij heeft ook steds meer pukeltjes op het nekje geziecht hoofdje, wat hij nu ook heeft sort verstopte neus (hij rochelt een betje) maar het komt nieks uit, en hij nist hele dagen door overstapen naar andere voeding, meschien koemelk alergie?? denk dat ik toch cb off mij ha moet belen, want het word maar erger. heeft iemand ook zo iets megemakt, en wat het was? groetejs p.s. sory voor alle schrijf foutjes...
Wat sneu voor je zoontje. Waarom gebruik je jhbpm? Dit maakt de voeding misschien wel te dik, zodat het hem veel moeite kost om te drinken. Uit frustratie houden ze dan soms gewoon op. Ik zou het eens proberen zonder, kijken wat hij dan doet. Van jhbpm kunnen ze ook (nog meer) krampjes krijgen, als ik het zo lees (beentjes optrekken enzo) heeft hij ook last van krampjes. pukkeltjes kan babyacne zijn, ook bij flesvoeding kan dit voorkomen, mijn zoontje had er ook last van. Als je een allergie vermoed dan zou ik het eerst met je huisarts bespreken, die kan je dan doorverwijzen naar een kinderarts. Maar ik zou eerst eens proberen wat er gebeurt als je gewoon flesvoeding zonder toevoeging gaat geven. Als hij veel minder gaat plassen dan moet je wel gelijk aan de bel trekken bij de dokter he, uitdrogen gaat ook snel bij die kleintjes. sterkte ermee.
hoi, bedankt voor je reaktje, hij krijg jbp omdat hij veel sugte, (met golven uit ook door zijn neus heen) daroom moest ik jbp door melk doen. eerst dronk hij heel goed, rustig rond 15 min er het was leeg - off bijna (/heb speen daar voor aangepast) maar nu snap ik ook niet, en heb all geprobeedt ergiesteren zondr jbp - omdat idd krampjes betje toenamen, maar het ging ook niet goed plus dat wat hij opgedronken heeft gaaf hij half terug. en nu ook had hij maar 60cc op met gekrijs en all, en duidlijk aangeven dat hij honger heeft (ik vind het erg zielig), en nu slapt hij bij mij op schoot, maar moet niet te veel bevegen anders begien hij met huilen. ik heb geen idee wat het is....
Hoe veel drinkt hij nu op een dag? 500 cc is wel een minimum waar hij aan moet komen, als hij daar niet aan komt zou ik even contact opnemen met je huisarts. Kleine flesjes geven is op zich niet erg, maar dan wel vaker. Bijvoorbeeld 8 keer 80 cc. tegen het spugen helpt het vaak als je ze een half uurtje na het drinken rechtop houdt, dus niet plat neerleggen. Lekker tegen jou aan, of het bedje aan het hoofdeind hoger maken door boeken onder de pootjes neer te zetten. En als je twijfelt gewoon aan de bel trekken, bij het cb of bij je huisarts, liever een keer te veel dan te weinig bij die hele kleintjes.
vervelend he, je zoveel zorgen maken maar geen echte antwoorden krijgen. t enige wat je kan doen is op je gevoel afgaan. hier onze dochter, nu ruim 6 weken, ook al paar weken erg onrustig drinken, met de beentjes trappelen maar wel blijven "zoeken".... ik ben erdoor gestopt met de BV maar met de FV doet ze het ook nog. hier zijn t krampjes, ontzettend veel persen (zonder poepbroek te maken) en scheetjes laten. niezen doet ze 4x per dag, en ook een beetje dat rochelen wat jij zegt...maar ze kan ook zo tevreden in de box liggen... als die kleintjes drinken wordt direct het hele maagdarmstelsel in gang gezet, dat kan voor krampjes zorgen. wat je zou kunnen doen het flesje in 2 fases geven en daar totaal een uur de tijd voor nemen. Dus bijv. om 11:00 u eerste helft en om 11:45 u de rest aanbieden (even opwarmen). en als de melk idd te dik is door de JBPM, dan kan jij ook vooraf en achteraf een paar lepeltjes van het papje geven (de BV-variant zeg maar). Dan kunnen ze de melk gewoon drinken en dat papje zorgt ervoor dat de voeding ook ingepakt wordt in t maagje en niet omhoog komt.. ook zou t reflux kunnen zijn.... de pukkeltjes horen er een beetje bij op deze leeftijd, maar hou t in de gaten...vanaf 6 weken zouden de pukkeltjes weer langzaamaan moeten verdwijnen... en tja, KMA kan ook... bij mijn dochter houdt ik t ook in mijn achterhoofd...mijn zoontje (nu 3) was ook zo onrustige drinker als baby, moeizame ontlasting en op 3mnd kreeg hij overal eczeem, niezen deed hij ook vanaf geboorte paar x per dag.....hij ging het pas beter doen op speciale melk die hij op 6mnd kreeg...groeien deed hij wel...hij was wrsch gewoon licht koemelk-intolerant...want op 1jr had hij nergens last meer van na provocatie.. de eerste weken zijn gewoon aftasten, ritme zoeken, kindje leren kennen...en ga daarbij op je gevoel af...
Hallo, bedankt voor alle reaktjes even doorgeven: vandag naar de ha geweest, hij heeft wel een reflux (eerst probeeren kleinere flesjes geven), en veel last van krampjes, ha heeft heel goed (en ook best lang) zijn buikje gevoeld - het was all een tijd na dat hij een flesje had en zijn daarpjes waren nog steds flink aan het borelen. Dus heb ik zijn materas all iets om hoog gezet, na het flesje ook lang omhoog houden en daarna wat "zittent" in het wipsoetje, het helpt wel een betje tegen zijn reflux. Morgen hebben we nog een afspraak bij osteopaat, en even kijken wat hij kan voor hem beteken. groetjes
Klinkt herkenbaar Mijn dochter heeft verborgen reflux en is hiervoor gestart met nexium Wat ook helpt is vaker voeden en dan minder aanbieden. Mn dochtertje is nu ruim 10w maar krijgt nog 7 voedingen van 110 cc, dit dik ik in met 1 schepje jbpm. Straks terug naar kinderarts, zou ik als ik jou was n verwijzing voor vragen, zij weten meer dan huisarts mbt reflux Ik twijfel nu ook over allergie, ze lijkt wat eczeem te hebben en blijft last houden van dr eten.