De titel zegt het al. Welke auto hebben jullie met drie kinderen? Wij zijn nu toch wel een beetje aan het rondkijken Eisen: - drie autostoeltjes moeten passen - liefst mogelijkheid tot extra stoel (dus 4 achterin) - voldoende bergruimte, het liefst zouden we kamperen zonder dakkoffer of bakkie achter de auto En hoeveel hebben jullie voor de auto betaald (als je dat kwijt wilt)? Dank!
Wij hebben een Kia Carens gekocht, ivm 2 autostoeltjes groep 2, en 1 uit groep 1 achterin. Hij komt uit 2004 en hebben er 4750 voor betaald.
Mochten wij nog een kindje krijgen, dan willen we een mazda 5 kopen, lijkt me een ideale auto voor wanneer je meer dan 2 kinderen hebt.
Wij hebben een Peugeot 308 SW. 3 stoelen op de achterbank met Isofix. Mogelijkheid om nog 2 stoelen te plaatsen en een grote kofferbakruimte. Ideale auto vinden we zelf.
Een 7-zitter is dan ideaal. De 2 plaatsen achterin kun je dan optioneel gebruiken en anders heb je heel veel bergruimte achterin als je ze niet gebruikt. Wij hadden eerst een Chrysler Voyager en gaan nu voor een Mitsubishi Grandis.
Wij keken eerst naar een Chrysler Voyager, maar die is zo duur in wegenbelasting dat we uiteindelijk een Opel Zafira hebben gekocht. En daar zijn we zeer tevreden mee. Deze is ook niet zo goedkoop in wegenbelasting maar toch beter. Hij loopt ongeveer 1 op 11. R2 en R3 zitten op de achterbank en R1 zit in de kofferbak (zeg ie zelf ) Wat we er voor betaald hebben weet ik zo niet want we hadden ook inruil dus dan is de prijs toch anders Enig nadeel vind ik is dat de airbag voor niet uit kan, dus de baby kan niet voor in. (Ja kan wel maar dan moet je een Opel autostoeltje kopen )
Ik lees even mee! Hier ook de 3e op komst met al 2 dochters van 1 en 2 jaar oud (tegen die tijd 3 en 1,5). Er moeten in eerste instantie dus 2 stoelen klasse I in kunnen en nog een maxi-cosi. Ben een beetje bang dat dat in onze saab 93 niet gaat passen en in mijn ford fiesta ook niet... Zou toch leuk zijn als we ook met zijn vijven af en toe ergens heen kunnen!...
Wij hebben peugeot 308 SW, en die voldoet aan alle genoemde voorwaarden, en is echt heel ruim! Hij heeft mogelijkheden tot 5 stoelen achterin (dan wel 2 in de kofferbak), maar je bent dan nog steeds geen 'bus' aan het rijden. En ik vind het heel mooi en stijlvol. Wij gaan een week op vakantie met onze drieling, campingbedjes en slaapspullen, alle benodigdheden EN boodschappen, zonder dakkoffer. Deze auto kost nieuw met alle opties iets van 27.000
Wij hebben een opel Zafira. De kindjes zitten nu alle 3 op de achterbank. Achterin zitten nog 2 stoelen. We hebben nu trouwens 3 verschillende autostoeltjes in de auto. Maxi cosi, dan de opvolger daarvan en een verhoger.
Pfoei ... ik zie toch wel prijzen die boven ons budget zitten ... wij dachten meer aan max 10.000 Vandaag maar eens naar de peugeot dealer om eens te kijken naar de verschillende soorten (807, 308). Niet dat we nieuw gaan kopen, maar ze zullen ons daar ook wel iets kunnen vertellen over de eerdere versies . Zoals 307 en 406 ... Het uitschakelen van de airbags vind ik eigenlijk wel een must, ik zie de baby graag naast me ... Maar wel een goeie van die isofix, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Als je dat hebt dan heb je dus geen extra driepuntsgordel nodig?
nee, alleen is dat volgens mij helemaal geen oplossing voor die derde gordel. Isofix kan namelijk niet in het midden (achterin), vanwege die bobbel in het midden op de vloer bij de meeste auto's. Dan kun je die stang van isofix niet vastmaken. En aan de zijkanten achterin heb je altijd wel gordels. Wij wilden die namelijk ook aanschaffen, maar bij de babydump vertelden ze dat.
Renault Espace 7 persoons, stoelen kun je er makkelijk in of uit halen als je ze niet nodig hebt! ideale auto.
Hier een Kia Sorento uit 2006 ( of 2007 ). Nu al meerdere keren 3 kindjes achterin gehad en het gaat prima. Kostte rond de 10 duizend dacht ik, weet het niet precies. Maar het is een hele fijne auto, en hij kan met gemak een 2 paards trailer trekken, wat voor ons belangrijk is.
Hij kan wel uit, alleen kun je het niet zelf doen. Ik heb in mijn opeltje ook de airbag uit laten zetten, zodat de maxicosi voorin kon. Kwestie van een zekeringetje er tussen uit laten halen. Later kun je hem dan weer aan laten zetten. Alleen als er een volwassene op de passagiersstoel zit heeft diegene dan geen airbag.
in een peugeot 307 SW kunnen ook goed 3 autostoelen achterin (incidenteel uitgeprobeerd) en flinke laadruimte....hebben we gehad en inmiddels hebben wij een peugeot 308 SW
Heb net even flink staan sjorren en duwen, maar ik krijg zowaar 2 groep I stoeltjes en een maxicosi naast elkaar op de achterbank van onze Saab 93! Er zit dan ook geen haar meer tussen de stoeltjes onderling of tussen de stoeltjes en de deuren, maar het past! Cosi wel in het midden, dus ideaal is het niet, maargoed, misschien dat we het hier maar eerst mee proberen.
Ik heb zelf geen auto, maar mijn ouders hebben 1 en die leen ik vaak. die hebben nu net een Peugot 407SW gekocht. en ik moet zeggen deze auto biedt veel ruimte op de achterbank. Mijn zoon zit natuurlijk in zijn zitje maar er passen nog prima 2 mensen naast, dus ook 2 stoeljes kunnen erbij. Auto rijdt heerlijk, en biedt veel ruimte in de kofferbak. Mijn ouders hebben een station ivm rolstoel van mijn broer. maar de kofferbak is ruim en de achterbank ook.
@klarinet: Dat is ook een auto waar wij naar kijken ja, goed te betalen, relatief licht nog (dus kosten wegenbelasting zijn ook te doen) en érg ruim. Nadeel: Net een bestelbusje niet erg mooi dus, maar ach, dat interesseert mij eigenlijk niet zoveel